Aby motoristé přesně chápali, jak přesně mají odhadnout rozestup od jedoucího cyklisty 1,5 metru, přirovnal to poslanec Dolínek ke zhruba polovině standardního jízdního pruhu. Součástí návrhu je také vysvětlení, že tento odstup nebude nutné dodržovat v místech, kde vedou vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty, a také informace o tom, že pro dodržení bezpečného rozestupu bude možné přejet plnou čáru. Řidič u toho ovšem bude muset postupovat velmi opatrně a nebude smět nikoho dalšího omezit či ohrozit.

Přečtěte si také:  Agresivní cyklisté zaútočili na posádku BMW. Auto poničili a posádku vyděsili k smrti

Poslancův návrh ovšem dále zmiňuje následující: „Není vyloučeno, že v konkrétním případě bude bezpečný boční odstup ještě větší, než stanoví navržené obecné pravidlo, resp. bude současně nutné snížit rychlost. Řidič předjíždějícího vozidla musí brát zřetel i na stav komunikace, tedy nebezpečí odletujícího štěrku, stříkající vody z kaluže nebo zvíření prachu, a na různou úroveň schopností cyklistů, která se značně liší od profesionálních cyklistů až po rekreační cyklisty (se zvláštními ohledy k dětem a naopak k osobám vyššího věku).“

Nové nařízení ovšem neznamená, že cyklisté budou moci blokovat plynulost dopravy. To je vysvětleno v této části návrhu: „Návrh rozhodně neznamená, že by cyklisté mohli začít blokovat motorová vozidla na silnicích. Podle zákona o silničním provozu řidič (včetně cyklisty) nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. V případě, že je užití cyklistického opatření bezpečnější a plynulejší, cyklista bude i nadále povinen ho užít. Je pochopitelné, že cyklisté budou ve vlastním zájmu volit bezpečnější variantu.“

Cyklisté nemají povinnost jezdit po cyklostezkách

Jak ukazují diskuze na toto téma, třeba na sociálních sítích, řada lidí, především řidičů, si stěžuje na to, že v Česku máme kilometry leckdy předražených cyklostezek, které pak ale cyklisté nevyužívají. I to je v poslaneckém návrhu vysvětleno a to následovně: „V praxi existuje řada situací, kdy je pro cyklistu i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích užití cyklistických opatření nebezpečné nebo dokonce fakticky nemožné. Bezpečnost musí mít přednost. Agresivní chování některých motoristů vůči cyklistům často pramení z domnělé povinnosti cyklisty užít tzv. cyklostezku.“

Přečtěte si také:  Bezpečnostní systém EyeSight značky Subaru prošel velkou modernizací. Zvládne úhybný manévr, ale dá pozor také na chodce i cyklisty

Zaměstnavatelé musí kola respektovat

V dřívějších letech měl každý zaměstnavatel ze zákona povinnost zajistit bezpečnou úschovu svršků a osobních předmětů, které zaměstnanci obvykle nosí do zaměstnání, jakož i obvyklých dopravních prostředků, pokud jich zaměstnanci používají k cestě do zaměstnání a zpět. Současný zákon právo zaměstnanců omezil pouze na bezpečnou úschovu svršků a osobních předmětů, které zaměstnanci obvykle nosí do zaměstnání. Podle důvodové zprávy k tomuto zákonu je tomu tak proto, že v době vyspělé motorizace, která se realizuje zejména prostřednictvím osobních automobilů, by to kladlo na zaměstnavatele enormní nároky na budování hlídaných parkovišť. Náklady za jejich provozování by museli zaměstnavatelé nést.

Podle poslance Dolínka (ČSSD) se ale zapomíná na to, že stále více lidí jezdí do práce na kole. Navrhuje proto, aby zaměstnavatelé měli povinnost zajistit úschovu obvyklých dopravních prostředků, které jeho zaměstnanci používají k cestě do práce a zpět. Ovšem vztaženo to bude jen na jízdní kola, jen na zaměstnance a jen na ty zaměstnavatele, kteří mají 10 a více zaměstnanců.

