2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (1)

Mercedes-AMG vstupuje s novým modelem EQS 53 4MATIC+ do zcela elektrické budoucnosti v duchu své filozofie Driving Performance. První sériově vyráběný model AMG s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů je zkonstruován na základě platformy Mercedes-EQ pro vozidla luxusní a vyšší třídy, a je tak neodmyslitelnou součástí koncernové elektrické strategie.

Luxusní sedan o výkonu až 560 kW byl v Affalterbachu nově vyvinut a zdokonalen ve všech oblastech, jež mají vliv na provozní vlastnosti a sportovní výkony. Nový model přesvědčí prvky výbavy, které jsou pro tuto značku specifické, a zákazník se s nimi setkává všude tam, kde si je může bezprostředně užívat: od technologie přes vnější a vnitřní design až po emocionální zvuk vozu.

„AMG EQS 53 4MATIC+ je prvním zcela elektrickým ambasadorem ve vysokovýkonném segmentu, vyrobeným v Affalterbachu. Tento model je střižený na míru automobilovým nadšencům, kteří hledají kombinaci inovativní elektromobility v luxusní atmosféře, sportovnosti a agilní jízdní dynamiky. S naším prvním zcela elektrickým vozem AMG bezpochyby oslovíme a zajisté přesvědčíme pro značku Mercedes-AMG novou klientelu. EQS 53 je kromě toho důkazem, že Mercedes-Benz důsledně pokračuje v elektrifikaci u všech svých značek. Další zcela elektrické modely AMG budou následovat a v nepříliš vzdálené budoucnosti budou používat i platformu AMG.EA, která je kompletně plodem našeho vlastního vývoje,“ říká Philipp Schiemer, generální ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Přečtěte si také:  Volkswagen už brzy představí nový Multivan, ale i elektromobil ID.BUZZ a další elektrifikované modely

„Také při elektrifikaci dbáme na to, aby naše modely vycházející z koncernové platformy EVA2 splňovaly příslib naší značky AMG. Naši zákazníci se mohou i v této oblasti těšit na dynamické a emocionální zážitky z jízdy. To zajišťujeme specifickými řešeními AMG, zejména v oblastech pohonu, podvozku, brzd a především zvuku,“ říká Jochen Hermann, technický ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Srdcem nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je jeho sportovně orientovaný koncept pohonu se dvěma elektromotory. Výkonný systém elektrického pohonu disponuje jedním motorem na přední i zadní nápravě. Výsledkem je zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+, který za všech jízdních podmínek optimálně přenáší hnací sílu na vozovku. Základní verze dosahuje nejvyššího celkového výkonu 484 kW (658 k), maximální točivý moment elektromotorů je 950 Nm. Na přání dodávaná sada AMG DYNAMIC PLUS zvýší nejvyšší výkon v režimu RACE START krátkodobě až na 560 kW (761 k). Maximální točivý moment elektromotorů dosahuje až 1020 Nm.

Nový Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ v tomto případě zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, pokud je stav nabití akumulátorů alespoň 80 procent. Nejvyšší rychlost verze s výše uvedenou sadou je omezena na 250 km/h. AMG EQS se základní výbavou zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (podmínkou je rovněž stav nabití alespoň 80 %). Nejvyšší rychlost je v tomto případě omezena na 220 km/h.

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (2)

AMG SOUND EXPERIENCE: Emocionální zvukové spektrum pro jedinečné zážitky z jízdy
Vozidla Mercedes-AMG jsou odjakživa symbolem emocionality. Jejich zvuk byl a je důležitou součástí typických zážitků z řízení automobilů AMG. A tak tomu bude i v budoucnosti. EQS 53 4MATIC+ obohatí elektrickou jízdu o nový, působivě sonorní zvuk. Audiosystém nového modelu vytváří pomocí speciálních reproduktorů, kmitočtových budičů a generátoru zvuku nevšední zvukové zážitky v obou nastaveních „Authentic“ nebo „Performance“. Tonalita a intenzita těchto exkluzivních zvukových zážitků, AMG SOUND EXPERIENCE, slyšitelných uvnitř vozu i mimo něj, se mění v závislosti na jízdním stavu, zvoleném jízdním režimu nebo přání řidiče.

Specifické elektromotory AMG pro dokonale harmonické jízdní výkony

Na přední a zadní nápravě jsou uloženy specifické synchronní elektromotory AMG s trvalým magnetem. Jejich důsledná sportovní charakteristika je patrná již z údajů nejvyššího výkonu a točivého momentu. Elektromotory Mercedes-AMG se kromě toho vyznačují optimální vyvážeností mezi nárůstem výkonu, účinností a akustickým komfortem. K tomu přispívají mimo jiné nová vinutí, vyšší elektrické proudy a nové řízení prostřednictvím invertoru se softwarem z vlastního vývoje. To umožňuje dosahovat vyšších otáček, a tím i vyššího výkonu, který stanovuje měřítka především z hlediska zrychlení a nejvyšší rychlosti.

Přečtěte si také:  "Nesouhlasím s tím, aby Jaguary byly jen elektrické," říká šéfdesignér, a z automobilky odchází

Elektromotor na zadní nápravě modelu EQS 53 4MATIC+ je mimořádně výkonný. Hlavním důvodem je šestifázová koncepce na základě dvou vinutí, z nichž každé pracuje se třemi fázemi. Statory se specificky řešeným vinutím vytvářejí mimořádně silné magnetické pole.

Koncept řízení provozní teploty počítá s vysokým zatížením, a umožňuje tak opakovaná zrychlení s trvale vysokým výkonem. Klíčovým prvkem této sofistikované konstrukce je přívod chladicí kapaliny také do hřídele rotoru, který je tím ochlazován. Dalšími specifickými chladicími prvky AMG v chladicím systému jsou speciální žebrování na statoru a nevšední struktura výstupků na invertoru, která je vyrobena z velmi odolného keramického materiálu. Vůz je navíc vybaven dodatečným chladičem s funkcí „klimatizace“ převodovkového oleje, který je za jízdy nejen ochlazován, ale v případě potřeby i ohříván, čímž se zvyšuje hospodárnost i po studeném startu.

Inteligentní rekuperace pro účinné zpětné získávání kinetické energie

Nový Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ stanovuje měřítka nejen svou maximálně dynamickou výkonovou charakteristikou při zrychlení, ale také účinným zpětným získáváním kinetické energie při brzdění. Rekuperační výkon dosahuje až 300 kW.

Řidič si může nastavit intenzitu rekuperace ve třech stupních páčkami na volantu. V závislosti na jízdní situaci může řidiče optimálně podporovat asistent ECO. Kombinované brzdění přitom může probíhat až do úplného zastavení. Pomocí na přání dodávaného systému DRIVE PILOT může vůz automaticky zpomalovat spolu s rozpoznaným, vpředu jedoucím vozidlem až do jeho zastavení, například na semaforu.

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (3)

Nová generace akumulátorů s kapacitou 107,8 kWh

Nový Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybaven výkonnou, 400V sadou akumulátorů, vyráběnou s využitím nejmodernější lithium-iontové technologie. V chemickém složení akumulátorových článků bylo dosaženo velkého pokroku z hlediska trvalé udržitelnosti. Podíl kobaltu klesl na deset procent, optimalizovaný aktivní materiál je tvořen niklem, kobaltem a manganem v poměru 8:1:1.

Vysokonapěťová sada akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 107,8 kWh. Technickou specialitou jsou zde použité speciální kabely AMG, přizpůsobené vysoké úrovni výkonových parametrů. Systém řízení sady akumulátorů má rovněž specifické nastavení AMG. V jízdních režimech Sport a Sport+ klade důraz na sportovní výkony, v jízdním modu Comfort na dojezd. Nová generace akumulátorů se vyznačuje výrazně vyšší výkonovou hustotou v porovnání s dříve vyvinutými akumulátory. Navíc umožňuje vyšší nabíjecí výkony. Nová je také možnost aktualizovat systém řízení akumulátorů bezdrátovým přenosem dat na dálku.

Kratší doby nabíjení díky inteligentnímu systému řízení provozní teploty

Další předností nové generace akumulátorů jsou výrazně kratší doby nabíjení. Stejně jako u sesterského modelu značky Mercedes-EQ lze zásobník elektrické energie nabíjet na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích výkonem až 200 kW. V tomto případě je možné během 19 minut doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí až 300 kilometrů (WLTP)2. Díky palubní nabíječce mohou uživatelé komfortně nabíjet elektrifikované AMG doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích střídavým proudem o výkonu až 22 kW. V Japonsku bude možné také dvousměrné nabíjení. V závislosti na lokalitě se automaticky aktivují programy pro inteligentní nabíjení a funkce, které minimalizují zatížení akumulátorových článků při nabíjení, a zvyšují tak jeho účinnost.

Na zkrácení doby nabíjení se podílí také efektivní řízení provozní teploty. Je-li aktivována inteligentní navigace s elektrickou inteligencí, bude sada akumulátorů za jízdy s předstihem vyhřívána nebo ochlazována, aby u nabíjecí zásuvky dosáhla optimální teploty pro rychlé nabíjení. Požadovaný rozsah optimální provozní teploty sady akumulátorů se udržuje pomocí chladicí soustavy s integrovaným přídavným topným tělesem PTC (Positive Temperature Coefficient).

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz chce v nabídce spalovací motory co nejdéle. Zůstanou do té doby, kdy to bude ještě dávat smysl

Konstrukce akumulátorů zajišťuje optimální provozní teplotu zásobníku elektrické energie za všech provozních podmínek. Výtlačně lisované hliníkové profily rámu pro sadu akumulátorů mají definované dutiny, jimiž proudí chladicí kapalina. Inteligentní systém řízení provozní teploty a nabíjení v souhrnu zajišťuje dlouhodobou odolnost při používání vysokých nabíjecích proudů.

Sada akumulátorů se vyznačuje také dlouhou životností. K tomu zásadně přispívá funkce ECO Charging. Inteligentní řízení snižuje zatížení akumulátorových článků při nabíjení, a zpomaluje tak přirozený proces jejich stárnutí. Výhodou pro zákazníky je rovněž funkce „přerušení nabíjení“. Proces nabíjení lze kdykoli přerušit a později například využít výhodnější tarif. Dlouhou životnost vysokonapěťových akumulátorů potvrzuje akumulátorový certifikát, který platí deset let nebo do ujetí 250 000 kilometrů.

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (4)

Zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+

Hnací sílu elektromotorů, napájených sadou akumulátorů, přenáší na vozovku standardně dodávaný pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu. Systém rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu plynule v závislosti na jízdní situaci. V porovnání s mechanickým pohonem všech kol nabízí specifický elektrický systém ještě výrazně rychlejší reakce. Točivý moment je kontrolován 10 000krát za minutu a v případě potřeby upravován. Rozdělování točivého momentu probíhá v závislosti na zvoleném jízdním režimu. V modu „Comfort“ je pozornost věnována maximální hospodárnosti, v nastaveních „Sport“ a „Sport+“ dostává při rozdělování hnací síly více přednost zadní náprava v zájmu vyšší úrovně příčné dynamiky.

Podvozek AMG RIDE CONTROL+ s adaptivními tlumiči

Stejně jako u modelu EQS značky Mercedes-EQ disponuje podvozek nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ čtyřprvkovou nápravou vpředu a zadní nápravou s prostorově umístěnými rameny. Inženýři AMG komponenty náprav cíleně zdokonalili a nastavili tak, aby splňovaly mimořádné požadavky zákazníků AMG. To platí jak pro jízdní komfort, tak i pro jízdní dynamiku. Podvozek AMG RIDE CONTROL+ disponuje vzduchovým odpružením ve spojení s elektronicky řízenými adaptivními tlumiči a standardně dodávaným řízením zadních kol.

Přečtěte si také:  Lamborghini odhaluje své plány elektrifikace. Přijdou plug-in hybridy i elektromobily, ale zůstane i benzinový motor V12

Nové jsou specifické verze komponentů podvozku AMG, které mají vliv na jízdní dynamiku. To platí například pro pomocný rám zadní nápravy, který inženýři v Affalterbachu vyvinuli zcela nově. Také uložení předního pomocného rámu a motoru jsou kompletně plodem nového vývoje a exkluzivně vyhrazena modelům AMG. To platí mimo jiné i pro nové příčné zkrutné stabilizátory, těhlice kol a závěsná ramena. Tyto komponenty jsou odvozeny od jiných modelů AMG Performance.

Stejně jako u modelu AMG GT 4dveřové kupé používá standardní vzduchové odpružení modelu EQS 53 4MATIC+ dva ventily s možností omezování tlaku. Pomocí těchto plynule nastavitelných regulačních ventilů, umístěných mimo tlumič, lze ještě precizněji přizpůsobovat tlumicí sílu různým jízdním podmínkám a režimům. Jeden ventil má na starosti fázi roztahování tlumiče, tedy sílu, která vzniká při pohybu kola dolů, zatímco druhý ventil reguluje fázi stlačování tlumiče, kdy se kolo pohybuje vzhůru. Regulace fází stlačování a roztahování probíhá nezávisle na sobě. Tato technologie umožňuje na jedné straně zvýšení komfortu, na druhé straně může vůz dosahovat také ještě sportovnější jízdní dynamiky.

Řídicí jednotka systému pro regulaci podvozku přizpůsobuje na základě analýzy dat – dodávaných mimo jiné senzory zrychlení a pohybu kol – tlumicí sílu na jednotlivých kolech během několika milisekund v závislosti na jízdní situaci. Vývojáři AMG výrazně zvětšili rozsah mezi sportovním a komfortním nastavením, mimo jiné rozšířením prostoru mezi charakteristikami s maximální a minimální tlumicí sílou a ještě větší flexibilitou při utváření charakteristik. Vzhledem k použití dvou regulačních ventilů dokáže tlumič zajistit změny tlumicí síly v celém rozsahu propružení kola. Díky speciální konstrukci těchto ventilů reagují tlumiče rychle a citlivě na změny povrchu vozovky a jízdní stavy.

Standardně s řízením zadních kol

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je standardně vybaven řízením zadních kol. Úhel natočení zadních kol až o 9 stupňů enormně přispívá k agilní ovladatelnosti velkého sedanu. Průměr otáčení se tím zmenšuje na úroveň kompaktního automobilu.

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (8)

Souhra mezi řízením předních a zadních kol je koncipována tak, aby bylo při jízdě ve městě a na silnicích mimo město dosaženo agilních reakcí s malými ovládacími sílami na volantu. Při rychlosti méně než 60 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než přední. AMG EQS se díky tomu snadno řídí a reaguje s mimořádnou obratností a agilitou. Řidič tuto výhodu ocení především při odbočování, rychlých změnách směru a při manévrování.

