dalnice_d4-stavba

Rekordní rozpočet na dálnice, obchvaty a železnici. Na rok 2025 to má být přes 160 miliard korun

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ministerstvo dopravy ČR - 23. 9. 2024


Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) schválil návrh rozpočtu fondu, který počítá pro příští rok s celkovou výší 160,3 miliardy korun. Peníze půjdou na pokračování výstavby nových dálnic a silnic I. třídy, modernizaci železnic a zajištění oprav i běžnou údržbu. Rozpočet počítá také se zapojením peněz z evropských fondů.

„Díky proinvestičnímu rozpočtu můžeme nejen pokračovat v rekordním počtu rozestavěných projektů, zajistit údržbu a opravy, pokračovat s výstavbou evropského zabezpečovacího zařízení na železnici a zahájit další strategické stavby. Pokračovat může například dostavba D35, která je v současnosti nejrozestavěnější dálnicí u nás, na konci letošního roku bude ve výstavbě najednou 64 kilometrů této důležité paralelní spojnice Čech s Moravou,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Rozpočet SFDI je navrhovaný jako proinvestiční, kdy investiční výdaje jsou 110,4 miliardy korun a neinvestiční 49,9 miliard korun (opravy, údržba a provozování dopravní infrastruktury, provozní činností investorských organizací).

Ceny dálničních známek v roce 2025 opět vzrostou. Jaké změny nás čekají?

Z celkové částky rozpočtu je pro Ředitelství silnic a dálnic vyčleněno historicky nejvíce finančních prostředků 80,7 miliard korun a pro Správu železnic 62,7 miliard korun na pokrytí investičních a neinvestičních akcí.

Aktuálně je ve výstavbě dohromady 291,1 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, konkrétně to je 226,1 kilometrů dálnic a 65 kilometrů většinou obchvatů měst. V příštím roce začnou stavby dalších úseků karlovarské dálnice D6, ale také dálnic D11 od Jaroměře do Trutnova nebo dálnice D35 v úseku Úlibice – Hořice.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

1 názor na “Rekordní rozpočet na dálnice, obchvaty a železnici. Na rok 2025 to má být přes 160 miliard korun”

  1. Místo budování vysokorychlostníh tratí by peníze měli dát na umožování státního dluhu. Stanjura a spol. nechává stále více zadlužovat stát. A totéž je vlastně stejné jako zpronevěra a to je trestné.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru