2021-Mercedes-AMG_SL

Vnitřní design budoucího modelu SL transformuje ikonickou tradici prvního roadsteru 300 SL do nové doby. Nová generace přitom svými sportovními geny značky Mercedes-AMG osloví jak sportovní cílovou skupinu, tak i zákazníky vyžadující nejvyšší úroveň komfortu. Mimořádný luxus v interiéru umocňují ušlechtilé materiály spolu s pečlivým zpracováním a mimořádnou pozorností věnovanou detailům. Uspořádání přístrojové desky až po nastavitelný centrální displej na středové konzole se zaměřuje na řidiče a přesvědčí harmonickým celkovým dojmem. Kompletně nový koncept 2+2místného interiéru včetně jeho rozměrů současně nabízí více funkčnosti a prostornosti. U informačního a multimediálního systému MBUX má řidič na výběr větší počet různých režimů a specifických stylů zobrazování.

První 300 SL Roadster je jednou z nejslavnějších automobilových ikon. Jeho minimalistický a velmi kvalitní vnitřní prostor inspiroval designéry při utváření interiéru nového modelu Mercedes-AMG SL. Pro novou generaci ikony navrhli kombinaci analogové geometrie a digitálního světa, kterou označují jako „hyperanalogovou“. Dobrým příkladem tohoto přístupu je zcela digitální panel sdružených přístrojů, který je integrován do trojrozměrného „hledí“.

„Interiér nového modelu Mercedes-AMG SL hýčká řidiče a cestující luxusem pro mimořádně náročné uživatele. Nové SL kombinuje ve svém interiéru nejvyšší úroveň komfortu a kvality ve spojení s pořádnou porcí sportovnosti. Velmi kvalitně realizovaná kombinace analogového světa a nejmodernější digitální výbavy zřetelně naznačuje, že nové SL je znovuzrozením ikony do nové éry,“ říká Philipp Schiemer, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Přečtěte si také:  Nová generace Škody Fabia zachycena jako Monte Carlo i v běžné verzi. Maskování už má méně

„SL je ikonou naší značky. Tento roadster je již mnoho desetiletí ztělesněním automobilové fascinace a touhy. A z hlediska designu velkou příležitostí a současně i výzvou, protože každý designér by chtěl vytvořit ikonu,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér koncernu Daimler. „Výsledkem jsou revoluční zážitky v interiéru, který vytváří napěťové pole mezi digitálním a analogovým luxusem. Vytvořili jsme nejikoničtější SL všech dob, luxusní ikonu 20. let 21. století.“

Nový, velmi důmyslný prostorový koncept umožnil poprvé od roku 1989 (Mercedes SL modelové řady R 129) návrat ke konfiguraci sedadel 2+2. Nové SL je díky tomu ještě mnohostrannější. Zadní sedadla zvyšují praktičnost v každodenním provozu a nabízejí dostatek místa cestujícím s tělesnou výškou až 1,5 metru. Při neobsazených zadních sedadlech lze do tohoto prostoru umístit větrnou clonu, která chrání cestující na sedadlech vpředu před nepříjemnými větrnými turbulencemi zezadu. Druhou řadu sedadel je možné používat také jako dodatečný odkládací prostor, který pojme například golfový bag.

2021-Mercedes-AMG_SL-1

Velký výběr různých druhů čalounění pro sportovní sedadla nebo sedadla Performance (výbava na přání pro všechny varianty) odráží také šíři nabídky výbav od komfortního až po sportovní pojetí. K dispozici jsou mimo jiné jednobarevná nebo dvoubarevná čalounění kůžemi Nappa nebo ušlechtilé kůže Nappa STYLE s kosočtvercovým prošíváním, případně sportovní kombinace kůže Nappa s mikrovláknem DINAMICA RACE a žlutým nebo červeným kontrastním ozdobným prošíváním.

Přístrojová deska inspirovaná letadly

Symetrická přístrojová deska má skulpturální tvary mohutného křídla a je rozdělena na horní a spodní část. Dominantami jsou čtyři nově vyvinuté, galvanizované výdechy ventilační soustavy s motivem turbíny, na které navazují výrazně vyboulené plochy přístrojové desky. Spodní část přístrojové desky ladně vychází ze středové konzoly a oba prvky plynule propojuje.

Přečtěte si také:  Řidič v Brně driftoval v křižovatce. Své auto ale přetočil a zůstal stát proti přijíždějícímu autu v protisměru

Navzdory symetrii se design přístrojové desky zřetelně zaměřuje na řidiče. Panel sdružených přístrojů, tvořený 12,3“ displejem LCD s vysokým rozlišením, nevyčnívá volně do prostoru, nýbrž je integrován do přístrojové desky jako „hledí“ ze světa high-tech. Tím je eliminováno zrcadlení při slunečném počasí.

Středová konzola s nastavitelným dotykovým displejem

Prostřední zóně mezi řidičem a spolujezdcem vpředu dominuje středová konzola, která je maximálně široká a vpředu výrazně stoupá vzhůru, kde přechází do spodní části přístrojové desky. Funkčním a vizuálním centrem středové konzoly je kovový panel, který přerušuje kůží obšité plochy vpředu a vzadu. Svým vzhledem připomíná štěrbiny pro přívod vzduchu NACA, a odkazuje tím na geny modelů AMG GT a GT 4dveřové kupé. Tento designový prvek se již stal typickým stylistickým prostředkem v interiérech vozů AMG. Motiv otvoru pro přívod vzduchu NACA téměř plynule přechází do 11,9“ multimediálního dotykového displeje v portrétovém formátu. Aby se zabránilo odrážení slunečních paprsků při jízdě s otevřenou střechou, může být tento displej elektricky uveden do vertikálnější polohy. Jeho portrétový formát nabízí značné výhody především pro navigaci a z ergonomického hlediska ponechává více volného prostoru. Dotykový displej „se vznáší“ mezi dvěma centrálními turbínovými výdechy jako digitální kontrast k emocionálním designovým prvkům.

Výplně dveří jsou nedílnou součástí harmonického uspořádání interiéru

Podobně jako středová konzola vycházejí i plochy vnitřních výplní dveří plynule z přístrojové desky. Vzniká tak pozoruhodný průběh linií, zvýrazněných ozdobným prošíváním, obklopujících celý interiér a procházejících kolem bočních turbínových výdechů ventilační soustavy. Prostřední část výplní dveří využívá efektu smyslných vrstev inspirovaných topografií. V souladu se středovou konzolou je navrženo i madlo ve dveřích, které je dalším poutavým prvkem interiéru. Výběr materiálů a tvarové řešení ploch je u dveří stejné jako na přístrojové desce, což přispívá k vyváženému charakteru interiéru. Do dveří jsou integrovány velmi kvalitní reproduktory Burmester s kryty z opravdového kovu, které vizuálně vynikají i vzorem perforování.

Přečtěte si také:  800koňový plug-in hybrid Mercedes-AMG se prohání po Nürburgringu. Stále zní jako hromobití!

Skulpturální design sedadel s integrovanými opěrkami hlavy

Avantgardní design sedadel nového modelu Mercedes-AMG SL rozvíjí pro Mercedes typické skulpturální pojetí ve sportovním stylu, v němž se využívá souhry vrstev a měnících se ploch. Sedadla jsou tím vizuálně odlehčena a zeštíhlena. Opěrky hlavy jsou integrovány do opěradel, a přispívají tak ke sportovním proporcím sedadel. Perfektní ergonomie a různé progresivní vzory prošívání završují symbiózu high-tech, sportovnosti a luxusu.

2021-Mercedes-AMG_SL-2

Nejnovější generace systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s intuitivním ovládáním a schopností učit se

Některé funkční obsahy a struktura ovládání systému MBUX druhé generace odpovídají Třídě S. Zbývající část byla doplněna nebo nahrazena mnoha dalšími specifickými obsahy a zobrazeními AMG. Nové SL je tak z hlediska komunikace a informací velmi svébytné. Sportovní charakter umocňují položky menu, jakými jsou „Performance“ nebo „Track Pace“. Interiér je nyní ještě digitálnější a inteligentnější díky rozsáhle zdokonalenému hardwaru a softwaru. Brilantní zobrazení na displejích LCD usnadňují ovládání funkcí vozidla a komfortních systémů.

Displej řidiče ve spojení s centrálním displejem nabízí esteticky a komplexně ucelené zážitky. Vzhled panelu sdružených přístrojů lze individualizovat různými styly zobrazování a individuálně volitelnými hlavními plochami.

Přečtěte si také:  Do prodejů nových aut v Česku stále zasahují koronavirové restrikce. Škodovka pořád na plné čáře vede

K uvolněné jízdě přispívá na přání dodávaný head-up displej, protože řidič díky němu nemusí odvracet zrak od dění na vozovce. Head-up displej ukazuje důležité informace, pokyny a aktivity v trojrozměrném zobrazení zasazeném do skutečné jízdní situace a okolí. I zde má řidič na výběr různé varianty stylu, které vždy ladí s ukazateli na panelu sdružených přístrojů. V závislosti na výbavě nebo osobním vkusu zahalí dekorační osvětlení exkluzivní interiér do 64 různých barev.

Přidat komentář