Už v tomto měsíci se Praha na několik let promění v definici řidičského pekla. Začne totiž velká, a hlavně nutná rekonstrukce Barrandovského mostu, tedy jedné z nejvytíženějších dopravních tepen v Česku. V souvislosti s touto opravou, a hlavně v souvislosti s celou řadou omezení a uzavírek bude na zhoršené dopravní podmínky reagovat také tunel Blanka.
ČTK informovala o tom, že rychlost v tunelu bude průběžně a dle potřeb snižována ze 70 km/ na 50 km/h. Důvodem k tomu je hlavně zachování co největší plynulosti dopravy, ostatně, právě proto je rychlost v tunelu obdobně snižována celkem pravidelně, a to během ranní a odpolední špičky.
Technická správa komunikací v současné době dle ČTK hledá dodavatele softwaru, který by zvládl pracovat s aktuálními dopravními daty a pomohl by s řízením jak provozu, tak třeba křižovatek v okolí tunelového komplexu.
V tuto chvíli se počítá s tím, že ke změnám maximální povolené rychlosti by mělo docházet především v době, kdy je doprava nejsilnější. Při snížené rychlosti totiž tunelem projede víc aut a navíc plynuleji. „V průběhu rekonstrukce budeme měřit dopravu a tomu budeme přizpůsobovat řízení dopravy,“ řekl pro ČTK náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Martin Pípa.