I s pomocí nejdelšího měřeného úseku letošního Dakaru se ve středu celá karavana přesunula do Rijádu, kde na několik následujících dní zakotví. 465 ostrých kilometrů zdolali Martin Prokop s Viktorem Chytkou jako patnáctí nejrychlejší, ale bohužel jim byla připsána sedmiminutová penalizace za překročení rychlostního limitu na přejezdovém úseku. Ta je odsunula na 23. místo v etapě a osmou příčku v celkové klasifikaci.
Martin Prokop ke čtvrté etapě letošního Dakaru řekl: „Dnes nám v rychlých úsecích foukal vítr do zad, takže jsme neměli takové potíže s motorem a dostali jsme se i na omezovač. Byla to sice rychlá etapa, ale mnohem složitější, než ty předchozí. Byla v ní spousta nebezpečných míst a my jsme zhruba na dvacátém kilometru měli velkou krizi, kdy jsme jeli asi sto metrů mimo stopu a vjeli do velkých děr. Naštěstí jsme se ve velké rychlosti nepřevrátili, ale celá situace nás solidně vylekala a donutila dávat si nadále velký pozor. Tempo bylo celý den obrovské, jelo se rychle a hodně rychle se muselo i navigovat. Díky dobré navigaci jsme některá rychlejší auta dokázali stáhnout zpět. Objevily se tam už i těžší nevyzpytatelné duny, které autům i motorkám pořádně zabrat. Zkrátka to nebyl lehký den a jsem rád, že se ten letošní Dakar stává konečně těžším a navigačně složitějším.“
Posádka dostala sedmiminutovou penalizaci za překročení rychlosti v přejezdových úsecích. Překročení byla dvě, přičemž za to první dostala posádka dvě minuty, za to druhé dokonce pět minut. Prokop se ale rozhodl podat proti té pětiminutové protest. „Byla za velké překročení rychlosti, což jsme si říkali, že je divné. Začali jsme to studovat a podle onboardů jsme zjistili, že jsme ji nepřekročili vůbec. Tady tyhlety důkazy jsme přinesli pořadatelům, v podstatě jsme podali protest a nesouhlasíme s tou penalizací, takže bojujeme za to, aby nám jí stáhli zpátky,“ řekl Martin Prokop a dodal: „S tou malou, s tou se budeme muset smířit, protože tam jsme rychle jeli.“
Viktor Chytka zdůvodňoval, proč se to stalo. Podle něj bylo omezení rychlosti na místě, kde nikde kolem nic nebylo. Předtím jela posádka závodního Fordu opravdu vysokými rychlostmi a na zabrzdění měla jen 180 metrů. I kvůli tomu, že jim „do zad foukal vítr“, se to prý nepovedlo. Celková ztráta na prvního tak byla ve čtvrté etapě znatelných 25 minut a 40 sekund včetně započítané penalizace.