Kdyby tohle bílé Porsche 911 turbo stálo někde na ulici, prakticky by vás na něm nic nepřekvapilo. To by se však změnilo ve chvíli, kdy by nastartovalo a nebo by někdo jen otevřel kryt motoru. Proč? Protože namísto sériového šestiválcového boxera je tu V6 původem z monopostů F1.
On ani původní motor z tohoto Porsche 930 nebyl úplně obyčejný. Vždyť šlo o velkým turbodmychadlem přeplňovaný plochý šestiválec s objemem 3,3 litru a nejvyšší výkon byl až 243 kW/330 k. To na tu dobu bylo vážně působivé, vždyť se psala 80. léta minulého století. Zrychlení z 0 na 100 km/h po pět sekund a maximální rychlost těsně pod 280 km/h není ani dnes vůbec špatná hodnota.
Jenže to Porsche, o kterém vám chceme prozradit více, je na úplně jiných hodnotách. V jeho zadní části totiž tepe závodní srdce a rovnou z královny motorsportu, jde o V6 s objemem skromného 1,5 litru a kódovým označením TTE P01, který přeplňuje dvojice turbodmychadel s plnícím tlakem až 4 (!!) barů. Jde o motor TAG, který mezi lety 1984 – 1987 poháněl monoposty McLaren v závodech formule 1. Motor přitom disponoval „běžným“ výkonem 485 kW/660 koní , pro závodní kvalifikaci ho však bylo možné zvýšit až na 630 kW/856 koní.
Auto vyrobilo vývojové oddělení Porsche. Vývoj motoru měla na starosti společnost TAG v čele s jejím zakladatelem Mansourem Ojjehem (byl to mimochodem v té době hlavní sponzor týmu Williams F1). Motor se však skládal právě v Porsche a tady možná vznikl nápad na jeho instalaci do silničního auta.