Porsche představuje nejrychlejší, nejvýkonnější a nejluxusnější model Panamera Turbo S. S výkonem 570 koní, nejvyšší rychlostí 310 km/h a špičkovými prvky výbavy se řadí na vrchol modelové řady Gran Turismo. Historicky poprvé se nabízí verze Executive s prodlouženým rozvorem o 15 centimetrů. Světová premiéra nové vlajkové lodi modelové řady Panamera se uskuteční na autosalonu v Tokiu.
Panamera Turbo S si právem nárokuje výsadní postavení ve svém segmentu. Ve verzi Executive nabízí výrazně větší prostor a pohodlí, především na zadních sedadlech. Tepelně a zvukově izolovaná zatmavená okna, paket interiérového osvětlení navržený speciálně pro zadní sedadla a velká středová konzole v zadní části vozu, to jsou pouze některé prvky rozsáhlé výbavy, která je součástí modelu Panamera Turbo S Executive.
Sportovní a luxusní charakter nového vozu Porsche Panamera Turbo S je patrný nejen v oblasti jízdních výkonů, ale také charakteristickými designovými znaky. Metalická barva Palladium, která je k dispozici výhradně pro nové Porsche Panamera Turbo S, dodává vrcholnému modelu obzvláště exkluzivní vzhled a zvýrazňuje jeho elegantně noblesní kontury. Na vynikající dynamiku vozu upozorňují 20palcová kola 911 Turbo II, které jsou nejen větší než standardní kola ostatních modelů kategorie Gran Turismo, ale také výrazně širší. Dalším unikátním prvkem Porsche Panamera Turbo S je čtyřdílný zadní spoiler, lakovaný v barvě karoserie.
Nový vrcholný model Porsche Panamera se vyznačuje výjimečně širokou škálou výbavy, která k top modelu luxusní třídy prostě patří. Panamera Turbo S má všechny dynamické jízdní asistenční systémy v základní výbavě. Systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) je aktivní systém omezující změnou tuhosti stabilizátorů naklánění karoserie, což přináší větší agilitu a současně zvýšenou míru komfortu. Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) aktivně rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola zadní nápravy a společně s elektronicky řízeným zadním diferenciálem poskytuje lepší trakci v jakékoli jízdní situaci. Díky keramickým brzdám Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) se Panamera Turbo S může pochlubit vysoce výkonnou brzdovou soustavou, která je obzvláště odolná proti vadnutí a opotřebení. Posilovač řízení Plus mění svůj posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Podvozek Porsche Panamera Turbo S je samozřejmě vybaven také systémem Porsche Active Suspension Management (PASM), tedy aktivními tlumiči a adaptivním vzduchovým odpružením.
Díky novým turbodmychadlům a vyššímu tlaku vstřikovaného paliva vzrostl výkon o 50 koní!
Nárůst 50 koní oproti modelu Panamera Turbo je výsledkem důkladné revize několika stěžejních komponent. Porsche v případě modelu Panamera Turbo S vsadilo na dvě nová turbodmychadla s většími dmychadly. Nová turbodmychadla zlepšují proudění vzduchu a vhánějí do spalovacích komor větší množství kyslíku vyšší rychlostí a pod zvětšeným tlakem. Kromě toho došlo k nárůstu vstřikovacího tlaku o 20 bar na 140 bar. Obě tato opatření společně přinášejí větší zatížení jednotlivých součástek, proto jsou například písty vyrobené z nové hliníkové slitiny a pístní kroužky mají speciální povrchovou úpravu.
Použité změny mají další dvě výhody: Efektivněji míchaná směs vzduchu a paliva ve spalovacích komorách má za následek vyšší točivý moment, jenž vzrostl o 50 Nm na 750 Nm v rozmezí 2250 až 5000 1/min a s funkcí overboost se zvýší až na 800 Nm. Vyšší točivý moment například usnadňuje a zrychluje předjížděcí manévry. Druhou výhodou je skutečnost, že hodnoty kombinované spotřeby v evropském jízdním cyklu NEDC jsou shodné se spotřebou paliva modelu Panamera Turbo. Porsche Panamera Turbo S v kombinovaném režimu spotřebuje 10,2 l na 100 km, což je o více než 11 % méně než u předchozího provedení.
Díky na přání dodávanému sportovnímu výfukovému systému nabízí Panamera Turbo S možnost zažít zvuk ze světa motoristického sportu, kdykoliv si řidič zamane. Tohoto jedinečného zvukového zážitku je dosaženo pomocí akustického kanálu, který lze aktivovat stiskem tlačítka, přičemž tento kanál posílá zvuk motoru přímo do interiéru. Kromě toho jsou při přeřazování na vyšší rychlostní stupně vypínány jednotlivé válce, takže otáčky motoru padají bleskově a spojky se mohou přepínat rychleji – to přináší vedlejší akustický efekt, připomínající charakteristické zabublání osmiválcového motoru.
Paket Sport Chrono posiluje sportovní charakteristiku vozu
Nová Panamera Turbo S je perfektně vybavena pro efektivní přenos svého vyššího výkonu a točivého momentu do sportovní dynamiky. Ten ideálním způsobem zajišťuje pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM), a to i v náročných jízdních podmínkách. Paket Sport Chrono je součástí standardní výbavy a pouhým stiskem tlačítka koordinuje hnací sílu a podvozek, čímž zaručuje nebývale sportovní odezvu. Kromě toho, v režimech „Sport“ a „Sport Plus“, stejně tak jako při plném plynu v režimu „Normal“, dochází k aktivaci funkce overboost, která dočasně zvyšuje plnicí tlak a umožňuje ještě mohutnější akceleraci. Funkce závodního startu „Launch Control“ garantuje nejlepší možnou akceleraci z místa tím, že optimálně koordinuje odezvu řídicí jednotky motoru a program dvouspojkové převodovky Porsche Doppelkupplung (PDK). Díky přepracovanému softwaru řazení je dvouspojková převodovka PDK schopna řadit mezi sedmi rychlostními stupni rychleji, nové Gran Turismo Panamera Turbo S tak zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy.
Podvozek vybavený všemi asistenčními systémy
Podvozek Porsche Panamera Turbo S je standardně vybaven všemi aktivními jízdními systémy, které Porsche pro sportovní Gran Turismo vyvinulo. Jeho hlavním prvkem je systém Porsche Active Suspension Management (PASM), který kombinuje adaptivní vzduchové odpružení a aktivní tlumiče. PASM průběžně upravuje tlumící síly a přizpůsobuje je stavu vozovky a jízdnímu stylu řidiče. Pomocí tlačítka PASM na středové konzole může řidič volit mezi třemi charakteristikami tlumičů – Comfort, Sport a Sport Plus. Adaptivní vzduchové odpružení nabízí taktéž možnost různých nastavení, čímž se otevírá ještě větší prostor pro možnosti podvozku. Řidiči tak mají na výběr mezi vysokou úrovní jízdního komfortu nebo velmi sportovní jízdní dynamikou.
Kombinace systémů PDCC a PTV Plus znamená, že model Turbo S je standardně vybaven nejmodernější verzí podvozku dostupnou pro modely Panamera. PDCC zabraňuje naklánění karoserie v zatáčkách pomocí stabilizátorů s aktivně proměnnou tuhostí na přední i zadní nápravě. Tento systém současně dokáže svojí činností ovlivnit vyváženost vozu, a tím i jeho agilitu ve všech rychlostech, a nabídnout optimální reakce automobilu na pohyby volantu, stejně jako působivý jízdní projev. Zvýšení příčného zrychlení a agility bylo dosaženo zásluhou optimálního vedení kol, pro které je příznačná zvýšená úroveň trakce. Změna tuhosti stabilizátorů mezi přední a zadní nápravou má současně pozitivní vliv na směrovou stabilitu vozu a jeho schopnost jízdy přímým směrem.
Je-li zvolen jeden ze tří jízdních režimů, PDCC, PASM a vzduchové odpružení pracují vždy v součinnosti. Pokud je zvolen režim „Comfort“, systémy zprostředkovávají uvolněnou jízdu na nerovné vozovce. V režimech „Sport“ a „Sport plus“ ovlivňují aktivní zásahy systémů chování řízení a trakci a minimalizují náklony karoserie s cílem zajistit maximální výkon a agilitu.
PTV Plus pro ještě lepší zatáčení: keramické brzdy testované v prostředí motorsportu
Výhody, které PDCC poskytuje z hlediska jízdní dynamiky, jsou dále posíleny systémem Porsche Torque Vectoring a elektronicky řízeným variabilním závěrem zadního diferenciálu. Systém optimalizuje řízení a trakci pro sportovní jízdní zážitky.
Panamera Turbo S je standardně dodávána s keramickými brzdami PCCB. Tyto supervýkonné a v závodech prověřené keramické brzdy se žlutými brzdovými třmeny nabízejí oproti běžným ocelovým kotoučům zřetelné výhody. Mají přibližně o 50 % nižší hmotnost a rychlejší reakce a nereznoucí kroužky brzdových třmenů zaručují maximální výkon.
Interiér: Dvoubarevný kožený interiér a komfortní sedadla
Syntézu exkluzivity a sportovnosti v interiéru reprezentuje standardně dodávané dvoubarevné kožené čalounění. Dalším obzvláště unikátním prvkem je nově nabízený paket interiéru v tmavém provedení odstínu Burl Walnut. Nový dekor zahrnuje náznak červené barvy, a přitom působí nevtíravým dojmem. Vnitřek modelu Panamera Turbo S je doplněn o loga Porsche na opěrkách hlavy předních sedadel.
Přední elektricky ovládaná sedadla, pohyblivá ve čtrnácti směrech, jsou součástí standardní výbavy a pro vynikající komfort je lze kombinovat s paměťovou funkcí. Paket paměťové funkce obsahuje kromě jiného možnost prodlužovat délku sedáku či měnit polohu bederní opěrky a elektricky stavitelného volantu. Stejně jako sedadla vpředu, tak i ta vzadu jsou standardně vyhřívaná. Model Panamera Turbo S Executive má ve standardní výbavě ventilační funkci sedadel. Na přání dodávaná adaptivní sportovní sedadla modelu Panamera Turbo S ke standardním sedadlům přidávají komfortní paměťový paket, výraznější boční vedení a elektrické nastavování v osmnácti směrech. Dvě samostatná sedadla v zadní části vozu s vyklápěcí centrální loketní opěrkou nabízejí velkorysý prostor pro nohy a hlavu i pro osoby vysokého vzrůstu. Cestující v zadní části modelu Panamera Turbo S Executive mají k dispozici ještě větší porci luxusu: před zadními sedadly je o dvanáct centimetrů více prostoru v oblasti nohou, všechna sedadla disponují aktivní ventilací a vzadu jsou také elektrické sluneční clony, které poskytují ještě více soukromí. Oba cestující na zadních sedadlech jsou chráněni bočními airbagy.
Cena nového modelu Porsche Panamera Turbo S stojí 180 027 € a Panamera Turbo S Executive je k zakoupení za cenu 197 041 €. Obě uvedené ceny jsou včetně DPH. Modely lze objednat již nyní, první vozy budou k vyzvednutí od 31. ledna 2014.
[nggallery id=2618]
Tisková zpráva/-PS-