Nový Mercedes-AMG SL, nová generace ikony, se vrací ke svým kořenům klasickou skládací plátěnou střechou a sportovním charakterem. Luxusní roadster s 2+2místným interiérem je současně skvěle připraven na každodenní provoz a poprvé přenáší svůj výkon na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol.

Sportovní charakter umocňují komponenty ze světa high-tech, například podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktivní minimalizací náklonu, řízení zadních kol, volitelně dodávaná vysokovýkonná brzdová soustava AMG s keramickými brzdovými kotouči nebo standardně dodávané světlomety DIGITAL LIGHT s projekční funkcí. Ve spojení s motorem AMG V8 4,0 litru Biturbo jsou výsledkem zážitky z jízdy nejvyšší úrovně. Vývoj modelu SL, který důsledně naplňuje filozofii Performance Luxury, probíhal v Affalterbachu, zcela v režii značky Mercedes-AMG. Jako první budou na trh uvedeny dvě varianty s motorem AMG V8.

Přečtěte si také:  V ČR je na prodej Škoda 110 L Cabrio. Původně pochází z Bosny a Hercegoviny

Před téměř 70 lety vznikl ve Stuttgartu sportovní vůz, který se stal okamžitě legendou. Výsledkem vize rozšíření potenciálu značky Mercedes-Benz prostřednictvím úspěchů v motoristickém sportu byl první model SL – závodní vůz s homologací pro silniční provoz. Model 300 SL (interní označení W 194) začal krátce po svém debutu v roce 1952 sbírat úspěchy na závodních okruzích celého světa. V prvním roce mimo jiné dosáhl pozoruhodného dvojitého vítězství v legendárním závodě 24 h Le Mans a v Jubilejní velké ceně pro sportovní vozy na Nürburgringu obsadil dokonce první čtyři místa. SL se díky svým úspěchům brzy zařadil mezi skutečné legendy.

Po první sérii úspěšných závodních vozů následoval v roce 1954 sériově vyráběný sportovní vůz 300 SL (W 198), jemuž se vzhledem k jeho neobvyklým, vzhůru výklopným dveřím přezdívalo „Flügeltürer“ nebo „Gullwing“. Porota odborných novinářů zvolila tento model v roce 1999 „Sportovním vozem století“. Mezi další milníky v historii tohoto modelu patří „Pagoda“ (W 113, 1963-1971), „evergreen“ R 107 (1971-1989) s 18letou dobou výroby nebo jeho nástupce R 129. Zkratka „SL“ tak dodnes symbolizuje jednu z mála opravdových ikon v automobilovém světě.

Nový Mercedes-AMG SL nyní vytyčuje další milník v desítky let dlouhé historii vývoje od čistokrevného sportovního vozu až po otevřený luxusní sportovní automobil. Tento model kombinuje sportovnost původního SL s jedinečným luxusem a technologickou excelencí moderních modelů Mercedes.

„SL je ikona: Markantní sportovní vůz vyvolává již téměř 70 let nadšení u zákazníků Mercedesu všech generací na celém světě. Díky znovuzrození roadsteru Mercedes-AMG zůstává nové SL ještě více než dosud symbolem této nadčasové fascinace,“ říká Britta Seegerová, členka představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG, odpovědná za prodej divize Mercedes-Benz Cars.

„Nové SL kombinuje sportovní geny původního modelu SL s jízdními výkony typickými pro AMG. Současně nabízí luxus a komfort na absolutně nejvyšší úrovni. Tato kombinace je v segmentu sportovních vozů jedinečná, a to se odráží také v interiéru – v něm se nejvyšší komfort a kvalita snoubí se správnou porcí sportovnosti. Díky velmi kvalitně realizované kombinaci analogového světa a nejmodernější digitální výbavy je zřejmé, že nové SL je znovuzrozením ikony pro novou éru,“ říká Philipp Schiemer, generální ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Přečtěte si také:  Pojem výkonné kombi dostal u Mercedes-Benzu AMG CLS 63 S Shooting Brake úplně nový rozměr. Po tuningovém zásahu má více než 700 koní

„S novým modelem SL jsme vytvořili nové pojetí ikonického designu SL. Expresivně tvarovaný exteriér vyvolává dojem lehkosti a purismu a uvádí do dokonalého souladu smyslnou krásu a extravagantní design,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér společnosti Daimler Group.

„Ve společnosti Mercedes-AMG je pro nás velkou ctí, že jsme směli vyvinout novou generaci této ikony mezi sportovními vozy. Když jsme obdrželi zakázku na celkový vývoj nového SL, mohli jsme začít od nuly, aniž bychom použili již existující platformu. Na výsledek jsme hrdí. Je dalším důkazem mimořádných kompetencí v oblasti vývoje, jimiž v Affalterbachu disponujeme. Nový koncept s uspořádáním sedadel 2+2 spojuje agilní jízdní dynamiku s vysokým komfortem a neomezenou praktičností pro každodenní provoz,“ říká Jochen Hermann, technický ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Nový Mercedes-AMG SL stanovuje svým vzrušujícím designem, nejmodernější technikou a vynikajícími jízdními vlastnostmi měřítka v segmentu luxusních sportovních vozů. Jeho vnější design fascinuje dokonalým trojhlasem tvořeným moderní filozofií designu Mercedes-Benz na základě smyslné čistoty, typickou sportovností AMG a charakteristickými detaily. Dvě podélná vyboulení na kapotě motoru jsou jen jednou z mnoha vzpomínek na první generaci SL. Celkový vzhled vizuálně odlehčuje střídání světla a stínu. Na první pohled je tak jasné, že se nové SL vrátilo ke svým sportovním kořenům.

Přečtěte si také:  Elektrický Mercedes-Benz třídy G se blíží. Měl by se ukázat příští rok a nabídnout dvě verze

Vnější design: vyvážené tvarové řešení se sportovními geny

Mezi charakteristické rysy designu karoserie patří dlouhý rozvor náprav, krátké převisy, dlouhá kapota motoru, dozadu posunutý prostor pro cestující s výrazně skloněným předním oknem a výrazná záď. Z toho vyplývají typické proporce modelu SL, které dodávají roadsteru působivě dynamický vzhled – společně s velkoryse tvarovanými podběhy kol vyplněnými velkými koly z lehké slitiny, která vizuálně plynule navazují na okolní plochy karoserie. Dokonale integrovaná skládací plátěná střecha umocňuje v uzavřeném stavu puristicky sportovní dojem.

Specifická maska chladiče AMG umocňuje šířku přídě a 14 svislými lamelami navazuje na prapředka všech modelů SL, legendární závodní vůz 300 SL z roku 1952. Dalšími charakteristickými designovými prvky jsou nízké, ostře tvarované světlomety DIGITAL LIGHT a rovněž extrémně nízké zadní svítilny LED.

Vnitřní design: Performance Luxury s „hyperanalogovou“ přístrojovou deskou

Interiér nového modelu Mercedes-AMG SL transformuje tradiční pojetí prvního roadsteru 300 SL do nové éry. Nová generace přitom dokonale snoubí sportovní vlastnosti s luxusem. Ušlechtilé materiály a pečlivé zpracování umocňují ambice na nejvyšší komfort. Uspořádání přístrojové desky až po nastavitelný centrální displej na středové konzole je zaměřeno na řidiče. Zcela nový rozměrový koncept interiéru s uspořádáním sedadel 2+2 přitom nabízí ještě více místa a funkčnosti než dosud. Zadní sedadla zvyšují praktičnost v každodenním provozu a nabízejí prostor osobám s tělesnou výškou až 1,50 metru.

Při návrhu interiéru nového modelu inspiroval designéry minimalistický interiér roadsteru 300 SL, v němž jsou použity velmi kvalitní materiály. Výsledkem je poutavá kombinace analogové geometrie a digitálního světa – označovaná jako „hyperanalogová“. Skvělým příkladem tohoto přístupu je zcela digitální panel sdružených přístrojů, který je integrován do trojrozměrného „hledí“. Pro standardně dodávaný informační a multimediální systém MBUX je na výběr několik specifických stylů zobrazování a různé režimy.

Přečtěte si také:  Brabus stvořil jeden ze svých nejdražších projektů. Za cenu jejich verze Mercedes-AMG G 63 koupíte slušný rodinný dům

Jednou z mnoha dominant interiéru nového modelu SL je skulpturální design standardních sportovních sedadel AMG s elektricky nastavitelnou polohou. Opěrky hlavy jsou integrovány do opěradla a umocňují sportovní charakter. Součástí standardní výbavy je AIRSCARF. Z výdechů v opěrkách hlavy proudí teplý vzduch do prostoru pro cestující a jako šála obklopuje krk a šíji řidiče i spolujezdce vpředu. Dokonalá ergonomie a různé progresivní vzory prošívání završují symbiózu vyspělé techniky, sportovních výkonů a luxusu. Volitelně jsou k dispozici sedadla AMG Performance.

Nejnovější generace informačního a multimediálního systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience) má intuitivní ovládání a schopnost učit se. Kromě mnoha funkcí nabízí strukturu ovládání druhé generace systému MBUX, která debutovala v novém modelu Mercedes-Benz Třídy S. SL navíc zahrnuje mnoho specifických obsahů AMG v pěti stylech zobrazování. Sportovní charakter umocňují rovněž exkluzivní položky v menu, jakými jsou „AMG Performance“ nebo „AMG TRACK PACE“.

Skelet karoserie: nová platforma pro roadstery s převažujícím využitím hliníku ve spojení s dalšími materiály

Základem modelu SL z roku 2021 je společností Mercedes-AMG zcela nově vyvinutá platforma pro vozidla s uspořádáním interiéru 2+2. Lehký skelet karoserie je tvořen hliníkovým prostorovým rámem se samonosnou strukturou. Tato konstrukce zaručuje nejvyšší pevnost, a tím vytváří dokonalý základ pro precizní jízdní dynamiku, vysoký komfort, optimální uspořádání a sportovní proporce karoserie. Nový skelet karoserie vznikl – stejně jako u prvního modelu SL z roku 1952 – na pověstném bílém listu papíru. Ani jeden díl nepochází z předchozího SL, ani z jiného modelu, například AMG GT Roadster.

Cílem této platformy je nabízet typické jízdní výkony vozů AMG se zaměřením na příčnou a podélnou dynamiku a současně splňovat i vysoké požadavky na komfort a bezpečnost. Inteligentní kombinace materiálů u nového SL umožňuje nejvyšší možnou tuhost při nízké hmotnosti. Optimalizované tloušťky stěn materiálů a důmyslně tvarované díly vytvářejí prostor pro rozsáhlou komfortní a bezpečnostní výbavu a skládací plátěnou střechu. Mezi použité materiály patří hliník, hořčík, kompozity vyztužené vlákny a ocel, z níž je vyroben například rám předního okna, který ve spojení s extrémně rychle výsuvným systémem oblouků za zadními sedadly slouží jako ochrana při převrácení vozu.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz Třídy S se představuje jako plug-in hybrid. Má 510 koní a na elektřinu dojede přes 100 km

V porovnání s předchozí modelovou řadou vzrostla torzní tuhost skeletu karoserie o 18 procent. Příčná tuhost převyšuje již vynikající hodnotu modelu AMG GT Roadster o 50 procent. A podélná tuhost je o 40 procent vyšší. Hmotnost samotného skeletu je 270 kilogramů. Cílená lehká konstrukce zajišťuje společně s nízkým těžištěm optimální jízdní dynamiku.

Aktivní aerodynamika: pro dokonalou vyváženost a vysokou hospodárnost

Zásadní těžiště vývoje nového modelu SL spočívalo v dosažení vysoké aerodynamické efektivity. Konkrétně se jedná o dokonale vyvážený poměr mezi nízkým aerodynamickým odporem vzduchu a minimalizovaným vztlakem. Luxusní roadster zde profituje ze značných zkušeností značky Mercedes-AMG v motoristickém sportu a z rozsáhlého využití aktivních aerodynamických prvků na přídi a zádi. Veškeré prvky optimalizující proudění vzduchu jsou dokonale začleněny do vnějšího designu. Další detailní opatření snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu až na cx = 0,31 – pro otevřený sportovní vůz je to vynikající hodnota.

