rallye_dakar_2024-etapa_4-mm_technology-martin_macik

Rallye Dakar 2024 po 4. etapě: Macík dostal penalizaci za dva neprojeté body, klasifikován byl tak až na 10. místě

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: MM Technology - 9. 1. 2024


Dnešní etapa měřící 299 km se nesla pro tým MM Technology v hořkosladkém duchu. Rychlá jízda prašným terénem ponechala Čendu bez poškození, ale kvůli penalizaci za dva neprojeté body zamíchala kartami v konečném pořadí etapy. V průběžném celkovém pořadí se Macík s posádkou zatím drží na třetím místě.

Dakar umí být zrádný

Po celých téměř 300 km na trase z Al Salamiyah do Al Hofuf se Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda drželi ve vedoucí čtveřici. To přineslo nejen krásné souboje na trati, ale také oblaka prachu, která poznamenala výhled z kabiny nejen pro pilota, ale i pro navigátora. „Dneska se jelo dobře, bylo to rychlé, souboje se soupeři pro mě byly vítaným zpestřením. Bohužel v prachu se nám nepovedlo trefit dva body, což znamená 30 minut penalizaci. To je samozřejmě nepříjemné, ale i to je Dakar. Nevěšíme hlavu a zítra začneme postupně stahovat,“ shrnuje dnešní den Martin Macík Jr.

Bojovat se bude dál

Dle předběžných neoficiálních výsledků penalizace poznamenala pořadí v rámci etapy a oranžový kamion skončil na 10. místě, v průběžné celkové kvalifikaci si ale posádka MM Technology zatím drží třetí příčku. „Já jsem z toho dneska samozřejmě špatný, takové chyby by se neměly stávat. S klukama se ale nevzdáváme, budeme bojovat dál a děkujeme všem fanouškům za pravidelnou dávku podpory,“ říká navigátor František Tomášek.

Čenda je bezproblémový

Nejen, že posádku neopouští odhodlání bojovat dál, ale také jim stále dělá radost tovární kamion Čenda. Ten se probíjí jakýmkoliv terénem bez větších zádrhelů a funguje nad očekávání dobře. „Čenda prostě a jednoduše jede. Nemůžu si po technické stránce vůbec na nic stěžovat, je to parádní stroj a povedlo se nám ho dobře připravit a vyladit. Z toho mám letos opravdu radost, obzvlášť po tom, co jsme včera měli na servis jen dvě hodiny,“ svěřuje se mechanik David Švanda.

Stíhací jízda v dunách

Zítra se mohou účastníci Dakaru těšit na trasu z Al Hofuf do Shubaytah, která slibuje výrazně kratší kilometráž, než bylo doposud zvykem, protože vede přes vysoké písečné duny. Ty osazenstvo Čendy baví a často se jim v dunách daří, do stíhací jízdy se tak vrhnou opravdu naplno.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru