Přestože jsou prodejci automobilů spokojeni, došlo za první pololetí 2018 k meziročnímu poklesu prodejů osobních automobilů, a to konkrétně o 0,46 %. Z celkového počtu 143 784 nově registrovaných osobních vozidel představovala nová auta jen zhruba pětinu.
V případě ojetin evidují úřady 91 621 registrovaných kusů, což u ojetin znamená nárůst prodejů o 9,8 %. Zajímavé je, že 51,35 % z nich představují automobily starší deseti let.
Zajímavá jsou i další fakta. Prodej lehkých užitkových automobilů zaznamenal lehký meziroční nárůst (+ 5,59 %), stejně tak autobusů (+ 43,64 %), ale i motocyklů (+ 0,52 %). Jediná skupina z těch mimo osobní vozy zaznamenala jen lehký pokles. Tou skupinou jsou nákladní vozy, jejichž prodeje klesly o 1,98 %.
Pokud jde o postavení značek osobních automobilů, tak se prakticky nic nezměnilo. Dominuje Škoda Auto, a to díky 33% podílu na českém trhu. Druhý se umístil Volkswagen, který za Škodou zaostává asi o polovinu. Dále následují značky Hyundai, Dacia a Ford.
Hovoříme-li o konkrétních nejprodávanějších modelech, ani zde se překvapení nekoná. Více než 10% podílu na trhu dosahuje Škoda Octavia a za ní jsou modely Fabia, Rapid, Superb a Karoq. Teprve za nimi se umístil Hyundai i30.