První generace Volkswagenu Touareg měla pod kapotou mimo jiné výkonný naftový pětilitrový desetiválec, který z mamutího SUV dělal konkurenta i mnohem sportovněji střiženým vozidlům. Protože ale výrobce – a v konečném důsledku i zákazníky – za posledních několik let výrazně přiškrtila emisní pravidla EU, dostal následně Touareg už „jen“ čtyřlitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný naftový osmiválec. Jde o velmi příjemný motor, který kromě Volkswagenu použila ještě například Audi u modelů SQ7 TDI a SQ8 TDI. Jednotku už v současné době v česku není možné objednat, dostupná je snad jen v rámci několika málo skladových zásob. Koncern Volkswagen ji brzy nahradí hybridem…
V Německu je k dispozici takzvaná Final Edition čítající 1000 kusů tohoto SUV s osmiválcovým dieselem. A jednu z nich si vzal do parády také tamní známý úpravce ABT Sportsline. Často se specializují jak na úpravy designu, tak hlavně pohonných jednotek a ostatní techniky. A nutno říct, že v tom jsou zatraceně dobří. Třeba jejich verze Audi RS 6 Avant byla vpravdě působivá. Ovšem v případě Touaregu na to šli úplně jinak. Mnohem decentněji.
Pohonná jednotka V8 byla automobilkou naladěna na výkon 421 koní a točivý moment 900 Nm. Po zásahu do řídící jednotky v dílnách ABTu dostal Touareg 77 koní a 70 Nm navíc. Je škoda, že úpravce nezmínil, jak se změnila maximální rychlost či zrychlení z nuly na stovku. Sériová verze auta zvládla z klidu na 100 km/h vystřelit za 4,9 sekundy a v rozletu ji zastavil až omezovač na 250 km/h.
K té lehké úpravě motoru ABT přidal také nová kola o průměru 22 palců. Pro zákazníka mají tato kola připravena jak v tmavě šedé barvě, tak v černém provedení. Cenu této úpravy ABT zatím neprozradil.