BMW M8 není jen to moderní, které automobilka začala prodávat teprve před nedávnem. BMW M8 je i koncept sportovního kupé z devadesátých let. Mělo obrovský dvanáctiválec a do prodeje se nikdy nedostalo, vznikl pouze jediný prototyp.
Mnichovský výrobce nabízel v 90. letech obrovské kupé BMW řady 8. Pod jeho kapotu nabízel pouze osmiválec nebo hlavně dvanáctiválcové motory v několika verzích. Nejostřejší sériově vyráběnou verzí bylo BMW 850 CSi, které mělo převrtaný dvanáctiválec na 5,6 litru a výkon 280 kW/381 koní. Vznikl ovšem i jeden čistokrevný prototyp BMW M.
BMW M8, jak se už tehdy jmenoval, dlouho automobilka tajila. Teď ho ale vytáhla na světlo světa a po dlouhých desítkách let jej zprovoznila. Podle přiloženého videa to nebylo úplně jednoduché, protože mimo jiné musela být vyrobena zcela nová palivová nádrž. Bylo však potřeba najít i vhodného dodavatele.
Teď je ovšem auto z roku 1992 připraveno k jízdě, která teprve přijde, protože zatím na to podle aktérů videa není ideální počasí. I tak ale BMW M8 alespoň nastartovali, abychom si mohli poslechnout ten typický startér dvanáctiválcového motoru.
A motor je v BMW M8 velmi speciální, jde sice o dvanáctiválec, ale pro potřeby M8 byl upraven. V motorovém prostoru sedí co nejdál za nápravou je to možné a zároveň je také co nejníže. Jde o typ S70/1, který vychází z motoru M70. Měl ale zvýšený objem na šest litrů (zdvih: 86 mm, vrtání 87 mm) a kompresní poměr 11,0:1. Nové jsou hlavy válců s dvojicí vačkových hřídelů s celkem 48 ventily. Výkon se povedlo dostat na působivých 640 koní a točivý moment vrcholil 650 Nm.
Poháněna byla samozřejmě jak se na správné BMW sluší a patří kola zadní nápravy, kam výkon putoval skrze šestistupňovou manuální převodovku. Přední kola byla 8×17 palců, t zadní dokonce 9×17 palců a ačkoliv se tváří, jako by středy byly vyrobeny z karbonu, není tomu tak. Pneumatiky obouvaly 235/45 ZR17 vpředu a 285/40 ZR17 vzadu.
Upraven byl i design. Z přední části BMW M8 zmizely legendární „mrkačky“, tedy výklopné světlomety a do nárazníku, kde bývaly jen ukazatele směru a parkovací světlomety, se nastěhovaly čočky pro potkávací světlomet. Před zadními koly jsou nové nádechy pro přístup vzduchu k chlazení olej, který sem putoval od přední části, kde už na jeho chlazení nezbylo místo. Jinak ale toto superkupé vypadá vlastně docela nenápadně, tím spíše ve srovnání s „obyčejnými“ osmičkami.
Do výroby ale nakonec BMW M8 nikdy nešlo, i kvůli nevelkému úspěchu běžné řady 8, na které automobilka tratila. Cenově by totiž BMW M8 bylo opravdu velmi drahé a je otázkou, jak moc by konkurenci v podobě Ferrari a podobným autům ukousla z prodejního koláče.