Po smolné šesté etapě, ve které kvůli technickým potížím s poloosami posádka Benzina Orlen Teamu Martin Prokop s Marianem Chytkou zaznamenala pád z pátého na desáté místo, přišel zasloužený volný den. Po něm se dakarská karavana dala opět do pohybu a to v podobě maratonské etapy, po které závodníci tráví noc bez svých doprovodů, zejména mechaniků, takže spolehlivost a výdrž techniky je v tento den obzvláště nutná.V nedělní etapě si i přes opatrnou jízdu česká posádka polepšila o jedno místo v celkové klasifikaci na devátou příčku.
Ford Raptor RS Cross country Martina Prokopa vydržel tento 471 km dlouhý měřený test bez větších potíží a Prokop s Chytkou během etapy řešili pouze dva defekty. V maratonském servisu si ale preventivní výměnu zaslouží tlumiče „Shreka“, které by již další etapu nevydržely.
Martin Prokop v cíli měřeného úseku sedmé etapy: „Dnes to byl spíše taktický výkon, protože se jelo hodně na typu písku, ve kterém se nám ničí poloosy. Jel jsem poměrně pomalu a celkově rytmus jízdy byl hrozný. Snažili jsme se šetřit techniku a nebyla to žádná velká zábava. Krátce po sobě jsme udělali dva defekty o kameny a ten druhý začal dokonce hořet, takže jsme přehazovali gumy zespodu auta dozadu za kabinu, aby auto nechytlo. Tím jsme ztratili nějaký čas a ve zbývajících 230 kilometrech do cíle jsme už jen s jednou rezervou jeli hodně opatrně. Neměl jsem ze své jízdy radost nebo dobrý pocit, ale museli jsme zbytek etapy obětovat a dostat auto do bivaku v co nejlepším stavu. Večer s Viktorem vyměníme tlumiče, které už musely být načaté po šesté etapě, ale nebylo prioritou je řešit, protože jsme se věnovali hlavně poloosám. Na každou stranu dozadu dáme jeden nový tlumič a budeme doufat, že se jízdní vlastnosti zlepší. Chtěl bych poděkovat posádkám soutěžních kamionů, které nám sem dovezly díly nebo kola. Jsou to Jarda Valtr, kamiony Buggyry, Jenda Tománek a maďarský závodník Fazekaš.“