Porsche investuje do mladé technologické společnosti WayRay. Start-up z Curychu vyvíjí a vyrábí technologie pro holografické průhledové displeje s rozšířenou realitou a pracuje na tom, aby mohly být virtuální objekty dokonale integrovány do zážitků z řízení. Porsche vstupuje do společnosti WayRay jako strategický hlavní investor v rámci aktuálního kola financování C. Celkový objem investic v tomto kole financování činí 80 milionů USD (69 milionů EUR).
Kromě Porsche získaly podíly ve společnosti WayRay také společnosti Hyundai Motor, JVC-Kenwood a různé fondy. Porsche zaujímá mezi akcionáři postavení na úrovni investorů, jako je Alibaba. Spolupráce mezi společnostmi WayRay a Porsche vznikla v rámci inovační platformy „Startup Autobahn“ a nyní bude strategicky rozvíjena s cílem aktivně urychlovat vývoj této technologie budoucnosti a realizovat možnosti jejího využití v automobilovém průmyslu. WayRay spolupracuje s různými výrobci na vyhledávání nových oblastí pro uplatnění této technologie.
„Tým společnosti WayRay disponuje jedinečným technickým know-how s fundovanými zkušenostmi z oborů leteckého a kosmického průmyslu a vývoje hardwaru i softwaru. Ukázalo se, že inovativní nápady a produkty společnosti WayRay mají enormní potenciál. Jsme přesvědčeni o tom, že v budoucnosti budeme moci našim zákazníkům nabízet na tomto základě řešení, která jsou pro Porsche typická. Proto jsme se rozhodli pro strategickou investici,“ říká Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva společnosti Porsche, odpovědný za finance a IT.
Švýcarská společnost WayRay zaměstnává v současnosti 250 pracovníků a má hlavní sídlo v Curychu. Kromě toho má WayRay kanceláře v Rusku, Číně a USA. Od roku 2019 je plánován výrobní závod v Německu. V porovnání s konvenčními průhledovými displeji na trhu nabízí WayRay výrazně menší projekční systém, který lze namontovat do jakéhokoli vozidla bez ohledu na uspořádání jeho interiéru. Tato technologie je v současnosti testována nejen pro řidiče, ale i pro spolujezdce, takže má potenciál umožnit také realizaci nových konceptů v kontextu s vysoce automatizovanou jízdou. Cílem společnosti Porsche je nepřetržitě rozšiřovat nabídku digitálních služeb a technologie WayRay by mohla zajistit zobrazování těchto nabídek na čelním okně.
„Jako technologická společnost se snažíme vytvářet průkopnické inovace, které přesahují horizont holografických displejů s rozšířenou realitou a nových uživatelských rozhraní. Společně s investory a partnery, jako je Porsche, urychlujeme vývoj naší technologie a pracujeme na možnostech jejího uplatnění v praxi,“ říká Vitaly Ponomarev, zakladatel a generální ředitel společnosti WayRay.