Buick-Regal_TourX-2018

Průzkum ukázal, jaké značky aut jsou mezi ženami nejvíce oblíbené a jaké naopak nejméně

Autor: Radim Plachý - Zdroj: S&P Global Mobility - Foto: Buick - 8. 3. 2023


Muži a ženy mají rozdílný vkus a projevuje se to i v autech. A protože dnes je mezinárodní den žen, pojďme se podívat na to, jaká auta si nejčastěji kupují a vlastní ženy. Na to se můžeme podívat v novém průzkumu. Průzkum provedla S&P Global Mobility. Pochází sice z Ameriky, ale většina v něm obsažených značek se prodává i u nás na starém kontinentu.

Průzkum se zaměřil na to, jakou značku auta si nejčastěji kupují ženy. Průzkum na to šel dvěma způsoby: první, kdy jej zajímal podíl žen proti mužům v rámci vlastnictví automobilů dané značky, ten druhý pak absolutní počet registrovaných automobilů na ženy.

Přečtěte si také:  Ojetin v říjnu na trhu přibylo, jejich cena mírně klesla a objevilo se i více zánovních aut

V tom prvním jsou dokonce čtyři značky vlastněné častěji ženami než muži, přičemž trojici z nich, kterými jsou Lexus, MINI a Mitsubishi, máme i v České republice. Největší podíl má ale Buick, který se v Evropě oficiálně neprodává. Těsně pod 50 % ale mají ještě další tři značky: Infiniti, které se v České republice chvíli oficiálně také prodávalo, ale také Mazda a Kia. Celkový průměr je něco přes 41 %.

U jaké značky vlastní ženy nejvíce vozů?

Buick 55.0 %
Mitsubishi 51.4 %
MINI 51.1 %
Lexus 50.4 %
Infiniti 49.6 %
Mazda 49.0 %
Kia 49.0 %
Průměr 41.2 %

Zajímavé je to na druhé straně žebříčku, kde má vůbec nejmenší podíl značka RAM, která prodává hlavně pick-upy a užitkové vozy. Nějaký vůz této značky vlastní totiž jen 17 % žen. Většina značek není v tomto případě v Evropě oficiálně dostupná, s výjimkou Fordu a Tesly.

U jaké značky vlastní ženy nejméně vozů?

RAM 17.0%
GMC 28.7%
Ford 31.1%
Tesla 33.1%
Dodge 33.9%

A pokud bychom se podívali na absolutní čísla, tedy auta jaké značky vlastní nejvíce žen, pak si prvenství odváží Toyota. Ve Spojených státech Amerických totiž vůz tohoto japonského výrobce vlastní téměř 607 tisíc žen, přičemž jejich podíl je ve srovnání s muži 43procentní. Druhé místo zaujímá Honda s výraznou ztrátou. Ženy vlastní téměř 364 tisíc modelů značky, což je 48 %. A konečně třetí místo zaujal Chevrolet s 341 tisíci auty, což je 35% podíl žen na vlastnictví.

Značka Počet vozů
Poměr vlastnictví žen
Toyota 606 985 kusů 43.0 %
Honda 363 799 kusů 48.0 %
Chevrolet 340 999 kusů 35.0 %
Ford 313 477 kusů 31.0 %
Hyundai 294 380 kusů 48.0 %

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *