Značka Peugeot odhaluje jen několik měsíců po radikálním fastbacku 508 jeho SW verzi. A i zde se jedná o výraznou proměnu!
Nový Peugeot 508 SW převrací principy silně zastoupeného trhu kombi segmentu D a čerpá inspiraci ze světa vozů označovaných jako „shooting brakes“. Design vozu nový Peugeot 508 SW je díky jeho nízké a dynamické siluetě ohromující. Podařilo se mu snoubit atletickou eleganci a praktičnost z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru. Vůz je vybaven kabinou Peugeot i-Cockpit nejnovější generace. Má malý poloměr otáčení, což mu usnadňuje pohyb v jakémkoli prostředí: od hustého městského provozu po dálnice. Vynikající nápravový systém vozu nový Peugeot 508 SW, který je pro značku typický, zajišťuje jak vynikající stabilitu, tak dokonalou kontrolu nad pohyby karoserie. Koncepce vozu zaměřená na efektivitu, bezpečnost a ten nejlepší komfort je příslibem intenzivních pocitů.
Nový Peugeot 508 SW bude představen na pařížském autosalonu 2018 a na evropský trh bude uveden v lednu 2019.
Působivý design
Značka vždy stejně jako před 50 lety, kdy představila Peugeot 504, vycházela u vozů kombi z tvarů hatchbacků. I nový Peugeot 508 SW nabízí veškeré stylové atributy radikálního designu nedávno přestaveného fastbacku 508. Nové proporce verzi kombi zajistily velmi dynamický vzhled.
Díky funkčním střešním nosičům, jež dokonale zapadají do stylu vozu, je kombi téměř stejně nízké jako fastback – necelých 142 cm. Je to o téměř 6 cm méně než předchozí generace, což je zárukou optimalizované aerodynamiky. Vůz si současně zachoval na zadních sedadlech prostor nad hlavou, velikostí je tento prostor srovnatelný s ostatními konkurenty v segmentu.
Profil nového vozu Peugeot 508 SW, který je dlouhý 478 cm (pouze o 3 cm víc než fastback a o 5 cm méně než předchozí generace), nabízí protáhlé plynulé linie zdůrazněné nízko posazenou ladnou linií střechy.
Bezrámové dveře, které jsou u běžného vozu kombi zcela jedinečným designovým prvkem, umožňují zjemnit a současně zdynamizovat siluetu vozu, ale také nabídnout velké prosklené plochy. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum. Kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (nyní zakomponovaná do sítotisku). Tvar vozu je svalnatý s patrnou inspirací v prémiových kategoriích vozů.
Přední strana je stejná jako u fastbacku. I u verze kombi však působí velkolepě. Nový Peugeot 508 SW nabízí světlomety Full LED a vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly, které vozu dodávají výraznou exkluzivní identitu, zdůrazněnou logem lva uprostřed masky chladiče a označením 508 na nose kapoty.
Při pohledu zezadu vůz navozuje dojem síly a modernosti. Upoutá zde leskle černý horizontální pás zasazený mezi zadní třírozměrná světla Full LED převzatá od fastbacku. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ jsou neustále vidět, jejich vzhled se mění podle toho, zda se na vůz díváme z boku, nebo přímo zezadu. Dvojitá chromovaná koncovka výfuku posiluje výraznost vozu a dodává mu větší dynamiku.
Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje praktické víko (které může být motorizované a s hands free otevíráním). Práh zavazadlového prostoru je nízký a široký (o 6 cm nižší než fastback, pouze 63,5 cm od země a o 2,4 cm širší). Kryt lze velice rychle vysunout a je okamžitě vidět obsah celého zavazadlového prostoru. Jeho objem pod krytem činí 530 l. Má velmi jednoduché tvary, takže ho lze naplno využít. Tento objem je velmi podobný objemu zavazadlového prostoru pod krytem u předchozí verze kombi (560 l).
Vstup do zavazadlového prostoru je nejen praktický, ale také velmi dobře provedený. Nerezový práh usnadňuje nakládání zavazadel. U verze výbavy GT jsou na jeho podlaze hliníkové kolejničky a síť pro zachycení nákladu umožňující účinné rozdělení zavazadlového prostoru.
Jedním ze zásadních prvků vozů kombi je modularita. V případě vozu nový Peugeot 508 SW ji zajišťuje zadní lavice dělená v poměru 2/3–1/3 s funkcí Magic Flat. Tento systém umožňuje okamžité sklopení obou částí lavice pomoci dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné po stranách zavazadlového prostoru. Vznikne tak téměř plochá podlaha a celkový objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1780 litrů.
Jedinečný interiér s koncepcí místa řidiče Peugeot i-Cockpit
Verze SW je stejně jako nový fastback Peugeot 508 vybavena nejnovější verzí systému Peugeot i-Cockpit.
Díky péči věnované detailům, přesnosti provedení a výběru materiálů patří místo řidiče nového Peugeotu 508 SW do vysoce technologického, žádoucího a elegantního světa.
Přispívá k tomu:
- kompaktní volant potažený kůží s přírodním lícem (u verzí GT Line a GT perforovanou)
- elektrický impulzní ovladač osmistupňové automatické převodovky zabudovaný do středové konzoly, v níž se ukrývá řada odkládacích přihrádek
- velké plochy na palubní desce, středové konzole a dveřních panelech, kde se v závislosti na verzi výbavy používá povrch karbonového vzhledu nebo přírodní dřevo (světlý dub u GT Line/GT a exotické dřevo Zebrano pouze u GT)
- matný chrom na volantu, dveřních panelech, větrácích, ale také na sedmi přepínačích ve tvaru klavírních kláves (toggle switches) nebo na liště kolem středového dotykového panelu
- vločkovaný plastický povrch otevřené přihrádky před sedadlem spolujezdce (všechny verze výbavy) a v kapsách předních dveří (verze GT a GT Line)
Obzvlášť velká péče byla věnována uspořádání a objemu odkládacích přihrádek. Do větrané odkládací přihrádky se vejdou dvě láhve o objemu 1,5 litru, do kapes ve dveřích se vejde po litrové láhvi a ve středové přihrádce pod loketní opěrkou lze uložit dvě láhve v objemu 0,5 litru (nehledě na držáky kelímků). Do odkládacího prostoru poblíž převodovky EAT8 se díky kabelové průchodce snadno vejdou i ty největší smartphony (pokud se právě nenabíjejí indukčně v přihrádce pod konzolou).
Na posádku vpředu čekají ergonomická obepínající sedadla (s označením AGR) vybavená pěti programy vícebodové masáže. V nabídce je široká škála kvalitního čalounění, jako je Alcantara nebo kůže Nappa s přírodním lícem. Ta je k dispozici ve dvou odstínech: černá nebo purpurově červená („Sellier“).
Cestující vzadu mají k dispozici sedadla, jejichž opěradlo mají pro větší komfort sklon 27°. Prostor nad hlavou je o 4 cm větší než u fastbacku a posádka může využít velké panoramatické střešní okno. Přístup na zadní lavici je díky tvaru bezrámových zadních dveří zahrnujících zadní postranní okénko široký a velmi snadný. Individuální lampičky zabudované ve stropě jsou stejně jako veškeré osvětlení v interiéru dotykové a tvořené LED diodami.
U prémiového Hi-Fi audiosystému značka opět využila služeb proslulého francouzského výrobce audiosystémů Focal. Systém zahrnuje 10 reproduktorů s exkluzivní technologií Focal.
Výsledkem je čistý přesný zvuk dokonale rozložený v celé kabině. Výškové reproduktory (tweeters) ve všech čtyřech dveřích jsou opatřeny kovovou mřížkou.
Interiér vozu nový Peugeot 508 SW tak potvrzuje dojem kvality a luxusu, který čiší z exteriéru. Nadstandardní je rovněž výbava zajišťující komfort a bezpečnost.
Optimální bezpečnost díky novým technologiím podpůrných prvků řízení
Nový Peugeot 508 SW nabízí celý arzenál podpůrných prvků řízení nejnovější generace splňujících zejména požadavky normy Euro NCAP. Novinky oproti ostatním vozům v nabídce Peugeot jsou tyto:
- systém nočního vidění (Night vision), který se v tomto segmentu objevuje poprvé. Tento systém používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 m, tedy více než dosah potkávacích světel. Infračervené záběry se zobrazují na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče, čímž se maximalizuje bezpečnost
- adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou EAT8) s nastavitelnou vzdáleností od vozu jedoucího vpředu. Při jízdě v koloně se auto automaticky rozjede, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Pokud bylo delší, stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem, a funkce se znovu zapne. K dispozici je od rychlosti 0 km/hod
- systém udržování vozu v jízdním pruhu (spojený se systémem ACC Stop & Go)
- systém Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard (pouze s automatickou převodovkou EAT8). V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění
- světlomety Full LED s funkcí EVS (přídavné osvětlení do zatáčky)
- zadní světla ARS (s přizpůsobující se intenzitou), trvale rozsvícené
Nový Peugeot 508 SW je kromě těchto novinek vybaven řadou dalších podpůrných prvků řízení:
- systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, do rychlosti 140 km/hod) a systém varování před srážkou
- aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (nebo vozovky) s úpravou dráhy vozu při rychlosti nad 65 km/hod
- systém sledování pozornosti řidiče, pro zjištění stavu bdělosti řidiče při delších cestách a při rychlostech nad 65 km/hod, a to prostřednictvím analýzy mikropohybů volantu
- automatické přepínání dálkových světel
- systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením
- rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy)
- aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici od 12 km/hod
Konektivita je v novém Peugeotu 508 SW všudypřítomná, což dokazuje následující výbava:
- 3D on-line navigace se službou TomTom Traffic
- funkce Mirror Screen, kompatibilní s protokoly Mirrorlink, Android Auto, Apple Carplay a umožňující hlasové ovládání (pomocí telefonu)
- indukční nabíjení telefonů (přístroje kompatibilní s normou Qi)
- 4 USB porty: vepředu 2 v přihrádce pod ovladačem automatické převodovky a 2 v zadní části středové konzoly pro cestující ve druhé řadě
- Peugeot Connect SOS & Assistance, systém automatického volání v případě nouze
- pakety Peugeot Connect, balíček služeb užitečných pro údržbu vozu.
Jedinečný instinktivní zážitek z řízení
Potěšení z řízení je nedílnou součástí DNA značky Peugeot. Nový Peugeot 508 SW využívá nejnovější technologie a nejlepší know-how vyvinuté v rámci skupiny PSA:
- použití platformy EMP2: snižování hmotnosti (v průměru o 70 kg méně než předchozí generace), což snižuje spotřebu, zlepšuje pasivní bezpečnost a výkon
- zavedení nového postupu svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla, poskytujícího větší tuhost a záruku lepší trvanlivosti
- montáž silentbloků přední nápravnice zajišťující optimální odpružení a odfiltrování vibrací (v závislosti na verzi)
- použití víceramenné zadní nápravy spojené s tlumiči s řízeným variabilním odpružením – Active Suspension Control (sériová výbava u GT)
- rozšířené použití nové automatické osmistupňové převodovky EAT8 spojené s impulzním elektrickým ovládáním
K zajištění intenzivního zážitku z řízení a ke snížení úrovně emisí CO2 na nejnižší hodnoty přispívá řada prvků: architektura vozu, úprava jeho objemů, optimalizace rozměrů, snížení hmotnosti, aerodynamika i motory.
Nový Peugeot 508 SW je vybaven motory PureTech a BlueHDi nejnovější generace (všechny s technologií SCR), které jsou v nabídce i u fastbacku.
V případě benzínových motorů jde o dvě verze s motorem PureTech se zdvihovým objemem 1,6 litru:
- 1.6 PureTech 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
- 1.6 PureTech 225 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
V případě dieselových motorů jsou to čtyři verze BlueHDi se zdvihovým objemem 1,5 litru a 2,0 litru:
- 1.5 BlueHDi 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6
- 1.5 BlueHDi 130 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
- 2.0 BlueHDi 160 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
- 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
Všechny tyto motory jsou již homologovány podle nomy „Euro6.d temp“, která předvídá požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou „Best in Class“ a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.
U motorů PureTech v režimu ECO se automatická převodovka EAT8 přepíná automaticky do režimu Neutrál (freewheeling). Tato funkce je k dispozici při rychlostech od 25 do 130 km/hod, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.
Nabídku obohatí v druhém pololetí 2019 výkonná benzínová verze Hybrid Plug-In s dojezdem v režimu ZEV (nulové emise) 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.
Nový Peugeot 508 SW se bude stejně jako fastback vyrábět v továrně Mulhouse a ponese tedy označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii.
Prodej vozu nový Peugeot 508 SW, který se ve světové premiéře představí na pařížském autosalonu, bude zahájen v lednu 2019 v Evropě a během 1. čtvrtletí na ostatních trzích.