prvni-jizda-2020-bmw-220d-gran-coupe- (1)

BMW rozšiřuje nabídku kompaktních modelů novým sedanem řady 2 Gran Coupé. Je to poprvé, co se automobilka do této kategorie pustila. A my jsme se s autem poprvé krátce svezli. Do rukou se nám dostala verze s naftovým motorem 220d a s pohonem předních kol.

Nezaměnitelný design

To první, co nás na „našem“ BMW 220d Gran Coupé zaujalo, byla jeho barva. Jde o sytou modrou metalízu Snapper Rocks Blue za 18 980 Kč. Ta parádně odhaluje tvary 4526 mm dlouhého sedanu. Jde o konkurenta Mercedes-Benzu CLA, který je o něco málo širší (BMW: 1800 mm, MB: 1830 mm), vyšší (BMW: 1420 mm, MB: 1430 mm), ale i delší (4688 mm). Delší má i rozvor náprav (BMW: 2670 mm, MB: 2729 mm). Že by ale v interiéru bylo znatelně více místa, to se říci nedá.

BMW řady 2 Gran Coupé přináší podobný recept, jako větší modely Gran Coupé mnichovské značky. Čtyřdveřová karoserie se svažující se střechou za B-sloupkem, ale i bezrámová okna. Z přední části pak vynikne maska s propojenými ledvinkami a vzadu zaujmou nízké, ale široké světlomety, s nimiž poprvé přijela současná generace BMW X4. Na rozdíl od všech ostatních modelů BMW má dvojkové gran coupé mezi zadními světly propojující lištu. Jde pouze o dekoraci, nesvítí, ani nedělá nic jiného.

prvni-jizda-2020-bmw-220d-gran-coupe- (3)

Po otevření bezrámových dveří už je jasně poznat, že dvojka gran coupé sdílí koncepci i techniku s jedničkou. Interiér jako by z okna vypadl současnému BMW řady 1. Jde již o novou generaci interiéru s upraveným uspořádáním ovladačů.

Pohon předních nebo všech kol a maximálně čtyřválce

Dvojka gran coupé sdílí technický základ s BMW řady 1. Kromě základní architektury s předním pohonem, sdílí oba modely částečně také nabídku pohonných jednotek. Z počátku prodeje bude BMW řady 2 Gran Coupé dostupné jen s motory 218i (1,5litrový benzinový tříválec), 220d (2,0litrový naftový čtyřválec) a M235i (2,0litrový benzinový čtyřválec). Nabídka se bude později rozšiřovat.

Pro první svezení jsme sáhli po aktuálně jediné naftové variantě v nabídce. K dispozici je zatím výhradně s pohonem všech kol, stejně jako 218i. Jediná čtyřkolka je aktuálně nejvýkonnější M235i, které zase naopak nelze objednat jen s pohonem předních kol, což je přesně opačný příklad jedničky. Ta, když přišla na trh, se nabízela jen ve verzi 120d xDrive. BMW ale do nabídky dvojkového gran coupé možnost volby pohonu všech kol xDrive jistě brzy společně s dalšími pohonnými jednotkami přidá.

Přečtěte si také:  Nové plug-in hybridní BMW X2 xDrive25e ujede na elektřinu 57 kilometrů

prvni-jizda-2020-bmw-220d-gran-coupe- (5)

Pro 220d Gran Coupé se 120 kW/163 koňmi se dá použít totéž, co psal Ondra před nedávnem v testu BMW 120d xDrive, protože motor se podařilo velmi dobře odhlučnit. Jeho reakce na plynový pedál jsou poměrně rychlé a potěší průběhem točivého momentu, jehož maximum je 400 Nm. Převodovka ho udržuje v relativně nízkých otáčkách, ale po přidání plynu se ochotně rozjede vpřed. Výhrady nemáme po krátkém svezení ani k převodovce.

Co by ale zasloužení sneslo, to je podvozek. Ten je totiž nejen hlučnější na nerovnostech a trochu připomíná minulé generace modelů BMW, ty nové už mají totiž podvozky naladěné tišeji. Podvozek je navíc i poměrně tvrdě naladěn, ovšem kola na nerovnostech neodskakují a drží se asfaltu.

Závěr

Nové BMW řady 2 Gran Coupé přichází do segmentu, v němž mnichovští zatím neměli zástupce, na rozdíl od prémiové konkurence. Vstup to rozhodně není špatný, protože auto dobře vypadá a je prostorné. Potěší i jízdními vlastnostmi zejména na hladkých silnicích, kde oceníte dostatečně pružný motor a jistý podvozek. Na nekvalitní silnici se ale od kol ozývají rázy.

BMW nastavilo cenu auta na vcelku slušných 589 tisíc korun za základní verzi s motorem 218i. Naftové 220d vyjde minimálně na 906 100 Kč a vrcholné M235i xDrive začíná na 1 241 500 Kč. Ceny jsou s DPH.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: 220d Gran Coupé
Motor: vznětový čtyřválec
Objem válců: 1995 ccm
Plnění motoru: přeplňování turbodmychadlem
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 120 kW/163 koní při 4000 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1750 – 2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.5 s
Maximální rychlost: 225 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.3-4.9 / 4.1-3.8 / 4.5-4.2
Emise CO2: 119-110 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4526 mm
Šířka: 1800 mm
Výška: 1420 mm
Rozvor: 2670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1580 kg
Objem zavazadlového prostoru: 430 litrů
Ceník: ke stažení zde