PEUGEOT_tovarna-vyroba_elektromobilu

Peugeot přibližuje, jak vyrábí své elektrifikované modely

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Peugeot - 28. 8. 2022


Peugeot představuje své technické specialisty, kteří mají na starosti montáž a testování baterií používaných v elektrifikovaných vozech, a to jak osobních, tak užitkových. Tito odborníci před nástupem do továren automobilky ve Španělsku, na Slovensku nebo ve Francii absolvují rozsáhlé specializované školení. Podrobnou přípravou však procházejí i baterie, které se do vozů montují. Každá z nich je pečlivě testována, aby byla zaručena její spolehlivost, výkon a dlouhá životnost.

Elektrifikace značky Peugeot se v roce 2022 ještě zrychlí díky novému modelu Peugeot 408, který doplní modelovou řadu vozů vybavených elektromotorem. Mezi pilíře této řady patří i nový Peugeot 308 a 100% elektrické užitkové vozy.

V roce 2022 má značka Peugeot elektrifikováno 70 % celosvětově prodávaných modelů. V Evropě tvoří modely Peugeot poháněné elektromotorem čtvrtinu osobních automobilů prodaných v první polovině roku 2022 (oproti jedné šestině v roce 2021).

Do roku 2025 bude 100 % modelů Peugeot elektrifikováno. To přinese výrazné zvýšení počtu baterií. Automobilka předpokládá, že už v roce 2022 budou její týmy montovat měsíčně až 10 000 baterií do osobních vozů a až 7 000 baterií do užitkových vozů.

Montáž každého bateriového modulu (předem sestavených článků a komponentů) o kapacitě 50 kWh trvá technikům přibližně 60 minut. Montáž bateriových modulů o kapacitě 75 kWh zabere 90 minut. Před instalací do elektrifikovaného vozu Peugeot se baterie musí podrobit přísným testům kvality. Díky tomu mají baterie po 8 letech nebo 160 000 kilometrech zajištěnu záruku minimální kapacity 70 %.

PEUGEOT_tovarna-vyroba_elektromobilu-2

Proces testování každé baterie trvá 15 minut a je nezbytný pro povolení její instalace do vozidla.

  • Prvním simulačním testem je kontrola správné funkce baterie po montáži;
  • Výkonnostní test pak simuluje její fungování při plném výkonu;
  • Poslední zkouškou je zkouška těsnosti. Baterie je natlakována, aby bylo možné sledovat případné úniky, které lze zjistit sledováním poklesu tlaku. Správné utěsnění zabrání vniknutí vody nebo nečistot dovnitř článků baterie a nedojde ke zhoršení jejího výkonu nebo životnosti.

Specializovaní operátoři pracují v dílnách pro montáž baterií v pěti závodech skupiny: Vigo a Zaragoza (Španělsko), Trnava (Slovensko), Sochaux a Mulhouse (Francie) a brzy také Hordain (Francie). V těchto továrnách se na jedné lince montují vozy s elektrickým i spalovacím motorem.

Technici, kteří testují a montují baterie pro vozy Peugeot, jsou vybíráni ze zaměstnanců skupiny Stellantis na základě kvalifikace a dovedností v oblasti elektrifikace. Následně absolvují měsíční odborné školení. V důsledku energetické transformace a nárůstu nabídky elektrifikovaných modelů se v rámci značky Peugeot i skupiny Stellantis podíl těchto kvalifikovaných techniků výrazně zvýší.

Jérôme Micheron, produktový ředitel Peugeot: „Elektrifikace modelové řady Peugeot probíhá úspěšně. Modely LEV (Low Emission Vehicles) představovaly v první polovině roku 2022 více než čtvrtinu prodaných osobních automobilů v Evropě. Peugeot má kompletní nabídku elektrifikovaných vozů: modely e-208 a e-2008, které jsou oba 100% elektrické, nový Peugeot 308 (hatchback a SW) a modely 3008 a 508 (hatchback a SW), které jsou k dispozici s plug-in hybridními motory, a brzy přijde i nový Peugeot 408. Nabídka lehkých užitkových vozidel je kompletní. Tvoří ji 100% elektrické verze e-Partner, e-Expert a e-Boxer.“

Peugeot v roce 2022 posiluje svou nabídku elektrifikovaných vozidel. Nový Peugeot 408 bude mít od svého uvedení na trh v nabídce dva plug-in hybridní motory o výkonu 180 koní a 225 koní, stejně jako nový Peugeot 308, který tyto motory nabízí jak ve verzi hatchback, tak ve verzi SW. Tyto dva modely jsou založeny na nové verzi platformy EMP2, která umožňuje použití 100% elektrického motoru. Nabídku lehkých užitkových vozů doplnil na konci roku 2021 model Peugeot e-Expert Hydrogen1, který kombinuje elektrickou technologii s technologií palivového článku.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru