test-2021-volkswagen_transporter_t61-ambulance- (1)

Řidič Golfu předvedl vrchol arogance. Vyblikal sanitku vezoucí pacienta a s rychlostí a semafory si hlavu nelámal

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Policie ČR - Foto: Pavel Srp - 10. 2. 2025


Drtivá většina řidičů má z majáků poměrně respekt. A je přitom jedno, jestli patří hasičům, policistům nebo záchranářům. Zjevně ale existuje i sorta řidičů, která si z nějakých majáků nic moc nedělá.

A do té sorty patří i 37letý řidič Volkswagenu Golf, na kterého si v úterý 4. února odpoledne u policistů musela stěžovat posádka záchranářů. Ta s pacientem a zapnutými majáky jela do trutnovské nemocnice. Policistům nahlásili, že se jich bílý Golf nesmyslně drží, přes vesnici jel i 80 km/h, projel červenou na semaforech, a navíc posádku sanitky vyblikával a troubil na ni. Nakonec vůz jedoucí do nemocnice předjel.

„Než stihla hlídka dorazit, auto se odpojilo a zmizelo. Policisté uvedené vozidlo pomocí získané registrační značky vypátrali v bydlišti řidiče právě v okamžiku, kdy řidič zastavil a snažil se z auta rychle odejít domů. Sedmatřicetiletému muži policisté za přestupek neumožnění vozidlům s právem přednostní jízdy bezpečný a plynulý průjezd uložili nejvyšší možnou pokutu – 1500 Kč,“ popsala krajská policejní tisková mluvčí Iva Kormošová.


Volání řidiče záchranky na linku 158:


Takhle opravdu nikdy ne

V souvislosti s tímto případem policistů připomínají, že každý řidič musí umožnit vozidlům s právem přednosti v jízdě (např. sanitky, hasiči, policie) bezpečný a plynulý průjezd. Což znamená zpomalit či zastavit na vhodném místě, co nejvíce vpravo. Na silnici s více jízdními pruhy vytvořit mezi sebou průjezdný pruh široký alespoň tři metry tzv. záchranářskou uličku.

„Nedání přednosti vozidlům s právem přednosti v jízdě může vést k vážným dopravním nehodám, které mohou mít za následek zranění nebo smrt účastníků nehody. Nedodržením této povinnosti může mít trestněprávní následky, zejména pokud dojde ke zranění nebo úmrtí. Řidičům hrozí pokuty a ztráta bodů. Zdržení vozidel s právem přednosti v jízdě může mít i fatální následky, například při záchraně lidských životů, kdy každá minuta hraje roli,“ doplnila tisková mluvčí Iva Kormošová.

Je potřeba si uvědomit, že řízení vozidla s majáky je náročné a vyžaduje vysokou úroveň dovedností a pozornosti. Řidič musí velmi dobře zvládat stresové situace, musí jet rychle, aby se co nejdříve dostal na místo zásahu, ale zároveň musí dbát na bezpečnost svou i ostatních účastníků silničního provozu. To vyžaduje rychlé rozhodování a precizní ovládání vozidla. Je v neustálém kontaktu s dispečinkem a dalšími členy týmu, aby mohlo efektivně reagovat na měnící se situace a pokyny. Řidič je pod velkým tlakem, protože ví, že každá sekunda může být rozhodující. Musí předvídat a rychle reagovat na nečekané manévry ostatních řidičů, kteří nemusí vždy správně reagovat, nemusí slyšet houkání či mohou být zmatení nebo panikařit při pohledu na vozidlo s majáky.

„Řidiči, buďte při jízdě pozorní, ohleduplní a vždy udělejte maximum proto, aby vozidla s houkajícími majáky mohla bezpečně kolem vás projet a dostat se do cíle co nejrychleji. Každý z nás může přispět k bezpečnosti a efektivitě záchranných akci. Nikdy nevíte, kdy budete potřebovat jejich pomoc vy,“ zdůraznila Iva Kormošová.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru