Polovina všech, kteří zemřou na českých silnicích, jsou chodci či cyklisté

Autor: Anina Russová - Zdroj: BESIP - Foto: tytozvladnes.cz - 15. 5. 2020


Statistika BESIPu říká, že jen za poslední čtyři měsíce, tedy v období leden-duben 2020, bylo v důsledku dopravních nehod na pozemních komunikacích v České republice usmrceno 144 osob. To je nárůst o 7 %. Dalších 451 osob pak bylo těžce zraněno. Ačkoliv experti odhadovali, že v době karantény kvůli koronaviru podíl zraněných či mrtvých klesne, nestalo se tak. Pozitivní vývoj lze sledovat pouze u těžkých zranění, kterých výrazně ubylo.  

„Statistiky následků dopravní nehodovosti za první čtyři měsíce nelze považovat za uspokojivé. Meziroční zhoršení jsme sledovali už v lednu a únoru. Alarmující ale je, že ani v období vyhlášeného nouzového stavu v souvislosti s koronavirovou krizí smrtelných nehod v porovnání s loňskem příliš neubylo. Opakovaně jsme upozorňovali, aby řidiči nepodlehli na prázdnějších silnicích pocitu volnějších pravidel a riskantnější jízdě. V důsledku nepřiměřené rychlosti bylo od začátku roku usmrceno 52 a těžce zraněno 152 lidí. V obou sledovaných parametrech jde o meziroční nárůsty. Zejména pro motocyklisty pak dopadl tragicky duben – 15 usmrcených a celkově 20 je nejhorší bilance od roku 2007,“ řekl vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Nejhorší čísla za tyto čtyři měsíce jsou evidována u chodců, kterých na silnicích zemřelo 35. Teplé počasí z konce zimy se také podepsalo na zvýšeném počtu nehod motorkářů. A bohužel i ti už letos umírali, konktrétně jich bylo 20, což je nejhorší bilance od roku 2007. Stejný důvod, tedy teplé počasí, vylákal na silnice také spoustu cyklistů a těch bohužel za první čtyři měsíce roku 2020 jich už 15 zemřelo.

Cyklista se pokusil vychovávat řidiče Mercedesu. Skončilo to potyčkou a policií

Pozor na sváteční řidiče

„Postupně dochází k uvolňování všech vládních opatření. Do provozu se vracejí a budou vracet řidiči, kteří delší dobu neřídili, což může vést rovněž k řadě konfliktních situací. Vyzývám k vzájemnému respektu mezi jednotlivými účastníky silničního provozu, a především ochraně těch nejzranitelnějších – chodců a cyklistů. Uvědomme si, že nemáme odpovědnost jen za vlastní život a zdraví, ale také za ty, které na silnicích můžeme svým chováním ohrozit a za své blízké“ dodal Neřold.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru