Praha má pro letošní rok v plánu spoustu věcí. Kromě toho, že chce zakázat vjezd do centra nebo zrušit bezplatné parkování aut s „elektrickými“ registračními značkami, tak chce také upravit parkování obecně. Připlatit by si měli majitelé větších aut, má to být podobné řešení jako v Paříži.
Praha řeší dlouhodobě nedostatek parkovacích míst a snaží se vymyslet, jak to vyřešit. Jedním z řešení je zrušení parkování zdarma pro elektromobily a plug-in hybridy na modrých zónách. To mělo původně platit už od letošního 1. ledna, ale zatím to vypadá spíše na začátek října.
Druhým řešením je různé zpoplatnění pro různě velká auta. „Úvaha byla o tom, že by byla, řekněme, tři cenová pásma, malé, střední, velké,“ řekl pro TN.cz náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib. Má to být reakce také na to, že auta za poslední dekády znatelně narostla.
Plán je takový, že by mohla být stanovena nějaká hraniční délka, od níž by se platila vyšší cena za parkování, zatím se o její konkrétní hodnotě ani nemluví. „Nechci říkat rozdíl v ceně, já chci říkat rozdíl v parkovacích místech. To znamená, když skutečně by byla nějaká maximální možná délka a byla by přesáhnuta, tak si musím zaplatit další místo,“ uvedl pro TN.cz radní pro dopravu Prahy 1 Vojtěch Ryvola.
Z toho vyplývá, že majitel by tak musel znát délku svého auta a při placení parkovného by tak musel vybrat správný poplatek. Délku auta by ovšem musely znát i systémy, které Praha používá ke kontrole zaplaceného parkovného. Parkování v Praze dnes automatizovaně kontrolují speciální auta vybavená kamerami, která v reálném čase porovnávají registrační značky aut s těmi, které uvedli řidiči při placení parkovného. Pokud zjistí, že zaparkované auta zaplacené parkování nemá, bude na majitele vozidla čekat dopis s pokutou. Nově by se ale musela ještě výše parkovného porovnávat také s délkou toho konkrétního auta.
Nevidím jediný logický důvod proč by majitelé alektroaut neměli platit. Když mám na nové drahé auto mám snad i na parkovné. Nebo snad výrobci a prodejci alektroaut dávají obcím nějakou náhradu za neplacení parkovného? Stejná logika asi jako kdyby se prodávaly nové televize které takřka nespotřebují žádný proud. A majitelé by nemuseli platit televizní poplatky. Stejná blbost.
Ale to nesouvisí přímo s tím, že je to elektrické auto. To souvisí pouze s tím, že je to nějaká forma „dotace“ a podpory elektromobility. Nic víc.