Přečtěte si také:  Polovina všech, kteří zemřou na českých silnicích, jsou chodci či cyklisté

Vysvětlení tohoto návrhu zní takto: „Úschova jízdního kola vzhledem k jeho rozměrům na straně zaměstnavatele nevyvolává ani zdaleka tak velké nároky jako jiné dopravní prostředky. Není třeba budovat a provozovat žádná parkoviště. Například úplně stačí, aby zaměstnavatel zaměstnanci dovolil si kolo vzít s sebou do kanceláře či na jiné zaměstnavatelem určené místo. Ve zvlášť stísněných prostorách je možné jízdní kolo i zavěsit na výšku.“

82 komentáře

  1. Magorárna
    to se kvůli cyklistům zruší plná čára? Ale je dobře, že když pojede cyklista po cyklostezce, odstupy neplatí. Třeba v Práglu jsou cykloztezky namalované mezi pru pro auta. Takže tam je možné cyklistu beztrestně přejet…aspoň něco…

  2. No jako řidič se mi nelíbí tohle co prošlo. Tím dokázali že autoškola a řidičský průkaz jsou úplně k ničemu. To rovnou můžu jezdit na kole bez papírů atd. Se divím že k tomu aspoň neudělaly teda kompromis k téhle bezpečnosti a tak jestli chtějí využívat silnice tak proč ne. Dal bych jim že musí prostě splnit něco jako autoškolu aby měly aspoň ten zbytečný kus papíru (osvědčení). Když prudit lidi tak aspoň všechny 😂. Už jen zbývá aby s kolem šly na STK 😉

  3. No ten kdo to vymyslel má nasrano v hlavě, doba kdy chcou mít nižší emise?? Chci viděti kolik lidí přejede plnou čáru když udělám 2krat stejný přestupek tak přijdu o papíry!! Pokud se tady pletu tak mně opravte😁 (pro ti ciklistum a řidičům nic nemám mám jen proti těm blbum co to vymýšlejí a ještě je zaplatíme z daní mněl by vrátit výplatu!!! Když spousta obyčejných lidí udělá něco špatně tak si to taky ze svého zacvaka!!) Všem přeji hodně šťastných kilometrů a hlavně klidek😅

  4. Možná si nekdo z vás vzpomene na jiného sociálního inženýra za socdem – ministra dopravy Schlinga. Ten u chodců vzbudil dojem, že mají absolutní právo předností na přechodech. Důsledkem byl nárůst zraněných a mrtvých chodců. Jednom doufám, že to nedopadne stejně. Co socan ve funkci, to originál.

  5. To je ochrana jak řemen… Akorát se kvůli zvýhodňované cykloškodní stane mnohem více kolon i nehod, včetně zvýšení spotřeby kapaliny do ostřikovačů…

  6. Nevím jak dnes, ale když já si dělal řidičák, tak nás učili předjíždět cyklistu jak kdyby to byl náklaďák. Vysvětlení bylo že nikdy nevíš jak se zachová a kdyby padnul na bok, tak v podstatě zabere šířku jak auto. Vše je ale hlavně o lidech. Jsou hovada mezi všemi skupinami. Ať už cyklista, motorkář, řidič osobáku, nebo kamionu. Takže každý by se měl zamyslet sám nad sebou a celkově by neškodilo se chovat slušně k ostatním.

    • Pokud cyklista padne na bok… pravděpodobně mu bude přejetá hlava. Takže ať raději nepadá…❗
      Přesto, a to píšu jako řidič i cyklista… drzí a bezohlední jedinci jsou na obou stranách. Když jedu na kole, občas mě nějaký ten hajzlík za volantem chce „sfouknout“ do škarpy. Když jezdím autem, stává se mi, že vlastní hloupostí řízeným sebevědomím jede cyklista na kole za 50 i více tisíc i přes dva metry od kraje vozovky. To nemluvě o dvojici namachrovaných blbů, kteří jedou po „jedničce“ vedle sebe.

  7. Ano klidně ať si Dolínek vymýšlí tyto absorudity, ale ať cyklisté mají stejné povinnosti jako řidiči se vším všudy. Tzn. např. zkoušky že silničního zákona, trestné body, postihy a aby je policie brala vážně, když poruší zákon…. např. jízda po přechodu, chodníku, v jednosměrné ulici v protisměru a pod. Také by měli být podle normy označení a osvětlení. Ne jak se to komu hodí a nejsou vidět.

  8. Odmítám se řídit opatřením kvůli kterýmu potřebuju na předjetí cyklisty širší silnici než na předjetí auta

  9. Já si myslím že by cikliste měli dělat jakési zkoušky a obdržet řidičské oprávnění neboť kola jsou dnes elektrická dosahují větších rychlostí . A za další by je měli ty naši kluci také kontrolovat jestli kolo odpovídá provozu na místních komunikacích , pak bych jim zavedl zákonné pojištění a pravidelné technické prohlídky. Co vy na to všichni řidiči aut

    • Elektrické kolo má omezovač rychlosti a výkonu, nad 30km/h jede jenom kolik ušlapeš 😀
      Když si někdo omezovač vypne, tak z toho má skútr se všemi následky (řidičák, nesmí na cyklostezky či do lesa,…)

        • Ten, při jehož nepřítomnosti by se k tomu jistě policisté zachovali, jako ke skútru, aspoň s ridičákem am. (Tedy pokud by neměli na práci lepší věci, třeba zalepování obálek z radarových pastí, nebo dávání fouknout turistům na polňačkách)

  10. Zákon 361/2000 Sb. §57, a 58 by měl umět, jako básničku každý cyklista. Cyklista JE POVINEN UŽÍT CYKLOSTEZKU…..

    • Ne. To se týká jen pruhu a stezky pro cyklisty, vyznačených dopravními značkami. Cyklostezka je obecnější pojem.

      • Je-li tedy souběžně s pozemní komunikací zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty (značka č. C 9a, č. C 10a a č. C 8a) nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

  11. Se mi zdá,že poslanci neumí vůbec jezdit, navrhují samé voloviny,místo aby udělali školení cyklistům,nebo jim dali průkaz cyklistů.oni totiž jsou nebezpečím sami sobě, neumí pravidla, myslí si,že mají přednost a nemají je ani na přejezdech,jedou dva vedle sebe,.. děs co je cyklista na cestě..

    • Hele, Jarouši, a naučil ses už používat blinkry když cyklistu objíždíš ? Zkus si namáhat mozek, pokud ho máš proč to asi je… a nemyslím jen to že to je ve vyhlášce.

  12. Většina cyklistů jezdí jak prasata, myslí si že jim patří celá silnice a nedej bože když si dají pár piv na žízeň to už jezdí jak by tady byly sami. Teď každý blbec na kole ,si bude myslet že si může dovolit všechno.

    • Ti blázni jezdí vedle sebe a ještě si dají na uši sluchátka. Sebevrazi, kteří udělají nešťastným řidiče.

  13. § 57

    (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

    (2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i
    (3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.

    • 1) Souhlas.
      Jenom hodně lidí si plete stezku pro cyklisty (značka C8) se smíšenou stezkou (značky C9 a C10). Nebo dokonce smíšenou stezku s cyklopruhem.
      2) souhlas. Zase moc lidí kteří by to porušovali nevídám.
      3) V Česku ano. Mimochodem v Německu může jet skupina i ve dvojicích. Je lepší předjet útvar 2*3 (který budu předjíždět stejně jako bych předjížděl traktor) nebo předjíždět hada 6 cyklistů bez ponětí co se děje naproti prvnímu?

  14. Víte jaký je spolehlivý způsob jak takovému cyklistovy znepříjemnit život ? Chce to jen starý deisel ,podřadit aspon na druhý stupen a při předjíždění pořádně na to šlápnout až se bude z výfuku dýmit a chvilku ho v tom podusit až začne modrat !

    • Účinnější zbraň jsou ostřikovače seřízené tak aby zasáhnuli neposlušné cyklisty i do dvou metrů vzdálenosti.

  15. Jak vám to ten cyklista dokáže ? Bude tvrdit že to bylo jen metr,Vy budete tvrdit metr a půl. Tvrzení proti tvrzení.I když to bude mít natočené na kameře záznam bude plochý 2D,o skutečné vzdálenost se dá jen polemizovat.

    • Stejně jako dneska.
      Jde o případy, kdy cyklista spadl při předjíždění a u soudu se řeší, jestli za to mohl řidič auta. Dneska soudní znalec vytáhne nějaké tabulky a počítá rozestup a vítr od auta.
      Mění se jenom to, že ty tabulky nově budou znát i řidiči – takže se nestane, že bys shodil cyklistu „bez porušení zákona.“

  16. Když dojdete traktor, taky musíte zpomalit! Silnice je všech, to že smrdíš v autě, ti nedává žádný práva navíc. Že jsi socka a nemáš na kolo nikoho nezajímá.

    • Uklidni se mladej. Taky ti nikdo nepíše že jsi socka, jelikož nemáš na auto a vše kolem co je potřeba.
      Kdyby blbci jako jsi ty měli mezi sebou rozestupy a jezdili po jednom, pokud to jde se drželi se krajnice a byli osvícený tak jak mají, nic by se neřešilo.

    • Až si někdy vyděláš aspoň na starý křáp, tak už nebudeš socka. Zatím je to názor ……. slovo za které cenzor maže komentář.

  17. Jak se bude řešit, když mě bude někde na křiřovatce, nebo při pomalé jízdě kolony ve městech a podobně – předjíždět cyklista z prava, nebo málokdy z leva a nebude mít odstup 1,5m. To mám uhýbat nebo co?

      • Záchranná ulička se dělá jen na dálnicích nebo silnicích pro motorová vozidla, tam moc cyklistů nejezdí.

        • Dělá se všude kde to stojí nebo vázne a jde to tam uvést do praxe vzhledem k místním poměrům. Tedy alespoň dělat by se měla.
          Podle tvé logiky by v žádném větším městě s kolonami ve špičce neprojelo nic ani vzdáleně připomínající IZS.

      • Dělat uličku máš hned při zpomalování nebo zastavení, ne čekat až pojede cyklista. A už vůbec ne manévrovat až když máš za zadkem IZS.

  18. Přibude jen víc nehod aut v protisměru, protože, už vidím jak v kopci před horizontem ( může to být i v terénu kam není vidět) kde je plná čára, a všechna vozidla pojedou za kolem, abyste dodrželi všechna bezpečnostní nařízení, nebudete moci předjet, protože nevidíte do místa před vámi, nebudete moci předjet, protože ohrozíte cyklistu tím, že nedodržíte onu vzdálenost, pak to někdo riskne a bude malér.

    • Chcete nám tady tvrdit, že před horizontem, kdy nevidíte, jestli proti vám nejede např. Kamión, to prostě risknete a jednou stranou téměř lížete středovou čáru a druhou těsně míjíte cyklistu? Toto vám přijde bezpečné a zodpovědné? Ukážete nám nějaké místo na mapě, kde není možné s bezpečným odstupem předjet cyklistu déle než pár desítek, max. stovek metrů?

  19. Snažíme se nějak řešit kdysi dávno vzniklý problém, kdy jednu komunikaci používají dva zcela nesouměřitelné dopravní prostředky. Motorové vozidlo a jízdní kolo. Silnice v dnešním slova smyslu vznikaly pro potřeby motorových vozidel. Kdysi jich nebylo mnoho a tak nevadilo, že tuto komunikaci začali využívat i cyklisti. Dneska už je to jiné, ale cyklisti na silnici zůstali a stále více si ji přivlastňují. Železnice je také komunikace, ale nikoho nenapadne ji využívat jinak než pro vlaky. „Ono by to tam tam cyklistům drncalo“

    • Silnice za dob Rakousko Uherska vznikaly pro „všechny“, neřešilo se typ vozidla a mohli tam i pěší. Až později byly vymyšleny dálnice (a silnice pro motorová vozidla), a cyklostezky.
      Mimochodem s kompatibilitou drážních vozidel, přečtěte si něco o vlakotramvaji – existuje to 😉

  20. Kdo bude chránit řidiče před agresivitou cyklistů. Místo, aby dali povinnost reflexních vest nebo reflexních prvků na oblečení pro cyklisty, tak jim dají možnost si na silnici dělat co chtějí. Už vidím ty nastrojené frajery, jak jedou 30 km/h, minimálně metr od kraje a mají všechny ostatní na háku. Nesouhlas a to jsem cyklista.

    • Odrazka je povinně na kole, kdo ji na pozemní komunikaci (i cyklostezce) nemá, může dostat pokutu.
      Metr od kraje záleží proč (díry v krajnici, štěrk, větve), ale bezdůvodné bránění v předjíždění je na pokutu.

      • Bohužel cyklistům z pravidla nikdo pokuty nedava a tak to maji na háku… Už jsem viděl i pár expertů co na 1. Třídě kde byla krajnice široká skoro 2m, jeli prostě uprostřed jízdního pruhu a to by se do krajnice vydali i dva vedle sebe a díry tam rozhodně nebyly, byla to jen zlá vůle…

  21. Ono spouste pumpickam nedochazi ze oni budou na voziku nebo jeste hur. Mysli si ze jsou v pravu a nesrmtelny. Ja maximalne v tom aute zaplatim nejakou pokutu pujdu si sednout prijdu o papiry ale budu zdravej. Celkem casto jezdim na kole a mam pud sebezáchovy, a nejezdim riskantne ani v aute ani na kole.

  22. Tady jde i o to, že když jedu za nějakým autem, které nedá blinkr při předjíždění kolaře , nebo jede těsně vedle něho, tak mám co dělat vzadu , abych kolaře nepřejel. Když řidič přede mnou se kolaři vyhne 1m, vidím , že něco objíždí a mohu reagovat. Ovšem pokud ho těsně mine, je kolikrát na mále včas reagovat na situaci.

      • A co třeba v městě, kde je „bezpečná vzdálenost“ v podstatě legálně eliminována… jasně, nikdo by se neměl lepit na druhého.
        V takověm světě ale nikdo nežijeme. Obezřetní a antiz*rdi bychom měli být na silnici všichni a ne dělat naschvály a školit ostatní, jenom protože na to mám svatý právo v zákoně.
        Ukažte mi někoho, kdo 24/7 neudělá nikdy ani přestupek – ani fíci toho nejsou reálně schopni a to ani oni neznají všechny zákony a předpisy (zkrátka to v tom mega objemu nedá ani člověk s fotografickou pamětí).
        Co třeba nikdy nepochopím, proč cyklista (děkuji výjimkám) neuhne daleko za čáru v místech kde k tomu má prostor a za předpokladu, že to tam není rozbombardované jak tankodrom – typicky v poměrně dlouhém odstavném pásu u autobusových zastávek tam, kde je zřízeno.
        Že dle zákona nemusí? No tak to je vrchol arogance a nespolupráce v provozu všech ostatních! Bych blil…
        Nechci prudit jen sebevražedné kolaře – sám denně jezdím v práci náklaďákem a pokud nevidím dopředu a nemohu bezpečně předjet i ve více jak 1,5m vzdálenosti, tak hold jedu nelibě ale trpělivě až do bodu, kde to je možné bezpečně uskutečnit. Nejsem magor.

    • Nemají. To se týká jen pruhu a stezky pro cyklisty,vyznačených dopravními značkami. Cyklostezka je obecnější pojem.

    • ..můžu se zeptat jak se projevuje agresivita cyklistů a čím vás ohrožují.. mám zkušenosti jen s agresivitou některých řidičů jako je například : nesmyslné najíždění, troubení a používání ostřikovačů … nechovám se agresivně, jsem vidět a dodržuju co je třeba…

      • Agresivita pumpiček je ta, že jezdí po cestách první třídy. Tady troubení a použití ostřikovačů je zcela na místě. Na 2 a 3 (kde sice budete zavazet, ale co s tím naděláme) si jezděte od rána ro večera. V noci prosím ne, neboť 90% pumpiček si namontuje snad laserové světlo jak dopředu, tak dozadu, s kterým úspěšné oslňuje ostatní účastníky. Nebo se navlečou do černého kostýmu i s čepicí a jedou bez světel.

      • …třeba tím, že jezdí klidně 2-3 vedle sebe???!!!! Nebo tím, že vůbec nesledují provoz kolem nich, kličkují, nejezdí u kraje…někdy mi připadá, že mají nulový pud sebezáchovy a myslí si, že se jim nemůže nic stát…přitom jsou tak moc zranitelní…

      • Co třeba pasivní agresivita nebo by to možná někdo nazval ignorováním ostatních účastní provozu…
        Někteří cyklisté záměrně neuhnou ani v místech, kde by k tomu měli 3 zadky místa, prostě za čáru nepojedu a ostatní se třeba potřísněte exkrementy. Jestli některá sorta chce respekt, musí být ohleduplnost vzájemná.

        A za mě 1 extrémní příklad nejen agresivity vůči mě, ale i k sobě samému od cyklisty-pomatence:
        Jedu už drahnou dobu po kruhovém objezdu (tedy nevjíždím na něj) a chci se zaplým blinkrem (ne, nedával jsem ho zbytečně moc dopředu už na předchozím výjezdu) odbočovat na vedlejší a co se nestane – těsně přede mnou, že musím brzdit jak blázen, mi před autem v jeho plné rychlosti přejede před autem cyklista – prostě mi na férovku nedal přednost a ani nezpomalil. Kdybych to neubrzdil, pěkně by se proletěl, hovado jedno. A měl by smůlu, zrovna tehdy jsem to nahrával.
        Ne že by mi to udělalo dobře, ale záznam by putoval kam měl, přeci kvůli takovému tupcovi nepůjdu do vězení nebo mu ještě budu muset hradit odškodný. Nepotřebuju si pořizovat třetí takovýhle „nežádoucí dítě“.

  23. A kdy budou chraneni motoriste pred narustajici agresivitou nekterych cyklistu kteri nedodrzuji na silnici absolutne nic?

