test-2x-peugeot-208-predek

Městská stylovka se přestala soustředit na co nejnižší cenu, místo toho dostala pořádnou nálož stylu a technologií. Seznamte se s novým Peugeotem 208, autem, které vás nenechá bez názoru. Dost možná se za ním ohlédnete. A pak ještě jednou, protože vám to jeho design prostě jinak nedovolí.

Strašně mě baví drápy v předních světlech, široká maska s chromovanými proužky i ty vytažené blatníky na boku. Zadek pak pomrkává do historie na široce rozkročenou dvěstěpetku ve zběsilé verzi T16. Jo, jestli mě nějaký městský prcek baví, tak je to právě Peugeot 208. A nejlepší je, že nemusíte vysolit spoustu peněz za našňořenou verzi GT Line, ale hodně dobře vypadá i v lidovější výbavě Active, u které je mimochodem žlutá metalíza testovaného auta ve standardu.

Oba kousky jsem měl v rozmezí dvou týdnů a tak zkusím obě auta trochu porovnat. Jasně, bohatá výbava dělá červený kousek na pohled o dost luxusnější. Můžou za to full-LED světla, kontrastní blatníky, velké sedmnáctky, nebo třeba propracovanější maska chladiče společně s hezčí grafikou zadních světel. Naštěstí Active nejde až na dřeň důstojnosti, ale zachovává si svůj sex-appeal. Má lakované kliky, zrcátka a nechybí ani LED denní svícení, byť v trochu skromnějším provedení. A kola nejsou litá, ale plechová s poklicemi.

test-2x-peugeot-208-zadek

Interiérové scifi

Uvnitř je rozdíl trochu citelnější. A začíná to už tím, jak se do auta dostanete. U GT Line stačí přijít k autu, které se v dostatečně těsné vzdálenosti samo odemkne. U levnější výbavy musíte pěkně postaru vytáhnout klíč s dálkovým ovládáním a odemknout, startování už probíhá v obou případech tlačítkem.

Interiér vás svým pojetím nejspíš nešokuje, koncept i-Cockpit vyznávala už minulá generace. Tady je ale mnohem lépe zakomponovaný a působí mnohem přirozeněji. Druhým dechem je ale nutné dodat, že opravdu správná pozice za volantem se tady prakticky nedá zaujmout se zachováním plného výhledu na budíky.

Přečtěte si také:  Test BMW X7 40i xDrive (2020)

Pro obě verze platí výborné materiály a velmi pečlivé slícování. Je tady také stejný ovládací panel, stejně vystrčený (byť o něco menší) displej infotainmentu či totožné výplně dveří. Ze středové konzole žlutého auta vystupuje řadicí páka petistupňového manuálu a mechanická ruční brzda, červený kousek se spoléhal na osmistupňový automat a elektronickou parkovací brzdu.

Peugeot 208 PureTech 130

Verze GT Line zdobí spousta pěkných detailů a ve výsledku by se tak nemusela stydět ani třeba vedle takové Audi A1, tak dobrý umí udělat Peugeot dojem. Do detailu to dotahuje i například sladěná barva prošívání s ambientním osvětlením interiéru. A tím to nekončí, dvěstěosmička disponuje něčím, čemu říkají i-Cockpit 3D. Není to žádná „reklamština“, displej před vámi je skutečně prostorový, má dvě roviny.

Ta druhá se na sklíčko promítá skrze displej umístěný zeshora kapličky. Je to sice jen taková technická libůstka, která údaje zobrazuje stejně dobře jako běžné budíky, ale zas máte co ukazovat kamarádům. Je jen škoda, že výkon grafického procesoru na oba displeje nestačí, takže jsou animace trhané a dojem to dost kazí. U dražší verze najdete také konektor USB-C (ten klasický mají obě verze) a nebo chytře vymyšlenou schránku s indukčním nabíjením.

Z hlediska prostoru jsou na tom obě auta pochopitelně stejně, co se pohodlí týče však nikoli. Hlavně pak vpředu, kde GT Line disponuje povedenými sedadly s výrazným bočním vedením v oblasti boků i stehen. Jestli se rádi svezete trochu svižněji, pak vás tahle sedadla rozhodně podrží v sedle o něco lépe. Kufr vyjadřuje hodnota 309 litrů, jeho využitelnost trochu sráží vysoko položená hrana, takže se musíte pokaždé hodně ohnout, u malého auta to ovšem není ani nic výjimečného, ani nic zásadního.

Peugeot 208 PureTech 130

Základ a vrchol

Žlutý kousek poháněl základní motor naladěný na 75 koní, který se pojí výhradně s pětistupňovým manuálem. Vyhovovat bude klidnějším povahám, stovku pokoří za 13,2 sekundy a ručička rychloměru ukáže nanejvýš 170 km/h. Žádná oslnivá čísla, ve městě si ale zásadních nedostatků nevšimnete. Na volnoběh sice vrní jako typický tříválec a v nízkých otáčkách toho moc nepředvede, ale jinak působí docela čiperně.

Mimo město už to v určitých situacích chce trochu trpělivosti a některé předjížděcí manévry si budete muset úplně odpustit. Autu by rozhodně prospěly kratší převody poskládané do šestistupňové skříně, k tomu už ale budete muset sáhnout po nějaké ze silnějších motorizací. Pětistupňový manuál se však v kulise pohybuje docela přesně, dráhy by ale rozhodně mohly být kratší.

GT Line si vyšší cenu obhajuje hned po nastartování. Má mnohem tišší a hladší chod a více nadšení do života. Mnohem lépe se sbírá odspodu a s lehkým peugeotem umí pěkně zahýbat – na stovku se dostane za 8,7 sekundy a umí jet až 208 kilometrů v hodině. To jsou mnohem důstojnější čísla.

Peugeot 208 PureTech 130

Osmistupňový automat svoji práci odvádí také ve většině situacích na jedničku, pěkně využívá charakteristiky motoru a řadí hladce. I jízdu po dálnici zvládá dražší verze lépe, na osmičku točí motor jen 2700 otáček za minutu a interiér je k tomu hodně dobře odhlučněný, třeba čelní sklo je u vyšších výbav standardně vrstvené. Celkově tak GT Line působí jako mnohem dospělejší auto s širším repertoárem schopností.

A částečně to platí i pro podvozek. GT Line na sedmnáctipalcových discích je tuhý s relativně slušnou mírou komfortu. Nerovnosti podvozek absorbuje velmi obstojně a nebrání se ani drsnějšímu zacházení. Do zatáček ho nemusíte přemlouvat, karoserie se jen jemně nakloní, kola se opřou do asfaltu a bez náznaku nedotáčivosti se auto vrhne do oblouku. Ani nerovnosti podvozek překvapivě nerozhodí, v tomhle GT Line velmi příjemně překvapila.

Přečtěte si také:  Test Audi SQ8 TDI quattro (2019)

Lidovější provedení nabízí v podstatě úplný opak. Plechové šestnáctky se štědřejším profilem v kombinaci s měkčím podvozkem znamenají, že dvěstěosmička nerovnosti neabsorbuje, ale suverénně jimi proplouvá. Výsledné naladění je natolik komfortní, že vám může být úplně jedno, jak kvalitní povrch se nachází pod koly, auto se s tím vždycky se ctí vypořádá. Trochu tím ovšem utrpěla směrová stabilita, na výmolech se auto vrtí, takže svižnější jízda vám moc velké uspokojení nepřinese.

Peugeot 208 PureTech 75

Kde vás rozhodně slabší atmosférický tříválec potěší, je spotřeba. S trochou snahy se dá mimo město přiblížit udávaným čtyřem litrům. Ve městě počítejte s nanejvýš šesti, sedmi litry, podle stylu jízdy. Přeplňovaná verze má rozptyl spotřeby větší. Za výchozí hodnotu považujte šest litrů, ve městě očekávejte zhruba 8, při dynamičtějším svezení pak klidně i deset litrů.

Závěr a cena

Nová dvěstěosmička se povedla. A je pozoruhodné, že se Peugeotu podařilo vytvořit velmi obstojnou základní verzi, která nabízí výborný komfort, netypický interiér a originální vzhled za rozumné peníze. Na straně druhé je tady našňořená verze GT Line s líbivým zevnějškem a hodnotným vnitřkem. Se silnějším motorem a precizněji naladěným podvozkem je to rázem mnohem komplexnější auto s velmi slušnými jízdními vlastnostmi.

Za žlutý kousek byste u dealera nechali 315 tisíc. Jde o verzi Active, která stojí na plechových šestnáctkách, ve výbavě má například manuální klimu, bezpečnostní balíček s nouzovým brzděním nebo tempomat. Za vyhřívané sedačky byste dali rozumných 6 tisíc, metalíza pak přijde na 13 tisíc.

Verzi GT Line s motorem o výkonu 130 koní si Peugeot cení na 525 tisíc a v základní výbavě už jsou třeba LED světla, lité sedmnáctky, parkovací senzory včetně kamer nebo onen i-Cockpit 3D. Testovaný kus dorazil prakticky v plné polní, takže se cena s hromadou příplatků zastavila na poměrně vysokých 630 tisících. Mám ale pocit, že mu to zákazníci bez problémů odpustí. 

Přečtěte si také:  Test Ford Mondeo Kombi 2.0 EcoBlue AWD ST-line (2020)
Technické údaje:
Typ vozu: Nový Nový
Značka: Peugeot Peugeot
Typ: 208 208
Motor: zážehový tříválec zážehový tříválec
Objem válců: 1199 1199
Plnění motoru: atmosférické přeplňování turbodmychadlem
Palivo: benzín benzín
Pohon: předních kol předních kol
Výkon: 55 kW/75 koní při 5750 ot./min 96 kW/130 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 118 Nm při 2750 ot./min 230 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 13.2 s 8.7 s
Maximální rychlost: 170 km/h 208 km/h
Převodovka: pětistupňová manuální osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.8/3.7/4.1 5.4/4.0/4.4
Emise CO2: 94 103
Objem nádrže: 40 litrů 44 litrů
Délka: 4055 mm 4055 mm
Šířka: 1745 mm 1745 mm
Výška: 1430 mm 1430 mm
Rozvor: 2540 mm 2540 mm
Provozní hmotnost: 1055 kg 1233 kg
Objem zavazadlového prostoru: 309 l 309 l
Ceník: ke stažení zde ke stažení zde