Legendární Nürburgring se mezi nejnáročnější okruhy na světě neřadí jen tak pro nic za nic. Dokáže hodně zatopit jak autům, tak hlavně jezdcům. A co si budeme povídat, i sebelepší a rychlejší auto na něm v rukou ne moc dobrého řidiče nemá šanci ukázat, co v něm je. A to je přesně případ jízdy dvou vlastně zcela odlišných, přesto ale výkonově velmi podobných aut, tedy BMW M2 a Peugeotu 508 Peugeot Sport Engineered.
První jmenovaný vůz asi netřeba nijak výrazně představovat. Říká se o něm, že je jedním z nejbáječnějších řidičských vozů, který nabídne pohon zadních kol, výkon 370 koní, točivý moment 550 Nm a hmotnost jen 1495 kg. A právě kombinace pohonu, výkonu, hmotnosti a skvělé ovladatelnosti dělá z M2 báječné auto. Jenomže tahle řidičská hračka chce zkušeného a schopného řidiče. V rukou začátečníka nebo jen někoho, kdo si není moc jistý, nemá šanci ukázat, co v ní je. O důkazu tohoto tvrzení se můžete přesvědčit ve videu, ve kterém si právě M2, respektive jeho řidiče, tak trošku vychutnal nesmírně klidný a přesný šofér plug-in hybridního Peugeotu.
Peugeot 508 PSE je úplnou novinkou, která se ještě na náš trh nedostala, ale dle všeho by se tak v následujících měsících mělo stát. Už víte, že jde o plug-in hybrid, což ale neznamená, že je nudný či pomalý a myslící jen na ekologii. Právě naopak! Na všechna čtyři kola posílá výkon 360 koní (tedy jen o 10 koní méně než M2) kombinace přeplňované benzinové jednotky o objemu 1,6 litru a elektromotoru umístěného na přední nápravě. Právě onen výkon dělá z 508 PSE nejvýkonnější sériový model značky v historii, který zvládne z 0 na 100 km/h zrychlit za 5,2 sekundy. Jeho nevýhoda oproti M2 je ovšem v hmotnosti, která je 1,9 tuny.
A právě kvůli vyšší hmotnosti a také kvůli úplně jinému naladění by čistě teoreticky proti M2 na Nürburgringu neměl mít Peugeot šanci. Ale jak už jsme zmínili, jde o řidiče. V případě videa je jasně vidět, kdo má okruh i auto v malíčku. Řidič BMW M2 brzdí zbytečně brzy a jede ne úplně přesnou stopu. Oproti tomu řidič Peugeotu je na brzdách i v zatáčkách klidnější a mnohem přesnější. Jediným momentem, kdy em dvojce nestíhá, jsou rovinky, kde se projeví hmotnost aut a také lehce rozdílný výkon.