  24. Plná čára není nesmysl, nesmyslem je odstup 1,5 m i při plné čáře. Že není v zákoně stanovaná povinnost využívat cyklopruhu nebo cyklostezek tam kde jsou zřízené je další blbost. pokud jede na kole dítě nebo starší člověk, rozumný řidič vždy počítá že může náhle odbočit nebo spadnout do jízdní dráhy motoristy tak zvolí největší možný boční odstup. Ovšem nedodržovat plnou čáru je riziko pro provoz, málokde je v některýc místech zbytečně. Např. před zatáčkou přejet plnou čáru, většinou ještě při nízké rychlosti se rovná ruské ruletě.

  25. Novela zakona mi nevadi.Pri tom prasackem a arogantnim chovani cyklistu jsem na ne vzdycky sral a ani ted to nebude jine.Ten 1,5 metru me nezajima.Radsi toho zmetka sejmu,nez si dat celni naraz s jinym autem.Vetsina kritizuje motorkare,ale ti se mi nemotaji pred autem,neblokuji silnici.Zadna tolerance pro neosvetlene blby,motajici se po cele vozovce a nesmyslne vdechujici tuny splodin.Babka na nakup,nebo strejda z hospody nejezdi v peletonu a kolikrat ani nemaji jinou moznost,jak se nekam dopravit.

    • .. a co takhle chvilku počkat.. nechat projet protijedoucí auto a pak v klidu předjet cyklistu.. nesrazíte se s protijedoucím autem a neohrozíte cyklistu a možná se i ten arogantní cyklista přestane chovat prasácky…. uf..

      • A proc bych mel zastavovat a cekat na prihodnou situaci na predjeti a vytvaret kolonu a nebezpecne situace?Radsi ho vezmu dverma a je klid.

      • Výborný nápad, při rozhýbání soupravy, která má třeba čtyřicet tun, je tolik emisí, že si cyklista pěkně naplní roztažené plíce a dříve umře. Tak že taky řešení. Stejné jako s vypatlanými chodci, kteří skákali před rozjeté auto. Tuším, že jich bylo asi dva tisíce. Teď už spokojeně prdí do hlíny.

      • Myslím, že ohleduplnost k obou stranám je na místě. Když cyklista nepočká s auty ani v koloně a podjíždí auta a pak blokuje, co by měl kdo jet za nějakým troubou co se roztahuje po silnici. Když jedu na kole, nebo v autě, vždy se snažím respektovat druhou stranu. Pokud se někdo roztahuje, nebo se na té vozovce chová jako hovád, tak by ho měla stihnout instant karma. Je také důležité si uvědomit to, že to auto nemá 200kg ale od osobáku s 850kg až po náklaďáky se 40 tunami se prostě nezastaví na fleku. Pokud mě nějaký trouba dostane do situace, kdy ohrozí sebe, nebo kohokoliv z účastníků, měl by si to vyžrat.

        • ..no konečně názor..
          chvilku počkat přece neznamená zastavit a stát, ale vyřesit situaci tak aby byla vyřešená pro obě strany.. Ohleduplnost a tolerance.. je to přeci jenom na nás na lidech…

  26. Zákony ve snaze chránit, chráněné zabíjí. Co je zavedena přednost chodců na přechodu narostl počet umrtí chodců na dvojnásobek. Tady to dopadne tak, že jedno auto pojede hodinu za cyklistou krokem a další auto ho předjede a zařadí se rovnou do cyklisty. To moc nedomysleli.

  27. A kdo ochrání řidiče před agresivními cyklisty? Blbeček jel po přechodě a když jsem dojížděl k přechodu a troubil, zůstal suverénně stát. Kdybych ho sejmul, jeho smůla. Ale asi bych si to vyčítal. Takže, místo debilních zákonů raději osvěta cyklistů, díky.

  28. Takže cyklorodina na výletě, až tři cyklisté vedle sebe. To bude bezpečný a plynulý provoz. A při špatné viditelnosti opravdu zážitek. A aby byl efekt dokonalý, tak jim povolte alespoň 2 promile.

    • Cyklista je řidič, tudíž při předjíždění cyklisty bude muset rovněž dodržet odstup 1,5 metrů. Což platí i pro jízdu po lesních a polních cestách, které jsou rovněž považovány za pozemní komunikace. Si upletli sami na sebe bič.

      • Tak to musí mít i zpětné zrcátka. Když jsou účastníci silničního provozu! Právě pro to, aby vyděli že je někdo předjíždí!

Přidat komentář