Od rychlosti jízdy více než 60 km/h se zadní kola natáčejí stejným směrem jako přední. Tímto způsobem virtuálně prodlouženým rozvorem náprav se zvyšuje stabilita a bezpečnost jízdy ve vysokých rychlostech, při rychlých změnách jízdního pruhu nebo náhlých vyhýbacích manévrech.

Jízdní režimy AMG DYNAMIC SELECT pro individuální zážitky z jízdy

Řidič může stisknutím tlačítka změnit jízdní vlastnosti modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, aby je přizpůsobil příslušné situaci nebo svým preferencím. Na výběr má pět jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT „Slippery“, „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ a „Individual“. Jízdní režimy pokrývají široké spektrum nastavení od vysoké úrovně komfortu až po vysloveně sportovní jízdu. Zvolené jízdní režimy přímo ovlivňují důležité parametry, jakými jsou rychlost reakcí pohonu, výkonová charakteristika, nastavení podvozku, charakteristika řízení, AMG Dynamics a AMG SOUND EXPERIENCE. Maximální výkon pohonu lze využívat v jízdním modu Sport+ (nebo při sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu).

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Volkswagen ID.4 (2021)

Prostřednictvím jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT si může řidič nastavit také základní charakteristiku podvozku. Po stisknutí tlačítka se jízdní vlastnosti posunou například od maximální dynamiky v modu „Sport+“ ke klidnému cestování v nastavení „Comfort“. Nezávisle na jízdních režimech lze navíc upravovat nastavení ve třech stupních prostřednictvím speciálního tlačítka.

Centrální řídicí jednotka pohonu automaticky aktivuje různé strategie snižování výkonu a chlazení v závislosti na jízdním režimu. V režimech „Sport“ a „Sport+“ se chladicí soustava zapíná dříve a podává vyšší chladicí výkon, aby bylo možné déle využívat vyšší úroveň výkonu. Řidič má možnost zvýšit své potěšení z jízdy – například na závodním okruhu – funkcí ESP OFF.

Vysokovýkonná brzdová soustava AMG

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ dosahuje absolutně vrcholné úrovně nejen v disciplíně jízdní dynamiky, ale také v oblasti aktivní bezpečnosti. Prvním dokladem této skutečnosti je vysokovýkonná brzdová soustava AMG s šestipístkovými brzdovými třmeny a brzdovými kotouči rozměru 415 x 33 milimetrů na přední nápravě a s jednopístkovými brzdovými třmeny a brzdovými kotouči rozměru 378 x 22 milimetrů na zadní nápravě. Na přání se dodává vysokovýkonná brzdová soustava AMG s keramickými kotouči, která vpředu používá ještě větší brzdové kotouče s rozměrem 440 x 40 milimetrů. Dalším systémem ze světa high-tech je doplňková funkce i-Booster, která zajišťuje maximálně efektivní kombinaci brzdění elektrickou rekuperací a hydraulickými brzdami. Systém i-Booster je speciálně nastaven s ohledem na požadavek typické charakteristiky brzdového pedálu ve vozech AMG a velkoryseji dimenzovanou brzdovou soustavu AMG. Tím jsou zaručeny autentické zážitky z jízdy.

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (9)

AMG SOUND EXPERIENCE nabízí jedinečné akustické zážitky s širokým výběrem možností
Systémem AMG SOUND EXPERIENCE propůjčuje značka vysokovýkonných a sportovních vozů elektromobilitě nový hlas – zvukový doprovod, který emocionálně umocňuje zážitky z dynamické jízdy. Stejně jako jízdní režimy nabízí i akustická kompozice široký výběr. Ve standardním základním nastavení „Authentic“ může řidič v závislosti na stavu jízdy a vybraném jízdním režimu regulovat působivě sonorní zvuk a jeho intenzitu. Pro AMG typické jízdní zvuky jsou vytvářeny pomocí dodatečného hardwaru. Mezi něj patří speciální reproduktory, budič kmitočtů a generátor zvuku.

Další možností pro ještě individuálnější nastavení jsou charakteristiky zvuku „Balanced“, „Sport“ a „Powerful“, které si může řidič vybírat v každém jízdním režimu prostřednictvím tlačítek AMG na volantu nebo centrálního displeje. V modu RACE START vytváří vozidlo jedinečný zvuk odpovídající dynamickému zrychlení.

Přečtěte si také:  Zase jeden elektromobil v plamenech. Tentokrát Volkswagen ID.3

V sadě AMG DYNAMIC PLUS je navíc obsažen akustický projev AMG SOUND EXPERIENCE „Performance“, který vytváří ještě emocionálnější zvukovou kulisu. Jeho součástí je kromě standardních jízdních zvuků také velká část tzv. akčních zvuků, které vhodně doprovázejí všechny funkce vozidla a vytvářejí patřičný akustický projev. Mezi ně patří například zamknutí a odemknutí vozidla nebo zapnutí a vypnutí motoru. Program dokonce napodobuje cvakání páčky ukazatele směru, protože mnozí řidiči nechtějí tento známý zvuk postrádat. Zcela nový je specifický uvítací zvuk AMG, který zazní při nastupování do vozu. V nastaveních multimediálního systému lze tyto akční zvuky kdykoli deaktivovat – navíc vždy samostatně pro exteriér a interiér.

Vnější design s charakteristickými prvky AMG

AMG EQS 53 4MATIC+ se svými tvary s motivem jednoho oblouku, designem, u něhož je interiér posunutý co nejvíce dopředu, a splývavou zádí na první pohled výrazně odlišuje od vozidel poháněných spalovacím motorem. Tato filozofie designu se zrcadlí ve velkoryse tvarovaných plochách, minimalizovaných spárách a plynulých přechodech. Vnější design kromě toho přebírá charakteristické prvky AMG a přenáší je do zcela elektrické éry. Výsledkem je nezaměnitelný, pro značku typický vzhled ve spojení s maximální aerodynamickou efektivitou. Příď se standardními světlomety DIGITAL LIGHT má specifickou masku chladiče AMG se vzhledem černého panelu, chromovanými svislými příčkami, integrovanou hvězdou Mercedesu a nápisem „AMG“. Specifický designový styl pokračuje předním nárazníkem, který je lakovaný v barvě vozu kromě typického prvku AMG s motivem trojúhelníkového křídla, leskle černým lakováním a chromovanou ozdobnou lištou.

Maximální aerodynamická účinnost se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu od 0,23

Stejně jako EQS značky Mercedes-EQ dosahuje i EQS 53 4MATIC+ značky Mercedes-AMG součinitele aerodynamického odporu vzduchu od 0,23. Propracovaná aerodynamika současně zajišťuje maximální hospodárnost při pomalé i dynamické jízdě vysokou rychlostí. Odborníci AMG na aerodynamiku toho dosáhli díky mnoha testům v aerodynamickém tunelu a důkladnou analýzou proudění. Na jejich základě optimalizovali jak základní tvary, tak i jednotlivé designové prvky. Mezi přijatá opatření patří:

  • Leskle černý přední spoiler s chromovanou ozdobnou lištou, aerodynamické plochy v blízkosti otvorů pro přívod vzduchu, otvory pro vedení vzduchu do podběhů kol na levé i pravé straně s leskle černými mřížkami a chromovanou ozdobnou lištou
  • Leskle černé obložení bočních prahů AMG
  • Zadní nárazník v barvě karoserie včetně aerodynamicky optimalizovaného difuzoru s šesti podélnými žebry
  • Větší zadní spoiler (oproti AMG Line) zlepšující jízdní dynamiku minimalizovaným vztlakem na zadní nápravě bez zvýšeného aerodynamického odporu vzduchu
  • Lehká kola AMG v aerodynamickém nebo tradičním designu s průměrem ráfku 21 nebo 22 palců; všechna kola byla aerodynamicky optimalizována

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (7)

Krajní otvory pro přívod vzduchu přispívají k hospodárnosti vozidla. Proudící vzduch je jimi usměrňován tak, aby vysokou rychlostí proudil kolem předních kol, a tím vytvářel efekt „vzduchové záclony“. Přední kola jsou tímto způsobem aerodynamicky „odcloněna“, což snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd.

Vnitřní design s mimořádně sportovní atmosférou

Také interiéru dominují charakteristické prvky AMG. EQS 53 4MATIC+ nabízí sportovní atmosféru díky sedadlům AMG s individuálním designem a speciálním čalouněním kvalitní umělou kůží ARTICO v kombinaci s tkaninou z mikrovlákna MICROCUT a červeným kontrastním ozdobným prošíváním. Na přání je alternativně k dispozici čalounění kůží Nappa, rovněž ve specifickém designu AMG.

Svébytný styl interiéru umocňuje řada dalších detailů:

  • Obšití přístrojové desky a panelů pod bočními okny kvalitní umělou kůží ARTICO v odstínu šedá space se zrnitou povrchovou úpravou NEOTEX a červeným ozdobným prošíváním
  • Prostřední části výplní dveří a přechody středové konzoly do přístrojové desky jsou obšité černou tkaninou z mikrovlákna MICROCUT s červeným ozdobným prošíváním
  • Volant AMG Performance s dole zploštělým věncem obšitým kůží Nappa, perforovanou v místech pro uchopení, s hliníkovými páčkami v odstínu stříbra pro nastavení stupně rekuperace a standardními tlačítky AMG
  • Sportovní pedály AMG
  • Podlahové rohože AMG a prahové lišty s nápisem „AMG“ (osvětlené, s vyměnitelným krytem)
Přečtěte si také:  Na letišti v Dlouhé Lhotě se včera potkaly supersporty. Majitelé je vystavili, ale také je vzali na sprint

Velkoplošný displej Hyperscreen se specifickými funkcemi a ukazateli AMG pro informační a multimediální systém MBUX

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je standardně vybaven inovativním systémem MBUX Hyperscreen. Tato velká, klenutá zobrazovací jednotka sahá v ladném oblouku téměř od jednoho střešního sloupku A k druhému. Pod jedním krycím sklem jsou umístěny tři displeje, které tak vizuálně splývají v jeden celek. MBUX se díky svému učenlivému softwaru dokáže zcela přizpůsobit svému uživateli a nabízet mu individualizované návrhy pro velký počet informačních, zábavních a komfortních funkcí, jakož i funkcí vozidla. V tzv. nulové vrstvě, v nejvyšší úrovni spadající do zorného pole řidiče, jsou osobě za volantem nabízeny nejdůležitější aplikace v závislosti na situaci a kontextu. V Evropě a Číně je možné na displeji spolujezdce vpředu sledovat dynamické obsahy i za jízdy. Bez omezení je tak možné přehrávání filmů, zobrazování textových zpráv či prezentací nebo surfování na internetu. Řidič totiž nic z toho nevidí díky speciální funkci clony.

V porovnání se sesterskými modely značky Mercedes-EQ nabízí MBUX v modelu EQS 53 4MATIC+ řadu dodatečných funkcí, které umocňují sportovní charakter vrcholného vysokovýkonného modelu. To platí především pro specifické ukazatele na panelu sdružených přístrojů, multimediálním displeji a head-up displeji. Rychlý přístup k jízdním režimům AMG DYNAMIC SELECT umožňuje příslušné tlačítko na středové konzole.

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (5)

Sada AMG DYNAMIC PLUS pro zvýšení jízdní dynamiky

Na přání dodávaná sada AMG DYNAMIC PLUS kombinuje řadu prvků výbavy pro zvýšení jízdní dynamiky – například funkci maximálního zvýšení výkonu pro RACE START nebo zvýšení nejvyšší rychlosti na 250 km/h – s emocionálním zvukovým doprovodem AMG Sound Experience „Performance“. Toto zvukové nastavení zajišťuje ve třech volitelných stupních „Balanced“, „Sport“ a „Powerful“ nezaměnitelné akustické zážitky. Akustické nastavení upravuje intenzitu zvuku podle aktuálního jízdního stavu a zvoleného jízdního režimu. Zážitky z řízení modelu AMG završují speciálně pro stupeň „Performance“ zkomponované zvuky – například pro nabíjení nebo funkce informačního a multimediálního systému.

Jízdní dynamika plní příslib daný zvukovým doprovodem. Při vhodné teplotě a stavu nabití lze pro RACE START krátkodobě zvýšit maximální výkon a točivý moment. Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ pak potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 3,4 sekundy. Budič kmitočtů a reproduktory dávají již u stojícího vozidla najevo sílu elektromotorů a poskytují k mimořádnému zrychlení emocionálně nabitý zvukový doprovod. Specifický design ukazatelů AMG na displejích doplňuje jízdní výkony i po vizuální stránce. V nastaveních multimediálního systému lze AMG Sound Experience, samostatně pro exteriér a interiér, kdykoli i deaktivovat.

Další prvky výbavy na přání pro ještě větší pocit dynamiky

Na přání může dynamický dojem ještě zesílit řada prvků výbavy AMG. Mezi ně patří designové prvky, jakými jsou například sada AMG Night Dark Chrom, červené brzdové třmeny, ozdobné prvky AMG Carbon a čalounění sedadel AMG kůží Nappa se specifickým designem. Výkonný sedan s elektrickým pohonem lze zdokonalit i po technické stránce, aby nabízel ještě větší jízdní dynamiku. Jako příslušný hardware je k dispozici například vysokovýkonná brzdová soustava AMG s keramickými brzdovými kotouči. Zákazníci mají kromě toho na výběr také aerodynamicky optimalizovaná kola AMG z lehké slitiny s průměrem ráfku 21 nebo 22 palců.

Přečtěte si také:  Ford Mustang Mach-E GT se představuje. Má 487 koní, 860 Nm a na stovce je 3,7 sekundy

Na přání se dodává také AMG TRACK PACE, virtuální závodní inženýr. Tento software je součástí informačního a multimediálního systému MBUX a například při jízdě na závodním okruhu nepřetržitě zaznamenává více než 80 specifických dat o vozidle (např. rychlost jízdy, zrychlení). Řidiči jsou také zobrazovány časy na kolo i v jednotlivých úsecích včetně rozdílu vůči referenčnímu času. Jednotlivé údaje se zobrazují červeně nebo zeleně, takže řidič může koutkem oka, aniž by se musel zabývat vnímáním konkrétních čísel, okamžitě poznat, zda v daném okamžiku jede rychleji nebo pomaleji, než je nejlepší čas.

Data jsou zobrazována na multimediálním displeji, panelu sdružených přístrojů nebo na head-up displeji, dodávaném na přání.

Trvale udržitelná elektrická energie díky službě Mercedes me Charge

Od roku 2021 odebírají zákazníci, kteří využívají službu Mercedes me Charge, na všech veřejných nabíjecích stanicích v celé Evropě vždy zelenou energii. Certifikáty o původu zaručují, že množství elektrické energie odebrané při nabíjení prostřednictvím služby Mercedes me Charge bylo do elektrické sítě dodáno z obnovitelných zdrojů. Další výhodou je IONITY Unlimited: Všichni evropští uživatelé modelu EQS mohou jeden rok využívat rychlonabíjecí síť IONITY zdarma prostřednictvím služby Mercedes me Charge. Díky nové funkci Plug & Charge je nabíjení modelu EQS mimořádně komfortní.

Mercedes-Benz představuje službu Mercedes me Charge. Ta umožňuje dobíjení u IONITY v ČR

Mercedes me Charge je v současnosti největší nabíjecí sítí na světě. Aktuálně zahrnuje více než 500 000 nabíjecích přípojek se střídavým nebo stejnosměrným proudem v 31 zemích, z toho více než 200 000 v Evropě. Její součástí je také 336 rychlonabíjecích stanic sítě IONITY, jíž je Mercedes-Benz zakládajícím členem. Služba Mercedes me Charge nabízí kromě toho v systému MBUX různé funkce, například vyhledávání nabíjecích stanic podle nastavených parametrů nebo prognózu jejich dostupnosti.

Mercedes me App: Snadné ovládání na chytrém telefonu a tabletu

Aplikace Mercedes me App nabízí od své poslední aktualizace mnoho vylepšených a nových funkcí. Mezi ně patří možnost vyhledávání nabíjecích přípojek podle různých kritérií, například dostupnosti nebo nabíjecího výkonu. Na základě výpočtu pravděpodobnosti zobrazuje nyní aplikace také pravděpodobnou obsazenost příslušné nabíjecí stanice v průběhu dne.

Předvídavé plánování trasy a hospodárná jízda s elektrickou inteligencí

Název navigace s elektrickou inteligencí říká vše. Navigační systém totiž plánuje na základě mnoha faktorů nejrychlejší a nejkomfortnější trasu včetně zastávek pro nabíjení a reaguje dynamicky například na dopravní kolony nebo změny jízdního stylu. Elektrická inteligence plánuje předvídavě rychlou a komfortní trasu včetně zastávek pro nabíjení na základě mnoha faktorů, například vypočtené spotřeby elektrické energie. Systém přitom ve své kalkulaci zohledňuje veškerá relevantní data od topografie a průběhu trasy přes rychlost jízdy až po nutnost používat topení nebo klimatizaci.

Přečtěte si také:  Takto vznikal zvuk hypersportu Lotus Evija. Prý má připomínat legendární V8, ve skutečnosti jde spíše o nepříjemné bzučení

EQS 53 reaguje kromě toho díky elektrické inteligenci dynamicky na změny dopravní situace na plánované trase. Vůz AMG zaznamenává dopravní zácpy a uzavírky i změny spotřeby elektrické energie. Systém pro výpočty využívá informace z cloudu, které kombinuje s palubními daty.

Plánovanou trasu lze manuálně zpracovávat. Zákazník si může například nastavit dodatečnou rezervu stavu nabití v cíli a na nabíjecí stanici – standardem je minimální stav nabití deset procent. Je-li vybrána funkce „Nabíjení v cíli“, může být nastavená rezerva v cíli menší. MBUX ukáže, zda je aktuální stav nabití akumulátorů pro návrat do výchozího místa bez nabíjení dostatečný.

Další možnosti pro individuální plánování trasy:

  • Při výpočtu trasy jsou preferovány manuálně zadané nabíjecí stanice podél trasy
  • Řidič může navrhované nabíjecí stanice vyloučit
  • Pro každou zastávku pro nabíjení se vypočítávají pravděpodobné náklady na nabíjení

2021-Mercedes-AMG-EQS-53-4MATIC- (6)

Existuje-li riziko, že by vůz s příslušným nastavením nedojel do cíle nebo k nabíjecímu stojanu, informuje MBUX řidiče včas díky „aktivnímu sledování dojezdu“ s pokynem aktivovat jízdní funkce ECO.

Koncept komplexní ochrany: Uložení akumulátorů v chráněné poloze pod podlahou
Sada akumulátorů je uložena ve chráněné zóně pod podlahou, kde ji před kolizí chrání skelet karoserie doplněný o boční hliníkové profily vyrobené výtlačným lisováním. Při této metodě je zahřátý blok kovu vytlačován tryskami, a vytváří tak „nekonečný“ profil, který se uřízne na požadovanou délku. Tímto způsobem lze vyrábět velmi komplexní profily, precizně přizpůsobené stanoveným požadavkům. Schránka akumulátorové sady má vpředu a na bocích deformační struktury. Vlastní akumulátorové moduly dodatečně chrání tuhá, dvoustěnná podlahová deska.

Mercedes-Benz již mnoho desetiletí uskutečňuje v rámci standardních postupů při vývoji rozsáhlé nárazové testy a zkoušky komponentů. Jejich úroveň je bezesporu vysoká. Interní požadavky jsou totiž často výrazně přísnější, než vyžaduje legislativa. Společnost klade nejvyšší důraz na nejlepší možnou ochranu také u akumulátorů. Mezi zkušební kritéria patří mimo jiné chování akumulátorů při nárazu a po vniknutí cizích těles. Důležitou součástí testů je také sledování přehřátí a nadměrného nabití.

Přečtěte si také:  Peugeot představuje svoji aplikaci MyPeugeot. Má i speciální funkce pro plug-in hybridy a elektromobily

Speciální, vícestupňový bezpečnostní systém bdí nad každodenním provozem. Bezpečnostní systém s nepřetržitým monitoringem zahrnuje např. sledování teploty, napětí nebo izolace. Objeví-li se závada, systém sadu akumulátorů odpojí. Standardní výbava zahrnuje rovněž systém sledování kolizí u stojícího vozu (při stejnosměrném nabíjení).

Trvalá udržitelnost v oblastech výroby a materiálů

Střecha výrobního závodu Factory 56, z jehož bran AMG EQS vyjíždí, je pokryta 12 000 fotovoltaickými moduly, které mají nejvyšší nominální výkon 5000 kWp a v průměru pokrývají 30 procent roční spotřeby elektrické energie tohoto závodu. V porovnání s ostatními montážními halami se tím celková spotřeba energie snížila o 25 procent. Factory 56 je v celkovém souhrnu výrobním závodem se zcela neutrální bilancí emisí CO2. Čtyřicet procent střešní plochy závodu Factory 56 je pokryto zelení. U hlavní budovy nalezl poprvé uplatnění recyklovaný beton. Výroba velmi komplexních lithium-iontových akumulátorů v závodě Hedelfingen, který je součástí areálu Stuttgart-Untertürkheim, bude od roku 2022 probíhat rovněž s neutrální bilancí emisí CO2. Mercedes-Benz má navíc v rámci strategických partnerství sjednány dodávky akumulátorových článků vyráběných rovněž s neutrální bilancí emisí CO2.

Více než 80 kilogramů dílů obsahuje materiály, které šetří suroviny (recykláty a suroviny z obnovitelných zdrojů). Podlahové krytiny zcela elektricky poháněného modelu AMG obsahují novou přízi z recyklovaného nylonu. Jedna tuna této příze ušetří více než 6,5 tuny CO2 v porovnání s nově vyrobeným nylonem. Ocel pro karoserie obsahuje 80 procent recyklované oceli získávané ponejvíce z ocelového šrotu.

Po ukončení životnosti vozidla je možné akumulátory dále používat. Například v úložištích elektrické energie, která provozuje společnost Mercedes-Benz Energy GmbH. Ta spolu se svými partnery připojila k německé elektrické síti již tři velká úložiště z automobilových akumulátorových systémů s celkovou kapacitou 50 MWh. První úložiště z použitých akumulátorů bylo zapojeno do sítě již v říjnu 2016 v západovestfálském městě Lünen.

Nejdůležitější technické údaje

  Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Elektromotory Dva synchronní elektromotory s permanentním magnetem
Max. výkon systému pohonu(bez sady AMG DYNAMIC PLUS/se sadou AMG DYNAMIC PLUS) 484 kW / 560 kW
Max. točivý moment systému pohonu na výstupu z převodovky(bez sady AMG DYNAMIC PLUS/se sadou AMG DYNAMIC PLUS) 950 Nm / 1020 Nm
Pohon Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu
Zrychlení 0-100 km/h(bez sady AMG DYNAMIC PLUS/se sadou AMG DYNAMIC PLUS) 3,8 s / 3,4 s
Nejvyšší rychlost(bez sady AMG DYNAMIC PLUS/se sadou AMG DYNAMIC PLUS) 220 km/h / 250 km/h
Kapacita sady akumulátorů, využitelná (WLTP) 107,8 kWh
Jmenovité napětí 396 V
Max. rekuperační výkon 300 kW
Palubní nabíječka (standardně/na přání) 11/22 kW
Max. výkon nabíjení stejnosměrným proudem 200 kW
Kombinovaná spotřeba elektrické energie (WLTP) 23,9-21,5 kWh/100 km
Emise CO2 (WLTP) 0 g/km
Třída hospodárnosti A+
Dojezd (WLTP) 526-580 km
Provozní hmotnost 2655 kg
Součinitel aerodynamického odporu vzduchu od 0,23

1 komentář

  1. ….CHAPU JE TO ENORMNE DRAHA ZALIZETOST…..ALE JE…
    JINAK
    TECHNOLOGIE V ENORMNIM PROGRES. MODU V CASE…SKORO ZAZRAK…UMELA INTELIGENCE…… -JE TO VSE PRO „CLOVEKA“ !!?

Přidat komentář