rallye-dakar-2022-po_8etape-big_shock_racing- (1)

Rallye Dakar 2022: Macík se snaží dohnat zpoždění. Po 8. etapě je posádka na 9. místě

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Big Shock! Racing - 10. 1. 2022


V 8. etapě Rallye Dakar museli závodníci zdolat drsnou písečnou trať dlouhou 395 km. Kamionová posádka týmu Big Shock! Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda ji v cíli označila jako vůbec nejnáročnější speciálku letošního ročníku.

Žlutému vozu ze Sedlčan se díky riskantní stíhací jízdě, přerušené jen jednou výměnou pneumatiky, a perfektní navigaci podařilo etapu dokončit na výborném 7. místě. V celkovém hodnocení posádka opět poskočila, aktuálně je na 9. pozici. Vylepšený výkon kamionu závodníkům zároveň přidal i další chuť do závodění.

Zatím nejnáročnější etapa letošního ročníku

Žluté Iveco Martina Macíka vyrazilo na trať pondělní speciálky z 9. pozice. Organizátoři závodníkům na dnešní den slíbili trať plnou náročných dun a písečných polí. Sedlčanská posádka v cíli potvrdila, že slib byl dodržen.

„Byl to nářez. Já si myslím, že to byla zatím asi nejtěžší etapa letošního Dakaru. Jeli jsme 400 závodních kilometrů a prvních 200 byly jen a jen duny občas přerušované kilometrovými přejezdy. A pak znova duny. A zase a zase a furt. I proto dojet do cíle dneska všem trvalo tak dlouho. Bylo to fakt náročné, ale jeli jsme palbu,“ řekl Martin Macík.

Duny, které jsem dlouho neviděl

Etapa začínala pískem a posádka už v úvodu musela vyskočit z vozu a měnit pneumatiku. „V kaňonu v prachu, kde jsme pořádně neviděli, jsme něco přejeli a museli měnit gumu. Bohužel to bylo zrovna na šutrech a nešlo tu úplně lehce, nechali jsme tam asi 10 minut,“ popisuje palubní mechanik David Švanda. A než posádka mohla pokračovat dál, předjelo ji několik soupeřů, které se ale okamžitě vydala stíhat. A šlo to překvapivě dobře.

rallye-dakar-2022-po_8etape-big_shock_racing-2

„Zdá se, že se klukům mechanikům přes noc povedlo o něco vylepšit výkon auta, což nám pomohlo celkem hladce zdolat dnešní obrovské duny. Kopce, které jsme dneska přejížděli, jsme už hodně dlouho neviděli,“ řekl navigátor František Tomášek a popisuje vysoké a hodně členité písečné duny, po kterých kamion musel šplhat nahoru. „Míjeli jsme nebezpečné trychtýře, často jsme si museli nadjíždět. Byla to docela riskantní jízda. A dost náročná byla i navigace, kterou ale Ferry zvládnul na jedničku,“ doplňuje Macík.

Po čekačce na neutralizaci posádka žlutého kamionu, pojmenovaného Karel, vyrazila do druhé části etapy a postupně se jí podařilo předjet všechny kamiony, které ji předstihly při výměně pneumatiky. A během letu k cíli, který byl v závěru hodně uskákaný, předstihla i další vozy.

Těla jsou zničená, ale chuť závodit narůstá

Závodníci v cíli dnešní etapy přiznávají, že vylepšený výkon vozu posílil i jejich chuť závodit. A to navzdory faktu, že se zdolané kilometry v drsném terénu už začínají projevovat na tělech posádky.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru