Porsche nás v souboru „TOP5“ videí seznamuje vždy s pěticí modelů, které jsou něčím výjimečné. V tomto videu nám představí ta nejlepší auta se vzduchem chlazeným motorem, zhostí se toho tovární jezdec Patrick Long.
Porsche to logicky vezme od úplného začátku, protože autem se vzduchem chlazeným motorem to u ní všechno začalo. Ve výčtu tak logicky nemůže chybět Porsche 356. Právě letos navíc bude slavit automobilka jeho 70leté výročí.
Značka zavzpomíná také na závodní monopost Porsche 804 Formel 1, který poháněl vzduchem chlazený osmiválec s výkonem kolem 180 koní. S tímto autem získal Dan Gurney pro Porsche při velké ceně Francie v roce 1962 první vítězství v závodech F1.
Stejně jako to první auto, nemůže ve výčtu chybět ani to poslední: Porsche 911 Turbo (993). Pod zadní kapotou mělo 3,6litrový šestiválcový boxer s výkonem přes 400 koní. Pokud by to nestačilo, mohli jste si poručit i Turbo S s výkonem 450 koní.
Závodní historie značky je bohatá, takže do pětice nejlepších aut se vzduchem chlazeným motorem se dostalo hodně závodních aut. Porsche 908/03 Spyder závodilo na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Poháněl ho osmiválec s protiběžnými písty, který byl umístěn přímo za řidičem, a nabízel (podle potřeby a nastavení) 350 – 400 koní. Jenže tohle auto vážilo jen půl tuny, tak si asi dokážete představit, jak jezdilo a jak složité ho bylo pilotovat…
A tím posledním. podle značky Porsche nejlepším, je další závodní placka: Porsche 917 LH. Jde o závodní speciál pro vytrvalostní šampionát v LeMans. Poháněl ho brutální dvanáctiválec, který vyrobila společnost Mezger, jehož výkon mohl být i více než 1 000 koní. Označení LH znamenalo prodlouženou zadní část a zlepšenou aerodynamiku.