Peugeot e-208

Už naše dřívější svezení s Peugeotem 208 ukázalo, že se Francouzi s poslední generací trefili do černého. Zaujala nás jak lidově vybavená verze Active, tak i vyšňořené provedení GT. Do třetice k nám zavítala čistě elektrická verze, takže mě dost zajímalo, jak se transformace na elektromobil povedla.

Hned první dobrou zprávou je, že ani po delší době se mi dvěstěosma neokoukala. Vypadá pořád stylově, se zdravou špetkou drzosti. Aby víc vyniklo, že elektromotor nepotřebuje hromadu čerstvého vzduchu, je u elektroverzí maska chladiče v odstínu laku. Logicky také ze zádi zmizela koncovka výfuku, jinak je ale všechno při starém. Vadí to? Vůbec ne.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Peugeot e-2008 GT (2021)

Ani z hlediska techniky se Peugeot nepouštěl do žádných inovátorských řešení. Elektromotor se nachází pod přední kapotou a baterie jsou uložené v podlaze. Akumulátor má reálně využitelnou kapacitu 45 kWh a živí synchronní motor o výkonu 100 kW pohánějící přední kola. Výkon bohatě stačí k tomu, aby byla právě elektrická dvěstěosmička tou nejrychlejší v nabídce. Na stovku se dostane za 8,1 sekundy a rozjede se až na 150 km/h.

Peugeot e-208

Nejhbitější z rodu

V reálu je opravdu pěkně svižná, umí vás instantně přišpendlit do sedačky a pěkně vystřelit od semaforu. Ve vyšších rychlostech už nadšení není takové, přesto brzdou provozu nebudete. Horší je to na dálnici, kde už dynamikou neoslní, navíc dojezd mizí o poznání rychleji.

Tabulkově sice Peugeot slibuje dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití, realita je ale o něco méně růžová. V zimě není problém dostat se na spotřebu okolo 20 kWh/100 km, takže se dojezd rázem smrskne na nějakých 200 kilometrů. Na druhou stranu se ale Peugeot umí docela rychle nakrmit. Díky implementaci vodního chlazení vysokonapěťového akumulátoru se umí dobíjet výkonem až 100 kW, takže z 0 na 80 % se dostanete za příjemnou půlhodinku, s 11 kW wallboxem si počkáte 5 hodin.

Přečtěte si také:  Elektromobil MINI Cooper SE dostane speciální edici MINI electric collection

Kde ovšem Peugeot úplně nepřesvědčil, je naladění podvozku. Zatímco spalovací verze je s malými koly hodně poddajná a houpavá a naopak s nízkoprofilovými gumami příjemně agilní, elektrická je naladěním úplně jinde. Tak trochu stranou.

Peugeot e-208

Rád si poskočí

Více než tři metráky vážící akumulátory vyhnaly hmotnost na 1530 kilogramů a na kvalitě jízdy se to zákonitě podepsalo. Podvozek se sice snaží o komfortní projev, na ostrých nerovnostech ale kola často odskočí a k tomu vyloudí tupou ránu. A ideální není ani odhlučnění podvozku, které díky tichému pohonu vynikne o to víc.

Plusové body ovšem dvěstěosmička sbírá za svůj interiér. A nejde ani tak o inovátorský i-Cockpit, ale spíš o celkovou kombinaci použitých materiálů, zpracování nebo technologickou parádičku v podobě prostorové kapličky budíků. Je jen škoda, že výkon grafického procesoru na oba displeje nestačí, takže jsou animace trhané a dojem to dost kazí. Potěší naopak přítomnost obou typů konektorů USB nebo chytře vymyšlená schránka s indukčním nabíjením.

Přečtěte si také:  Zátěžový test na Severním mysu: BMW iX prochází závěrečným zimním testováním

Povedená jsou také sedadla s poctivým bočním vedením, která vás podrží při svižnějších průjezdech. Místa na zadních sedadlech jsou spíše nouzová, nástup dozadu omezují i krátké zadní dveře. Zavazadelník nabídne u elektrické verze stejný objem 309 litrů, oproti spalovacím verzím si ale budete muset poradit s uložením nabíjecích kabelů, pro které není pod podlážkou místo.

Peugeot e-208Závěr a cena

Elektrická dvěstěosmička mezi svými soupeři nijak výrazně nevyčnívá, svoji úlohu ale zvládá velmi dobře, takže jestli se vám zamlouvá design nebo originální interiér, neuděláte chybu. Akumulátor o celkové kapacitě 50 kWh je dostatečně velký pro běžné cestování, dynamika je více než slušná a pokud jde o samotné dobíjení, tak to je na poměry kompaktních aut velmi rychlé.

Přečtěte si také:  Test Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 Turbo AWD (2020)

Cenou pochopitelně Peugeot e-208 nijak nevybočuje z obvyklé cenové elektro-hladiny, připravte si tedy nejméně 810 tisíc korun za verzi e-ALLURE. Naše bohatě vybavená verze e-GT by vás přišla nejméně na 860 tisíc, s výbavou se ale dostanete na dostřel milionu.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: e-208
Motor: synchronní elektromotor
Pohon: předních kol
Výkon: 100 kW/136 koní
Točivý moment: 260 Nm
Zrychlení 0–100 km/h: 8.3 s
Maximální rychlost: 150 km/h
Převodovka: stálý redukční převod
Spotřeba energie (kWh/km): 17.6
Emise CO2: 0 g/km
Kapacita akumulátorů: 50 kWh
Maximální dojezd: 340 km
Délka: 4055 mm
Šířka: 1745 mm
Výška: 1430 mm
Rozvor: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1455 kg
Objem zavazadlového prostoru: 309 / 1004 litrů
Ceník: ke stažení zde
Upozornění na komentáře
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments