Nový Peugeot 508 mění vše. Nová nízká a kompaktní karoserie, ostrý a svalnatý design exteriéru, pozoruhodný interiér s uspořádáním kabiny Peugeot i-Cockpit.
Nový Peugeot 508 je příslibem intenzivních zážitků. Díky svým příkladným jízdním vlastnostem, novým motorům a bohaté technologické výbavě představuje rovněž generační skok z hlediska kvality a stává se tak vlajkovou lodí posunu značky směrem k luxusnějším vozům.
Změna koncepce v náročném segmentu
V tradičním, relativně konzervativním segmentu D jsme v Evropě již čtyři roky svědky stagnace trhu, které předcházelo více než deset let poklesu. Tato automobilová kategorie je pod tlakem nejrůznějších konkurenčních nabídek a tvarů karoserie, zejména vozů SUV, a může se prosadit jen cestou rozmanitější a vyhraněnější nabídky prémiových výrobců.
V této souvislosti byl v případě vozu Peugeot 508 cíl designérů značky jasný: přejít od klasické čtyřdveřové siluety s odděleným zavazadlovým prostorem k pětidveřové karoserii, která v sobě spojuje prvky karoserií typu kupé a fastback.
Odvážný design
Nový Peugeot 508 upoutá na první pohled silou své expresivity a dynamickým postojem. Výška vozu byla snížena – na pouhých 140 cm – a jeho aerodynamické plynulé linie připomínají styl kupé.
Přední strana působí impozantně až agresivně. Mezi světlomety Full LED, které se přímo inspirovaly u nejnovějšího koncepčního vozu značky, Peugeot Instinct, se prosazuje jemně propracovaná šachovnicová maska chladiče. Uprostřed ní trůní logo lva a na nose kapoty je umístěno označení 508. Nový Peugeot 508 tak vzdává hold svým slavným předchůdcům, vozům Peugeot 504 a 504 kupé.
Vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly dodává vozu výraznou exkluzivní identitu. Mají ostrý a štíhlý tvar a rámují celý předek vozu. Táhnou se od světlometů až po mřížky sání vzduchu v náraznících.
Plochá, široká a členitá kapota byla pro dynamizaci celého vozu na maximum snížena. Designéři věnovali péči jejím liniím, které působí z pohledu zepředu i zboku velmi čistě. Taková pozornost věnovaná vytvarování karoserie se v automobilovém průmyslu vyskytuje pouze u prémiových nebo výjimečných vozů.
Všechny tyto vlastnosti dodávají vozu nový Peugeot 508 sílu charakteru a posilují také konkrétní vnímání luxusní kvality.
Při pohledu z profilu upoutají pozornost dokonale vyvážené proporce vozu, linie střechy je nízko posazená, ladně plynulá, přesně v souladu s principy prémiových automobilů. Peugeot 508 působí kompaktně, měří pouze 475 cm. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře. Dynamický profil je dokonalý: kapota, sloupek dveří ani rámy dveří nijak neruší, mezery a zarovnání byly díky řemeslné dovednosti designérů sníženy na minimum, kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (nyní zakomponovaná do sítotisku). Tvůrci vozu Peugeot 508 tak využili veškerý svůj um a know-how pro maximalizaci estetického vzhledu a kvality vozu.
Vzadu najdeme horizontální leskle černý pás zasazený mezi zadní světla, který je charakteristickým prvkem expresivní zadní části posledních modelů značky. Okamžitě ale upoutají trojrozměrná zadní světla Full LED převzatá přímo od nejnovějších koncepčních vozů Peugeot, která se poprvé objevila u konceptu Quartz. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ světel jsou neustále vidět. Jejich vzhled se ovšem mění podle toho, zda je pozorovatel sleduje zboku, nebo přímo zezadu. Tento grafický prvek je snadno rozpoznatelný, nenapodobitelný, hodnotný a přispívá k zvýšení bezpečnosti.
Pohled na zadní část vozu také odhaluje originální rysy nového Peugeotu 508: důvtipně skryté víko zavazadlového prostoru, který spojuje eleganci a praktičnost s optimálním přístupem k zavazadlovému prostoru o celkovém objemu 487 l dle metody objemu vody.
Výrazný svalnatý vzhled vozu nový Peugeot 508 tak nenechává nikoho chladným. A pokud nový Peugeot 508 působí slibně zvnějšku, interiér v ohromujícím dojmu nijak nezaostává.
Kabina s řešením Peugeot i-Cockpit
Vstoupit do kabiny vozu nový Peugeot 508 je jako vstoupit do jiného světa, světa, který je překvapivý, originální a vysoce kvalitní. Zrak okamžitě upoutá velkolepá a velmi luxusní palubní deska. Nový Peugeot 508 totiž ukrývá nejnovější verzi uspořádání kabiny Peugeot i-Cockpit.
Od doby, kdy se Peugeot i-Cockpit v roce 2012 poprvé objevil u vozu Peugeot 208, se dál postupně s každým novým modelem vyvíjel, od Peugeotu 2008 přes Peugeot 308 po nejnovější SUV Peugeot 3008 a 5008. Jde tedy již o tři generace kabiny Peugeot i-Cockpit, která se stala výrazným poznávacím znakem vozů značky.
K hlavním komponentům systému Peugeot i-Cockpit patří:
- kompaktní volant
- velký kapacitní desetipalcový HD dotykový displej formátu 8:3
- vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců
Tento panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný (šest různých režimů zobrazení). Je umístěn nad volantem a co nejblíže osy pohledu řidiče. Nabízí tak všechny informace potřebné k jízdě (včetně zcela nového systému nočního vidění).
Středový dotykový displej je dokonale zabudovaný do palubní desky – téměř ve stejné výšce jako přístrojový panel. Kapacitní dotykový displej má v základní verzi výbavy Active úhlopříčku 8 palců, od úrovně Allure je 10palcový s vysokým rozlišením. Doplňuje ho sedm přepínačů ve tvaru klavírních kláves, které jsou obdivuhodně začleněné do palubní desky a umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím pro uživatelský komfort. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a i-Cockpit Amplify.
Na středové konzole upoutá elektricky ovládaná impulzní osmistupňová automatická převodovka s páčkami na volantu, jejíž design ještě posiluje modernost místa řidiče a zvyšuje radost z jízdy.
Nový Peugeot 508 je rovněž vybaven systémem i-Cockpit Amplify, díky němuž jsou k dispozici dva plně konfigurovatelné styly prostředí („Boost“ a „Relax“) stimulující smysly:
- zrak díky změně intenzity jasu a barvy displejů
- sluch díky nastavení parametrů přehrávání hudby
- hmat díky vícebodové masážní funkci sedadel
I-Cockpit Amplify působí prostřednictvím voliče režimu řízení (ECO/Sport/Confort/Normal) rovněž na dynamické funkce vozu a v případě verze s řízeným odpružením nabízí i ovládání tlumičů.
Toto jedinečné místo řidiče tak poskytuje stimulující a intuitivní zážitek z řízení.
Intenzivní zážitek z řízení
Z hlediska potěšení z řízení je nový Peugeot 508 věrný DNA značky. Využívá technologie a know-how vyvinuté v rámci skupiny PSA, například:
- použití platformy EMP2, bezpochyby jedné z nejlepších současných platforem, která poskytuje skvělé dynamické vlastnosti a podílí se na dalším snižování hmotnosti (v průměru o 70 kg méně než předchozí generace), což snižuje spotřebu, zlepšuje pasivní bezpečnost a výkon
- zavedení nového postupu svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla, poskytujícího větší tuhost a záruku lepší trvanlivosti
- montáž silentbloků přední nápravnice zajišťující optimální odpružení a odfiltrování vibrací
- přizpůsobení víceramenné zadní nápravy spojené s tlumiči s řízeným variabilním odpružením – Active Suspension Control (sériová výbava u GT a u všech benzínových motorů, příplatková výbava u dieselových motorů o objemu 2,0 litru)
- seřízení nápravového systému tak, aby vyhovoval všem motorům a zajistil co nejlepší vertikální komfort a odfiltrování nerovností vozovky
- kalibrace elektrického posilovače řízení zajišťující optimální poměr mezi měkkostí a přímým převodem ve všech situacích a poskytující vynikající manévrovatelnost
- rozšířené použití moderního spolehlivého automatického převodového ústrojí s využitím nové automatické osmistupňové převodovky EAT8 spojené s impulzním elektrickým ovládáním
To vše ve spojení se systémem Peugeot i-Cockpit a kompaktním volantem zajišťuje skvělé pocity z řízení a dech beroucí výkon!
Vysoký komfort a špičková kvalita
Nový Peugeot 508 představuje skutečnou pozvánku k cestování první třídou. Volba a kvalita materiálů použitých u dekorativních prvků nebo u čalounění a péče věnovaná jejich zpracování – to vše přispělo k tomu, že na posádku čeká příjemné, moderní a elegantní prostředí kabiny.
Sedadlo řidiče (a od úrovně výbavy Allure Business i sedadlo spolujezdce) získaly označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken – překlad: Akce pro zdravá záda) jako ocenění ergonomie a množství možností nastavení, jako je podélné nastavení a nastavení sklonu opěradla či bederní opěrky (čtyřcestný elektropneumatický systém). Tyto možnosti jsou od úrovně Active součástí příplatkové výbavy.
Sedadla lze rovněž vybavit systémem osmi způsobů elektrického nastavení s možností uložení dvou nastavení do paměti.
Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek opatřena pneumatickým osmibodovým masážním systémem s pěti programy masáží.
Ve voze najdeme rovněž celou řadu odkládacích přihrádek – až 32 litrů! – které jsou rozmístěny po celé kabině, dále velké množství zásuvek (4 USB porty pro nabíjení přístrojů od úrovně výbavy Allure + 1 jack v loketní opěrce + 2 zásuvky 12 V, z toho jedna v zavazadlovém prostoru). Panoramatické otevíratelné střešní okno vytváří velký otvor ve střeše. U prémiového H i-Fi audiosystému značka opět využila služeb proslulého francouzského výrobce audiosystémů FOCAL.
K zážitkům na palubě přispívá i bohatě vybavený interiér, který ještě více zintenzivňuje úroveň kvality a modernost interiéru. Materiály prošly pečlivým výběrem a jejich zpracování je nekompromisní, odpovídající úrovni luxusních vozů. Najdeme zde plnohodnotnou kůži nebo kůži Nappa, matný chrom, černý lak, Alcantaru®, pravé dřevo („Grey Oak“ u GT Line nebo GT či „Zebrano“ pouze u GT) … Vynikající kvalita je patrná také z mnoha komfortních a bezpečnostních prvků.
Ohromující úroveň výbavy a podpůrných prvků řízení
Nový Peugeot 508 nabízí širokou škálu nejmodernějších podpůrných prvků řízení, které jsou odpovědí na stále náročnější kritéria EuroNCAP. Najdeme zde:
- Systém nočního vidění, v tomto segmentu dosud nevídaný
- Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, do rychlosti 140 km/hod.) a systém varování před srážkou
- Aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (nebo vozovky)
- Systém sledování bdělosti řidiče
- Automatické přepínání dálkových světel
- Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy)
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou EAT8)
- Systém udržování vozu v jízdním pruhu (spojený se systémem ACC Stop & Go)
- Aktivní systém sledování mrtvého úhlu
Zcela nový systém nočního vidění používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
V městském provozu má řidič pro určité manévry k dispozici další podpůrné prvky řízení, jako je Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard (pouze s automatickou převodovkou EAT8). V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.
Systémy využívající mobilní připojení nijak nezaostávají, protože nový Peugeot 508 nabízí:
- funkci Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLink, Android Auto a Apple CarplayTM a umožňující hlasové ovládání (prostřednictvím telefonu)
- indukční nabíjení telefonů (přístroje kompatibilní s normou Qi).
Balíček Peugeot Connect zahrnuje 3D on-line navigaci se službou TomTom Traffic a ještě více rozšiřuje možnosti nových technologií, a to hned ve třech oblastech: navigace, bezpečnost, (Peugeot Connect SOS & Assistance) a údržba (služby ke stažení v rámci paketů Peugeot Connect)
Účinnost a výkony
Ke snížení úrovně emisí CO2 na nejnižší hodnoty přispívá řada prvků: architektura vozu, úprava jeho objemů, optimalizace rozměrů, snížení hmotnosti, aerodynamika i motory.
Nový Peugeot 508 je tak vybaven motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi (všechny s technologií SCR) splňujících emisní normu Euro 6.c (6.2) s hodnotami emisí CO2 „Best in Class“. Tyto výkony jsou o to pozoruhodnější, že již nyní zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.
V nabídce jsou dva nové typy benzínových motorů (v závislosti na daném trhu), jejichž základem je motor 1,6 l PureTech:
- 1.6 PureTech 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8
- 1.6 PureTech 225 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 (pouze verze GT). Tato verze ve spojení s režimem Sport u řízeného odpružení zajišťuje mrštnost a reaktivnost zasluhující označení GT
V nabídce jsou dále čtyři dieselové motory (v závislosti na daném trhu), jejichž základem jsou motory 1,5 l a 2,0 l BlueHDi:
- 1.5 BlueHDi 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, což je základní verze, jediná s manuální šestistupňovou převodovkou
- 1.5 BlueHDi 130 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8
- 2.0 BlueHDi 160 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8
- 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8
Výroba ve Francii
Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse, francouzské továrny v Trémery a Douvrinu dodávají motory. Model proto získal označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii.
Nový Peugeot 508 bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září.