Aerodynamika modelu SL splňuje komplexní požadavky na jízdní stabilitu, aerodynamický odpor vzduchu, chlazení a akustický hluk. Nezávisle na tom, zda je skládací střecha otevřená nebo zavřená, se charakter vozidla a jeho jízdní vlastnosti nemění. Díky vyváženým aerodynamickým vlastnostem lze zmírnit riziko nehody v kritických jízdních situacích, například při náhlém vyhýbacím manévru ve vysoké rychlosti.

Aktivní systém AIRPANEL pro regulaci proudícího vzduchu: poprvé dvoudílný

Technickým skvostem z oblasti aerodynamického vývoje je dvoudílný aktivní systém AIRPANEL pro regulaci proudícího vzduchu. První část pracuje se svislými lamelami, které se ukrývají v předním nárazníku za spodním otvorem pro přívod vzduchu. Druhá část se nachází za horním otvorem pro přívod vzduchu a má horizontální lamely. Normálně jsou všechny lamely uzavřené. V tomto nastavení klesá aerodynamický odpor vzduchu a vzduch je cíleně veden pod karoserii. Tím se snižuje vztlak vpředu. Jakmile specifické komponenty dosáhnou určité provozní teploty a chladicí vzduch je zapotřebí v mimořádně velkém množství, lamely se otevřou (druhý systém až od 180 km/h) a maximální množství chladicího vzduchu proudí k chladičům.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Čábela si stýská, že ostatní posádky používají pro navigaci aplikace

Dalším aktivním komponentem je výsuvný zadní spoiler, dokonale integrovaný do zadního víka. Jeho poloha se mění v závislosti na provozních podmínkách. Řídicí software přitom zohledňuje řadu parametrů a do svých výpočtů zahrnuje rychlost jízdy, podélná a příčná zrychlení a rychlost otáčení volantu. Spoiler přechází od 80 km/h do pěti různých poloh s odlišným sklonem, aby optimalizoval buď jízdní stabilitu, nebo snižoval aerodynamický odpor vzduchu.

K vylepšeným jízdním vlastnostem přispívá také volitelně dodávaný aktivní aerodynamický prvek, který je umístěn na spodní části vozu před motorem. Tento profil z uhlíkového kompozitu má hmotnost pouhé dva kilogramy a reaguje v závislosti na aktivovaném jízdním režimu AMG. Při rychlosti jízdy 80 km/h se automaticky vysouvá dozadu o cca 40 milimetrů. Tím vzniká tzv. Venturiho efekt, který vůz dodatečně přisaje k vozovce a sníží vztlak na přední nápravě. Řidič to vnímá pozitivně ve volantu: SL se v zatáčkách řídí ještě precizněji, s vyšší směrovou stabilitou.

Pro SL je k dispozici řada aerodynamicky optimalizovaných kol z lehké slitiny s průměrem ráfku 19, 20 nebo 21 palců, která snižují aerodynamický odpor vzduchu díky menším turbulencím. Mimořádně důmyslná jsou 20“ kola s plastovými aerodynamickými prstenci, která navíc snižují hmotnost.

Skládací střecha: nižší hmotnost a těžiště

Sportovnější charakter nového modelu SL vedl také k rozhodnutí použít elektricky ovládanou skládací plátěnou střechu místo dosavadní kovové střechy. O 21 kilogramů nižší hmotnost a z toho vyplývající nižší těžiště má pozitivní vliv na jízdní dynamiku a ovladatelnost. Způsob skládání střechy do písmene Z zmenšuje její nároky na prostor a snižuje hmotnost. Díky tomu nemusí mít schránka, v níž je střecha uložena, obvyklé víko. Složená střecha celý prostor dokonale uzavře předním střešním obloukem, který plynule navazuje na okolní plochy karoserie. Vývojáři současně stáli před úkolem zachovat vysokou úroveň praktičnosti pro každodenní provoz a příkladný akustický komfort. Třívrstvá konstrukce střechy je tvořena pevně napnutou vnější vrstvou, precizně zpracovaným vnitřním čalouněním stropu a mezi ně vloženou akustickou rohoží z velmi kvalitního materiálu o hustotě 450 g/m².

Otevření a uzavření střechy trvá pouhých 15 sekund a je možné až do rychlosti jízdy 60 km/h. Ovládání skládací střechy probíhá ovládacími prvky na středové konzole nebo na multimediálním dotykovém displeji, na němž animace ukazuje průběh celého procesu.

Motor, převodovka a pohon všech kol: velká rozmanitost a ještě širší výběr než dosud

Při uvedení na trh bude nové SL nabízeno s motorem AMG V8 4,0 litru Biturbo ve dvou výkonových stupních. Montáž obou motorů probíhá v Affalterbachu výhradně ručně v souladu s principem „One Man, One Engine“ – jeden muž, jeden motor. Ve vrcholné verzi SL 63 4MATIC+ poskytuje tato jednotka nejvyšší výkon 430 kW/585 koní a maximální točivý moment 800 Nm v širokém rozsahu otáček od 2500 do 4500 ot./min. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h stačí pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 315 km/h. V modelu SL 55 4MATIC+ dosahuje agregát V8 nejvyššího výkonu 350 kW/476 koní a maximálního točivého momentu 700 Nm. Sprint z klidu na 100 km/h trvá 3,9 sekundy, nejvyšší rychlosti je dosaženo při 295 km/h.

Motor obdržel pro použití v modelu SL nové spodní víko, nově umístěný chladič stlačovaného vzduchu a aktivní odvzdušňování klikové skříně. Sací a výfukové kanály byly optimalizovány pro ještě efektivnější výměnu plynů ve válcích a vedení většího objemu výfukových plynů do katalyzátoru a filtru pevných částic. Vývojáři dosáhli vyššího výkonu pro model SL 63 4MATIC+ v první řadě vyšším plnicím tlakem, zvýšením intenzity průtoku vzduchu a upraveným softwarem řídicí jednotky motoru. Osmiválec v souhrnu nadchne svou mimořádnou výkonovou charakteristikou s intenzivní hnací sílou ve všech oblastech otáček, a to ve spojení s nejvyšší možnou hospodárností, kterou dokládají nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí.

Přečtěte si také:  Nový Mercedes-AMG C 63 bude opravdu čtyřválec. Zvuk nemá nic moc, ale je rychlý

Vývoj sportovního hybridního pohonu

Později bude model SL nabízen také s výkonným sportovním hybridním pohonem. Strategie pohonu AMG E PERFORMANCE počítá s nabídkou elektrifikovaného hnacího řetězce, který zvyšuje jízdní dynamiku, ale současně je také maximálně hospodárný.

Převodovka s kapalinovou spojkou pro rozjezd

Převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G spojuje emocionální zážitek z extrémně rychlého řazení a je speciálně přizpůsobena požadavkům na nový model SL. Kapalinová spojka pro rozjezd nahradila kapalinový měnič točivého momentu. Kapalinová spojka pro rozjezd snižuje hmotnost a svou nižší setrvačností optimalizuje reakce motoru na povely pedálu plynu, a to především při intenzivním zrychlení a dynamických změnách.

Více trakce a jízdní stability: zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+

Poprvé v jeho téměř 70leté historii je model SL nabízen s pohonem všech kol. Oba modely V8 jsou standardně vybaveny technologií pohonu všech kol AMG Performance 4MATIC+. Inteligentní systém vzájemně kombinuje výhody různých konceptů pohonu. Zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu zaručuje optimální trakci na limitu fyzikálních zákonů spolu s vysokou úrovní jízdní stability a bezpečnosti za všech podmínek.

Podvozek a brzdy: přední náprava s prostorově uspořádanými rameny, aktivní minimalizace náklonu a optimální zpomalení

Model SL 55 4MATIC+ je standardně vybaven nově vyvinutým podvozkem AMG RIDE CONTROL s ocelovými vinutými pružinami s lehkou konstrukcí a mimořádně výkonnými hliníkovými tlumiči. Poprvé má sériově vyráběný vůz Mercedes-AMG přední nápravu s pěti prostorově uspořádanými rameny, jejichž ukotvení se nachází kompletně ve vyhloubení kola. Tím se výrazně zlepšila kinematika. Kola zadní nápravy jsou rovněž vedena pěti prostorově uspořádanými rameny.

Přečtěte si také:  Bývalý fanoušek Lewise Hamiltona prodává svůj Mercedes-AMG GLE 63 S. Naštvalo ho finále F1

V modelu SL 63 4MATIC+ slaví premiéru inovativní podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktivní, hydraulickou minimalizací náklonu. Největší novinkou je nahrazení obvyklých mechanických příčných zkrutných stabilizátorů aktivními hydraulickými prvky, které ve zlomcích sekundy vyrovnávají nežádoucí pohyby karoserie nového modelu SL. Systém umožňuje optimální chování vozu při vjezdu do zatáčky a dynamických změnách, a to s typickou charakteristikou AMG z hlediska dynamiky, preciznosti a zpětné vazby pro řidiče. Současně zvyšuje jízdní komfort při jízdě v přímém směru a při jízdě po zvlněném povrchu.

Vynikající zpomalení a precizní dávkování brzdné síly zaručuje nově vyvinutá vysokovýkonná brzdová soustava AMG, která přesvědčí krátkými brzdnými dráhami, citlivými reakcemi a vysokou stabilitou – i při extrémním zatížení. Nové brzdové kotouče jsou lehčí než dosud a zabírají méně místa. Uvolněný prostor slouží k ještě lepšímu chlazení brzd. Nové je také odvrtávání kotoučů vázané na směr jízdy. Kromě dodatečné úspory hmotnosti a lepšího odvádění tepla boduje toto řešení rychlejšími reakcemi na mokru a lepším čištěním povrchu brzdového obložení po brzdění.

Aktivní řízení zadních kol: kombinace agility a stability

SL je poprvé ve své dlouhé historii standardně vybaveno aktivním řízením zadních kol. V závislosti na rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí buď v opačném (do 100 km/h) směru než přední kola, nebo ve stejném (nad 100 km/h) směru jako přední kola. Systém tak umožňuje jak agilní, tak i stabilní jízdní vlastnosti – bez řízení zadních kol se tyto vlastnosti vzájemně vylučují. Další výhodou je snadnější ovladatelnost vozidla při jízdě na limitu fyzikálních zákonů a méně náročná práce s volantem, protože převod řízení předních kol je strmější.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz třídy G může být ještě více "off-roadovější". Stačí k tomu lehká úprava a projede už asi vše

Šest jízdních režimů a AMG DYNAMICS: od komfortní po dynamickou jízdu

Šest jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT „Kluzký povrch“, „Comfort“, „Sport“, „Sport +“, „Individual“ a „RACE“ (standardně pro SL 63 4MATIC+, pro model SL 55 4MATIC+ jsou zahrnuty ve volitelné sadě AMG DYNAMIC PLUS) umožňuje velký rozsah nastavení vozidla od komfortního až po dynamické. Jednotlivé jízdní režimy nabízejí individuální zážitky z jízdy, precizně přizpůsobené různým jízdním podmínkám. Další funkcí, kterou modely SL disponují v rámci jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT, je AMG DYNAMICS. Tento integrovaný systém řízení jízdní dynamiky rozšiřuje stabilizující funkce systému ESP® o zásahy do řízení pohonu všech kol, charakteristiky řízení a dodatečných funkcí ESP® s cílem zvýšit agilitu. Při dynamickém průjezdu zatáčkou způsobí například krátký brzdný zásah na vnitřním zadním kole definovaný otáčivý moment kolem svislé osy pro spontánní a precizní změnu směru na vjezdu do zatáčky. Rozsah nastavení přitom sahá od extrémně stabilního až po velmi dynamické.

Nabídka výbav pro model SL: velká rozmanitost pro individuální vzhled

Detaily výbavy a četné prvky volitelné výbavy nabízejí široké možnosti individualizace v souladu s nejrůznějšími přáními zákazníků – od sportovně dynamického pojetí až po luxusně elegantní. Mezi ně patří dvanáct barev laku včetně dvou exkluzivních odstínů pro model SL, metalického laku modrá Hyper a laku MANUFAKTUR šedá Monza magno, tři barevné varianty střechy a četné nové designy kol. Pro další umocnění elegance nebo dynamiky vzhledu jsou k dispozici tři exteriérové designové sady. SL 55 4MATIC+ jezdí standardně na 19“ kolech AMG z lehké slitiny s mnohopaprskovým designem, která jsou volitelně stříbrná nebo matně černá. SL 63 4MATIC+ stojí na 20“ kolech AMG z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky. Nabídka kol zahrnuje celkem devět různých variant. Mezi ně patří dvě aerodynamicky optimalizované 20“ verze s 5 dvojitými paprsky nebo mnohopaprskovým designem. Nabídku završují 21“ kola AMG z lehké slitiny s 10 paprsky a 21“ kovaná kola AMG s 5 dvojitými paprsky. V obou případech jsou na výběr dvě barevné varianty.

Asistenční systémy a MBUX: inteligentní pomocníci v pozadí

Asistenční systémy sledují silniční provoz a okolí nového roadsteru pomocí mnoha senzorů, kamer a radarových snímačů. V případě nutnosti mohou inteligentní pomocníci bleskurychle zasáhnout. Stejně jako v aktuálních generacích Mercedesů Třídy C a Třídy S je řidič podporován mnoha novými nebo rozšířenými systémy – v každodenních situacích například přizpůsobováním rychlosti jízdy, regulací odstupu od vozidla vpředu, řízením a změnou jízdního pruhu. Při nebezpečí mu pomáhají systémy optimálně reagovat na situaci s hrozící kolizí. Funkce systémů je vizualizována novým konceptem zobrazování na panelu sdružených přístrojů.

Nový ukazatel asistenčních funkcí na panelu sdružených přístrojů srozumitelně a transparentně zobrazuje způsob fungování asistenčních systémů v celoplošném náhledu. Řidič na něm sleduje v prostorově abstraktním zobrazení svůj vůz, jízdní pruhy, značení jízdních pruhů a ostatní účastníky silničního provozu, například osobní automobily nebo nákladní či jednostopá vozidla. Na základě tohoto zobrazení okolí je vizualizován systémový stav a způsob činnosti asistentů. Nový animovaný ukazatel asistenčních funkcí vychází z prostorového zobrazení jízdní situace v reálném čase. Toto velmi kvalitní a dynamické zobrazování zajišťuje transparentnost funkcí asistenčních systémů, a obohacuje tak zážitky z jízdy o rozšířenou realitu.

Přečtěte si také:  Máte doma jeden z těchto youngtimerů? Rozhodně jej neprodávejte, jeho cena poroste

Nabídka velkého počtu služeb v oblasti konektivity

Informační a multimediální systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) nabízí rozsáhlé možnosti ovládání a mnoho digitálních služeb Mercedes me connect. Mezi silné stránky patří koncept intuitivního ovládání pomocí dotykového displeje nebo dotykových ovládacích tlačítek (Touch Control Buttons) na volantu, integrace chytrého telefonu prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto, handsfree Bluetooth a přijímač digitálního rozhlasového vysílání (DAB a DAB+). Ve spojení se systémem MBUX mají zákazníci již přístup ke službám na základě konektivity, například k aktuálnímu dopravnímu zpravodajství (Live Traffic Information). Nové SL je díky službám Mercedes me connect celkově inteligentnější. Před jízdou a po ní nebo za jízdy lze využívat další funkce. Za tím účelem musí být roadster pouze propojen na portálu Mercedes me s uživatelským účtem Mercedes me a uživatel musí akceptovat podmínky používání. Díky navigaci propojené se službou Live Traffic Information a komunikací Car-to-X cestuje zákazník s daty o dopravě v reálném čase, což mu umožní efektivně objet dopravní zácpy, a ušetřit tak cenný čas. Prostřednictvím komunikace Car-to-X si síťově propojená vozidla vyměňují informace o událostech v dopravě.

Přidat komentář