Nad spalovacími motory se zatahují mračna. Stále více automobilek je doplňuje elektromotory anebo je nahrazuje čistými elektromobily. Výjimkou není ani Škoda, která v posledních letech rozšířila nabídku plug-in hybridů a elektromobilů. Elektrifikace se u ní chystá ve velkém.
V současnosti je na trhu první generace Škody Kodiaq, která v loňském roce prošla faceliftem. Pod její kapotou nenajdeme žádnou pohonnou jednotku, které by pomáhaly elektromotory. Největší SUV mladoboleslavské značky je v nabídce stále výhradně s čistě spalovacími motory.
Druhá generace Kodiaqu, která by měla být představena přibližně za dva roky, by však měla být posledním autem s logem Škoda, které nebude čistým elektromobilem. Přesto u něj bude elektrifikace hrát zásadní roli. S takovou informací přišel magazín Automix.cz, který ji prý má z dobře informovaných zdrojů přímo z automobilky.
Neznamená to ale fakt, že s příchodem nového Kodiaqu skončí spalovací motory zcela. V ostatních (dříve představených) modelech Škoda budou spalovací motory v nabídce pokračovat. Minimálně do té doby, kdy budou schopny splňovat emisní normy, případně je budou zákazníci chtít.
Co se týká menšího modelu Karoq, jehož modernizace proběhla teprve před nedávnem, v případě jeho druhé generace se spalovacími motory už asi počítat nedá. A to i přestože dnes vychází ze stejné platformy, jakou používá i Kodiaq.
A vlastně tyto informace nejsou zase tak překvapivé, souvisí to s plánem koncernu Volkswagen zaměřit se na elektromobily. Podobná elektrická revoluce se týká všech značek koncernu Volkswagen, ty sportovní a luxusní nevyjímaje. Vždyť i Audi ohlásilo, že konec spalovacích motorů se chystá po roce 2026.
Spalovacích motorů bychom se ještě ale měli dočkat pod kapotou nové, již čtvrté generace Škody Superb, jejíž představení se společně s novou generací Volkswagenu Passat čeká v příštích dvou letech.
Elektromobily by se měly prodávat bez nesmyslné podpory. Třeba jenom dálniční známka, čím je auto těžší a větší platí víc, jen těžký elektromobil platí míň, protože nemá spalovací motor. To je čistá diskriminace.
Cha cha. Tady někomu vážně kape na hlavu co. Baterie dráhy, a navíc by mě zajímalo jak výroba a reciklace Baterie je ekologická
A přemýšleli ve Škodovce, kdo to bude kupovat? Už tak jsou jejich modely se spalovacím motorem tak brutálně předražené, že už i skalní a zarytí fanoušci této značky kupují auta někoho jiného. Nenažranost se pro Škodovku stala vlastní, aneb jak říkal jeden z mých kolegů – tuctovka, co si hraje na prémiovku. A když do toho zapojíme ještě cenu elektromobilů, může to Škodovka na českém trhu rovnou zabalit, aniž by ztrácela čas s realizací své strategie.