Více než dva roky museli řidiči bojovat s kolonami kolem rekonstruovaného Barrandovské mostu. Po dlouhém čekání nakonec dojde k plnému zprůjezdnění koncem příštího týdne. Nicméně tento termín závisí na tom, jestli ještě nenastanou nějaké další komplikace.
Barrandovský most ovšem čeká ještě poslední pátá etapa oprav. V jejím rámci budou dělníci sanovat povrchy, ale řidiči mohou zůstat v klidu. Při těchto pracích už nebudou na mostě žádná dopravní omezení. „Práce na rekonstrukci Barrandovském mostu aktuálně finišují a pokud nenastanou žádné komplikace, rádi bychom otevřeli most pro řidiče na konci příštího týdne. Jisté tedy je, že i díky nově použité technologii UHPC betonu se nám oproti původnímu plánu podařilo zkrátit uzavírku, a tedy i dobu omezení pro řidiče, o celý jeden rok,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Oprava byla delší i dražší než se čekalo
Letošní oprava měla podle dřívějšího vyjádření TSK původně skončit na konci letních prázdnin, kvůli komplikacím ale silničáři museli termín posunout. TSK letos od března opravuje most ve směru z Braníku na Smíchov.
Komplikace se nakonec projevily i v ceně celé rekonstrukce, která bude víc než dvakrát vyšší, než se původně plánovalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun. O tom letos v září informoval generální ředitel TSK Filip Hájek. Důvodem je podle něj velmi špatný stav původní konstrukce, inflace nebo použití modernějších technologií. Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, výše zmíněné páté fáze a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.
„Most měl naskrz prorezlé předpjaté kabely a skoro padal Pražanům na hlavu. Nikdo na něj totiž přes třicet let nesáhl. Opravy tak byly velmi náročné a objevily se při nich i závažné skryté závady,“ napsal Zdeněk Hřib na sociální síti X.