Když v roce 2002 přijela na trh první generace Porsche Cayenne, způsobilo to ve fanoušcích značky velké rozhořčení. Dnes se ale ukazuje, že to byl skvělý krok, který vydělal Porsche spoustu peněz. Dnes je to jeden z pilířů nabídky. Cayenne se prodával jako pětidveřové SUV a teď i jako SUV-kupé, ale v plánu bylo původně karosářských variant ještě víc. Porsche před časem ukázalo Cayenne jako kabriolet.
Už v první generaci mohlo být Porsche Cayenne jako pětidveřové SUV, ale také jako o 20 cm delší verze se třetí řadou sedadel, jako SUV-kupé, ale také jako dvoudveřový SUV kabriolet. A ten automobilka opravdu postavila.
Dnes existuje pouze jeden exemplář, který je umístěn v muzeu Porsche. Jde o 4,8 metru dlouhé auto, které dostalo interní označení Package Function Model (PFM). Vůz musel být výrazně vyztužen, ale ani tak podle automobilky nenabízí zcela bezpečnou a stabilní jízdu. Proto je vůz podle potřeby přemisťován. Střecha PFM se musí skládat ručně, ačkoli konstrukce střešního mechanismu byla velmi příbuzná mechanismu používanému u modelu 911 Targa (generace 991).
Na designu zadní části se v Porsche úplně neshodli, proto byly vytvořeny dvě různé verze, ale umístěné na stejném voze. Interiér byl naprosto identický se sériovým Cayennem. Čelní sklo však bylo kratší a stoupalo v ostřejším úhlu.