Po německém okruhu Nürburgring jezdí všemožné stroje. Od autobusů, přes limuzíny, dodávky až třeba po Tuk Tuk. A právě ten nyní stanovil nový traťový rekord. Kolonka řidiče však bude prázdná, protože pán v bílém, který řídil, chtěl zůstat v utajení.
Celý projekt trval podle webu granturismoevents.com, který ho má na svědomí, dlouhé tři roky. Počítají to od prvotního nápadu, přes hledání toho správného Tuk Tuku, až po zajetí samotného rekordu, které se odehrálo letos 23. května.
Tento netradiční dopravní prostředek pochází z Thajska, kde zpravidla slouží jako taxi. V tomto konkrétním případě jde o Daihatsu Tuk Tuk z roku 1988. Auto bylo dovezeno loni v únoru a je registrováno ve Švédsku jako tříkolka. Jeho dvouválcový slaboučký motor má výkon pouhých 26 koní, ale stroj zase váží jen 390 kilogramů.
V Tuk Tuku jeli při rekordním kole tři lidé. Dva z nich byli Švédové Björn Lagercrantz a Peter Ternström a ten třetí, který řídil, jméno neprozradil. Vypadá ale jako Stigův vzdálený bratranec.
Projet více než 20kilometrový okruh Nürburgring byl prý v tomto dopravním prostředku velmi adrenalinový zážitek. Spousta zatáček projížděl tento stroj jen po dvou ze tří kol a velmi strašidelný byl úsek s dlouhým klesáním zvaný Fuchsröhre, který všem členům posádky způsobil nepříjemné pocity.
Zajet rekord se ale přesto povedlo. Čas byl měřen oficiálně technikou okruhu a je tedy oficiální. A za jak dlouho to Tuk Tuk zajel? Časomíra nakonec ukázala 31 minut 49,46 sekundy. Celková konečná průměrná rychlost byla 39,26 km/h.
Mimochodem absolutní rekord je 5:19.546. Ten loni zajel Timo Bernhard za volantem Porsche 919 Evo. To znamená průměrnou (!!) rychlost 234,693 km/h! Tuk Tuk by tímto tempem Timo Bernhard v Porsche za jedno jeho kolo předjel 5x!