Auta a jejich součásti jsou dnes výsledkem bezchybné práce robotů s mírnou dopomocí lidí. A platí to i pro jejich techniku, motory nevyjímaje. Jsou ale pohonné jednotky, které si zaslouží poněkud osobnější péči. Právě takovou je skvělý 2,5litrový pětiválec Audi, který si našel cestu i do CUPRY Formentor VZ5.
Jakkoliv je limitovaná a pětiválcová verze modelu Formentor navržená, vyvinutá a vyrobená v závodě SEAT Martorell, pětiválec pod kapotou je z dílny Audi a pochází z továrny Audi Hungaria v maďarském Győru. Audi jej ráda označuje za řemeslné dílo a je to oprávněné. „Při výrobě tak exkluzivního, vysoce výkonného motoru, jakým je ten pro CUPRA Formentor VZ5, je řemeslná zručnost nezbytná,“ vysvětluje Robert Buttenhauser, člen představenstva Audi Hungaria. A proto na těchto motorech pracují jen ti nejzkušenější odborníci s dostatečnou kvalifikací. Buttenhauser dodal, že těmto lidem ale kromě zkušeností nesmí chybět i vášeň a talent.
Super puzzle
Pětiválcová pohonná jednotka pro CUPRU Formentor se skládá z 500 částí a dílů a k jeho sestavení je potřeba 40 odborníků. Právě proto je možné denně poskládat jen asi 77 těchto jednotek. Christoph Vierling, ředitel vývoje celých vozidel a podvozků ve společnosti CUPRA zdůraznil, že u tohoto motoru nejde jen o jeho výkon, ale také o jeho charakteristický zvuk, který podle něj definuje všechny řidičské emoce.
A těch si ti, co motor sestavují, užívají dosyta. Každá jedna jednotka je ještě před montáží do auta nastartována a pečlivě zkontrolována. Při jakémkoliv náznaku netěsnosti, nesprávného chodu nebo třeba jen jiné tóniny zvuku je každá část znovu pečlivě zkontrolována.
Motor jako každý jiný!
Jen je ze všech nejlepší!
Od pohledu, zvuku a výkonu je to špička nejvyšší!
Kdo neviděl, neslyšel a nevyzkoušel, ten neuvěří!
JE TO TAK.