Zmatky týkající se dopravy v Praze neberou konce. Stačí vzpomenout na nedávné dohady na téma ceny mýta v Praze, kdy Besip zveřejnil částku 200 Kč za vjezd a náměstek primátora se ohradil, že je to hloupost. A před pár dny ta stejná částka zazněla přímo ze strany Prahy 1. A že spolu magistrát a Praha 1 moc nekomunikují ukazuje i aktuální případ, kdy městská část zavedla do některých ulic noční zákaz vjezdu. Nejen, že magistrát o ničem nevěděl, ale ukazuje se, že v konečném důsledku chybovalo TSK Praha, které dopravní značky zakazující vjezd instalovalo moc brzy.
Zní to poněkud složitě, ale je to jen typický příklad toho, kdy levá ruka neví, co a kdy dělá pravá. Vše začalo tím, že Praha 1 se rozhodla, že zavede noční zákaz vjezdu do vybraných ulic. Jde o dobu od desáté večerní do šesté ranní a o ulice Pařížská, Na Příkopech, Revoluční a Dvořákovo nábřeží. Podle radního Prahy 1 Vojtěcha Ryvoly byl zákaz vjezdu schválen už v červenci letošního roku, jen se čekalo na to, až TSK Praha osadí vybrané úseky zákazovými značkami.
A to se také stalo, ale asi dřív, než Praha 1 čekala. Ryvola pro MF Dnes řekl: „Předpokládal jsem, že nám Technická správa komunikací dá vědět, kdy osází dopravní značení a my to třeba týden předem pošleme do světa prostřednictvím tiskové zprávy. Ale oni to dnes osadili a já se to dozvěděl z Facebooku. Většinou se tak stane do tří měsíců, ale v tomto případě už jsou to dokonce čtyři. Je to brutální zásah a nikdo, ani my ani policie, jsme na to nebyli připraveni.“
O zákazu nočního vjezdu automobilů do značné části Starého města nebylo vedení Prahy oficiálně informováno! Důrazně požaduji po starostce a radním pro dopravu Prahy 1 vysvětlení jejich konání. Není akceptovatelné, aby se takto zásadní rozhodnutí Pražané a zástupci Prahy dozvídali…
— Bohuslav Svoboda, primátor hl. m. Prahy (@Svoboda_Slavek) November 24, 2023
Na noční zákaz vjezdu jsme se tiskového mluvčího pražského magistrátu Víta Hofmana, který nám napsal: „Jedná se o aktivitu Městské části Praha 1, protože stanovení k tomu vydal jejich odbor dopravy. Oblasti, které to postihuje, nejsou na místních komunikacích I. třídy, a tak ani neexistuje žádný způsob, jak bychom do tohoto procesu z pozice města mohli formálně vstupovat. Je škoda, že jsme se o tomto opatření nedozvěděli například na některém z jednání Komise Rady HMP pro parkování a silniční dopravu, protože pan vedoucí odboru dopravy z Prahy 1 je jejím řádným členem.“
A vyjádřil se i sám primátor Prahy Bohuslav Svoboda, který řekl: „O zákazu nočního vjezdu automobilů do značné části Starého města nebylo vedení Prahy oficiálně informováno! Důrazně požaduji po starostce a radním pro dopravu Prahy 1 vysvětlení jejich konání. Není akceptovatelné, aby se takto zásadní rozhodnutí Pražané a zástupci Prahy dozvídali z médií.“
Zmatky ale nekončí jen v rámci politických rozhodnutí. Jakkoliv jsou na místě zákazové značky, pražská městská policie zatím nemá k dispozici dopravní rozhodnutí od městské části. Stejně, jako všichni ostatní se o zákazu dozvěděla z médií. Zatím tedy nebude dotčené ulice nijak výrazně kontrolovat. To se změní až poté, co bude vydáno oficiální rozhodnutí. Zatím ej však jisté jen to, že rezidenti a zásobování by měli mít vjezd i v zakázaných hodinách povolen.