Nový Ford Focus získal pět hvězdiček za bezpečnost

Autor: Tisková zpráva - 19. 7. 2018


Nezávislá organizace Euro NCAP, zabývající se hodnocením bezpečnosti automobilů, udělila novému Fordu Focus maximálních možných pět hvězdiček. Nový Focus patří k prvním vozům, které Euro NCAP hodnotila podle nové zpřísněné metodiky.

Focus disponuje propracovanými funkcemi, které mohou zabránit střetu nebo zmírnit jeho následky. Jedním z nich je předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů. Registruje všechny objekty nacházející se v jízdní dráze vozu nebo poblíž ní. Pokud hrozí srážka a řidič na varování nereaguje, systém začne automaticky brzdit. Nově rozpoznává také cyklisty a funguje i v noci.

Organizace Euro NCAP udělila Focusu vysoké skóre za ochranu dospělých cestujících (85 %) i dětí (87 %). Jedná se o jeden z přínosů zcela nové architektury C2, která má o 40 procent vyšší schopnost pohlcení energie čelního nárazu. Nosná konstrukce karoserie je z 33 procent tvořena různými druhy ultravysokopevnostních ocelí.

Za zkoušky, jež simulují boční střet mezi dvěma vozy a čelní střet s částečným překrytím, obdržel nový Focus maximální možný počet bodů. Kompletní výsledky najdete ZDE.

Komfortnější, bezpečnější a přívětivější

Nový Ford Focus nabízí širší paletu pokročilých asistenčních technologií než jakýkoliv dosavadní model značky Ford. Pracují na bázi tří radarů, dvou kamer a 12 ultrazvukových senzorů. Patří k nim:

  • Adaptivní tempomat (ACC) vylepšený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém udržování v jízdním pruhu se uplatní i v městském provozu.
  • Adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek využívají kameru, s jejíž pomocí nastaví v předstihu světelný kužel podle průběhu silnice před vozem a – jako u prvního automobilu na světě – dokonce i podle dopravního značení.
  • Samočinný aktivní parkovací asistent nové generace dokáže nově v kombinaci s automatickou převodovkou přidávat plyn i brzdit. Díky tomu zcela samočinně zaparkuje po pouhém stisku tlačítka.
  • Asistent vyhýbacího manévru je ve voze této třídy nabízen vůbec poprvé. Pomáhá řidiči vyhnout se stojícím nebo pomalejším vozidlům tak, aby nedošlo k nehodě.
  • Upozornění na jízdu v protisměru je systémem, který bude nejprve k dispozici v Německu, Rakousku a Švýcarsku, vydá akustické i vizuální upozornění, pokud řidič projede okolo značek „Zákaz jízdy v jednom směru“ na dálničních nájezdech. Využívá k tomu kameru na čelním okně a údaje z navigačního systému.

V případě dopravní nehody přijde ke slovu další nová funkce – automatická aktivace brzd po nárazu, jež omezuje riziko dalšího střetu. Jakmile dojde k nárazu, v brzdovém systému se automaticky vyvine tlak střední intenzity, čímž se vůz zpomalí a omezí se nebezpečí zranění cestujících nebo dalšího poškození automobilu.

Jako první model značky Ford na evropském trhu nabízí nový Focus také průhledový (head-up) displej. Širokoúhlá zadní kamera s úhlem záběru 180° přispívá k lepší orientaci řidiče při couvání a manévrování.

Systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na přijíždějící vozidla ohlídá, zda se při couvání z parkovacího místa do silnice neblíží z některé strany jiné vozidlo. V takovém případě řidiče upozorní, ale nově také začne automaticky brzdit, pokud hrozí srážka a řidič na varování nezareaguje.

Nový Focus se již prodává jako pětidveřový hatchback, kombi a na vybraných trzích rovněž jako čtyřdveřový sedan. Vedle tradičních stupňů výbavy Trend a Titanium jsou v nabídce také sportovně stylizovaný Focus ST-Line a luxusní Focus Vignale. Ještě v průběhu letošního roku se k nim přidá crossover Focus Active.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru