omezeni-rychlosti-30kmh

Praha 6 zavádí na svém území rychlost maximálně 30 km/h a plánuje zavřít ulice pro průjezdnou dopravu

Autor: Petr Pilný - Zdroj: TN.cz, dopravni6.cz - Foto: Pxhere - 22. 1. 2025


Po světě se šíří takový nešvar, z měst mizí padesátka a objevuje se třicítka. Přidává se k tomu i Praha. Šestá městská část totiž brzy ve všech svých rezidenčních oblastech zavede omezení maximální rychlosti na 30 km/h. Důvod? Radnice tvrdí, že si to přejí místní, protože se snížením rychlosti ubyde dopravních nehod a smogu.

Maximální třicítka v ulicích Prahy nebude žádnou novinkou, už před lety ji zavedli ve velkém na Praze 7. Teď se přidává i Praha 6. „V současné době jsou limity na drtivé většině území Prahy 6. Je tam zklidněná doprava, zároveň je tam méně dopravních značek,“ řekl pro TN.cz Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro oblast dopravy Prahy 6, a obyvatelé si změnu pochvalují: „Obyvatelé žádají ty zóny 30 kilometrů, aby tam bylo bezpečno. To je i případ Ruzyně,“ dodal Hrubeš.

Omezení rychlosti na 30 km/h se prý alespoň zatím netýká hlavních tahů, jako jsou například Evropská nebo Patočkova ulice, ale jen vnitřních částí Prahy 6. Je to ale další z omezení řidičů, které Praha 6 zavádí. Nedávno upravila autobusové pruhy, což značně prodloužilo kolony a poslalo je tam, kde dříve nebývaly. Chystají se ovšem i další novinky, mezi nimiž zmíníme například uzavření komunikací Pozdeňská a Chrášťanská pro průjezdnou dopravu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

36 názorů na “Praha 6 zavádí na svém území rychlost maximálně 30 km/h a plánuje zavřít ulice pro průjezdnou dopravu”

  1. Zakažte auta, nařiďte jízdu pouze na oslech. Konečně bude smysluplné využití pro všechny tyhle radní.

  2. Tak to dopadá, když si občané pod vlivem vymytí mozků záchranou planety, volí do vedení obce – a to je případ radnice Prahy 6 – liberální progresivisty.
    Praha 6 je mým rodištěm a za poslední půl století se změnila k nepoznání.
    Začalo to kruhákem na Vítězném náměstí, kdy zablokovali v polovině 90’ let odbočení na Dejvickou a jako hlupáci teď objíždíme vjezd a vyjez z bočních ulic.
    Když se rozčiluji, co zase radnice vymyslela a proč lidé volí takové budižkničemy, moje drahá polovička pravila:
    A kdo si myslíš že tady v té městské části, kde si garsonku koupíš za 8.000.000 a domy začínají od 25.000.000 ruiny, kdo si myslíš že tady bydlí !!!
    Bohatí a zbohatlíci a ti žiji mimo realitu. To jsou voliči progresivní radnice Prahy 6. A těm se my “normální” lidé nemáme šanci postavit.

    1. Máte naprosto pravdu a bohužel nejhorší na tom je že radní pro dopravu je regulérní tramvaják, který je ještě egoistický a arogantní k tomu měl jsem bohužel tu čest s ním hovořit.Takže co bysme opravdu mohli očekávat

  3. Budoucnost je jasná před každým elektromobilem poběží chlapec s praporkem!
    Bude to win win při max. 10km/h bude mit optimální spotřebu a dlouhý dojezd. navíc díky chlapci s praporkem nebude potřeba aby vydával nějaký dodatečný zvuk :D

    1. Ale fakt, to neni špatný nápad. Oni si brzy řidiči uvědomí, že po městě nemusí jezdit nutné autem.

  4. Dál bych tam zákaz vjezdu úředníku magistrálu ti můžou jezdit tramvaji nebo chodit pěšky !?

  5. No, myslím, že to nebude tak horké. Stejně tu 30km nikdo nedodržuje. Přednost právě ruky také ne. Za to se troubí. Jděte se podívat, jak to vypadá v praxi na Dlouhý lan a Náměstím Bořislavka. Nikdy pro to nic město neudělalo. Hlavně už ať jsou volby. Odplata bude jasná!

  6. Daniel Szabó

    No jo když má každý na rodinu dvě 3 auta děti jezdí do škol autem lidé už jezdí každý za sebe sám dříve bylo aut opravdu mnohem méně a normálnímu člověku tu na život nezůstává prostor maminky s kočárky čekají až je auta pustí i přesto že stojí kolonu dobře je že to sem nechtějí pouštět a ze strany normálního člověka co má rád děti je tohle normální auta kam se podíváš z vnitrobloku musejí lidé dělat parkoviště viz. Ulice zelena atd je to pohroma co se tu děje stromy ven beton sem jak to jen může být lepší v očích některých lidí to nechápu

  7. Všechny příspěvky jsou evidentně od řidičů. Nejlepší by bylo zakázat průjezdy. Nebydlíš zde? Jezdi okolo.

    1. Nebydlím, ale pracuji tam. A podílím se na poměrně důležité veřejné službě, a bylo by fajn, když bych po noční šichtě nemusel trávit 3 hodiny v kolonách (a ne, nehodlám trávit 3 hodiny v hromadné dopravě).

    2. Do Prahy jezdím minimálně, rád si jí objedu po okruhu, protože kdo by se chtěl programově cpát do města, které je průjezdné jen v neděli ráno do osmi hodin. Souhlasím i se zónou omezení rychlosti, hned po dokončení pražského okruhu.
      Ten bude hotový snad za 5 let…

  8. Hrubeš čelí petici za odvolání, na P6 ho mají všichni plné zuby. Dalšími volbami ten darebák už neprojde.

  9. Zvláštní, na nazor jedněch (koho asi si muzeme domyslet) dají a na jiné ne, ackoliv se tykaji bezpecnosti mnohem víc? Zvláštní sorta ten Odbor dopravy Phy 6…

  10. Třicítka se mi také nelíbí. Nicméně řadou ulic se stejně rychleji projet nedá. Jsou to polygony. Např. Ulice nad Rokoskou. Navíc p.ředitel BESIP asi neumí počítat. Rozdíl mezi rychlostí 30 Km/h (8,33m/s) a 50 Km/h(13,88m/s) není 14 m/s, ale cca 5,56 m/s. Nevím, proč musíme kopírovat každý evropský nesmysl. Rodiče mě učili, že na silnici nemám co dělat, jezdí tam auta. A jestli se maminka zapovídá a nehlídá caparta, tak ať se zamyslí sama nad sebou.

    1. David Mrázek

      doprava muze byt pomala, rychla atd….ale musi byt plynula.
      ohledne 30 kmh to znamena ze rezidenti budou dychat vice zplodin a slyset dele hluk…kam to budou hnat potom je nasnadě

      1. No plynulá bude furt. Ve vedlejších ulicích relativně prudké rozdíždění na 50 vzduchu neprospívá a se sníženou rychlostí souvisí i nižší hlučnost.

  11. Prosím, už ať jsou volby a ty tupé hlavy ať jsou od válu. Napřed Čižinský na sedmičce a teď tahle skvadra

  12. Beru, že ubude dopravních nehod, ale emise se naopak zvýší. To určitě vymysleli zelení, ti mají problém i ze základy fyziky a v řadě případů i biologie.

    1. Pavel Fialka

      30km a emise, rychlost dolů emise nahoru , pomalá jízda = nižší rychlostní stupeň a tím vyšší emise

    2. Ve vedlejších ulicích není žádná plynulá jízda, k padesátce se dostane jen ten, kdo se rozjíždí prudce.

  13. Daniel Kalenda

    Ano, ano, politická logika: „čím pomaleji auta jezdí, tím méně bude smogu“. Já to vidím naopak. Když zpomalíte dopravu, tak naopak se ten smog bude víc koncentrovat a naopak tam bude nedýchatelno.

  14. Ale chce to taky radary a mastné pokuty. Ve Švýcarsku se obyvatelé složí a zaplatí část nákladů na radar a radnice platí zbytek. Potom si obyvatelé „svůj“ radar i hlídají. Platil jsem na hranicích 700 franků pokutu, jinak by mi zamkli auto.
    Nechtěj zkrátka bydlet na závodišti.

  15. „Obyvatelé žádají ty zóny 30 kilometrů, aby tam bylo bezpečno“
    „aby tam bylo bezpečno“ čili aby se dalo vlézt do silnice bez rozhlédnutí

  16. Dobře bude! 40km/h většiny aut utáhne 3. převodový stupeň. 30km/h je to jen 2. – takže zvýšené otáčky, zvýšené emise. Ať si pak nikdo nestěžuje, že časem vjezd bude jen pro EV. Kdo chce kam…..

    1. Daniel Kalenda

      Ano, čím menší rychlost, tím menší převod a tím logicky NE méně smogu, ale naopak.

  17. Matěj Hrubeš je opravdu Matěj. Tolik škody v dopravě na Praze 6 ještě za tak krátkou dobu nikdo nedokázal.
    Doufám, že ho volby v Praze 6 vrátí zpátky do ústavu, kam patří.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru