Volkswagen Golf Variant je s více než dvěma miliony prodanými vozy jedním z nejúspěšnějších kompaktních kombi. Je to vůz, v němž – stejně jako v legendárním „švýcarském kapesním noži“ – dřímají nesčetná nadání. S příchodem nejnovější generace na základě modelu Golf VII dospěl tento bestseller v stylový všestranný vůz, který oslovuje nejrůznější cílové skupiny. Současná nabídka začíná verzí Golf Variant 1.2 TSI BlueMotion Technology Trendline s výkonem 63 kW/85 koní a končí novým modelem Golf R Variant s výkonem 221 kW/300 koní. Rozšíření modelové řady reaguje na trvale rostoucí poptávku po stále individuálnějších verzích modelu Golf Variant. V roce 2015 proto debutují hned tři nové exkluzivní modely, které odpovídají tomuto trendu a vnášejí svěží vítr do třídy kompaktních kombi: Golf Alltrack, již zmíněný Golf R Variant a Golf GTD Variant. Všechny uvedené modely vznikly na základě modulární platformy MQB pro vozy s motory uloženými vpředu napříč. Volkswagen přitom může na tomto inovativním technickém základě realizovat všechny myslitelné druhy pohonu.
Výš. Nový Golf Alltrack spojuje to nejlepší ze silničních a terénních světů. Lifestylové kombi se sériově dodávaným pohonem všech kol a individualizovaným designem prokáže své silné stránky v jakémkoli terénu a nekapituluje ani před nejvyššími průsmyky, například cestou na zimní lyžařskou dovolenou. Hlavní parametry: 4MOTION, čtyři motory s vysokým točivým momentem a výkonem od 81 kW/110 koní do 135 kW/184 koní a světlá výška zvýšená o 20 mm.
Rychleji. Nový Golf R Variant byl vyvinut společností Volkswagen R GmbH pro řidiče, kteří chtějí být skutečně rychlejší. Rychlejší ve smyslu čistokrevného sportovního vozu. Volkswagen proto přenesl do modelu Golf Variant motor a podvozek z modelu Golf R. Výsledkem je jedno z nejsportovnějších kompaktních kombi. Hlavní parametry: Variant s pohonem všech kol, výkonem 221 kW/300 koní a jízdními vlastnostmi, které zaručují výjimečné zážitky dokonce i na Severní smyčce Nürburgringu.
Dál. Nový Golf GTD Variant byl koncipován pro všechny motoristy, kteří chtějí dojet dál ve sportovním stylu a hledají tedy velmi dynamický automobil s nejnižší spotřebou paliva. Volkswagen proto poprvé přenesl do modelu Variant koncepci modelu GTD. Vznikl tak „dálkový expres“ nové generace. Hlavní parametry: pohon předních kol s výkonem 135 kW/184 koní, zdokonalená aerodynamika se sportovním podvozkem sníženým o 15 mm.
Golf Alltrack – výš
První Alltrack na základě modelu Golf Variant. V roce 2012 překlenul Volkswagen propast mezi silničním a terénním světem modelem Passat Alltrack. Nejúspěšnější německý výrobce automobilů nyní přenáší tento koncept do další třídy s novým modelem Golf Alltrack. Mezi technické a stylistické rysy modelu Golf Alltrack patří sériově dodávaný pohon všech kol 4MOTION, vyšší světlá výška, ochrana karoserie rozšířenými podběhy kol a bočními prahy, nově tvarované nárazníky a mnoho dalších osobitých prvků vnější a vnitřní výbavy. Pro Golf Alltrack jsou k dispozici jeden zážehový (TSI) a tři vznětové motory (TDI) – vesměs výkonné jednotky s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Novinkou v modelové řadě Golf je 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 koní. Motory TDI jsou pro model Golf Alltrack nabízeny ve výkonových stupních 81 kW/110 koní (1.6 TDI), 110 kW/150 koní (2.0 TDI) a 135 kW/184 koní (2.0 TDI). Ve verzích s výkonem 180 koní a 184 koní je hnací síla přenášena prostřednictvím sériově dodávané šestistupňové dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonu všech kol.
4MOTION, EDS, XDS+. Golf Alltrack byl koncipován tak, aby odváděl stejně dobré výkony jak na zpevněných cestách, tak i v lehkém terénu. Technickým základem je proto pohon všech kol 4MOTION s inovativní spojkou Haldex, která plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu. Kromě toho je do elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC integrována elektronická uzávěrka diferenciálu EDS pro všechna čtyři kola, která přebírá funkci uzávěrek nápravových diferenciálů. Golf Alltrack je navíc vybaven doplňkovou funkcí XDS+ na přední a zadní nápravě, která při rychlém průjezdu zatáčkou přibrzďuje vnitřní kola, a optimalizuje tak chování vozu.
Vysoká hmotnost přívěsu. Golf Alltrack vykazuje i v neschůdném terénu vlastnosti, které jsou jinak připisovány vozům kategorie SUV, a to díky alianci světlé výšky zvýšené o 20 mm, jízdního režimu „Offroad“ a pohonu všech kol 4MOTION. Golf Alltrack kromě toho nabízí nejen vysloveně dobré terénní vlastnosti a vyšší úroveň aktivní bezpečnosti, ale i schopnosti ideálního tažného vozidla, které je koncipováno pro jízdu s přívěsem o hmotnosti až 2000 kg (brzděný přívěs při 12% stoupání).
Golf R Variant – rychleji
První Golf Variant ve verzi R. Poprvé od debutu modelu Golf R – v roce 2002 jako Golf R32 – vstupuje na scénu varianta této modelové řady jako kombi. Exkluzivní Golf R Variant disponuje výkonem 221 kW/300 koní. Jeho přeplňovaný motor mobilizuje točivý moment až 380 Nm, který je přenášen na vozovku šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a trvalým pohonem všech kol 4MOTION. Zárukou ryzí dynamiky je kromě toho také sportovní podvozek (o 20 mm nižší světlá výška), inovativní progresivní řízení a stabilizační systém ESC Sport, který lze pro jízdu na závodním okruhu kompletně vypnout. Golf R Variant zrychlí z klidu na 80 km/h za pouhých 3,8 sekundy a na 100 km/h za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost sportovního kombi je elektronicky omezena na 250 km/h. Účinnost přeplňovaného čtyřválce modelu Golf R Variant dokládá jeho spotřeba paliva. Nejsportovnější Golf Variant se v průměru spokojí s pouhými 7,0 l/100 km (emise CO2 164 g/km). Nový vrcholný model řady Golf Variant byl vyvinut společností Volkswagen R GmbH.
Nový design zádě ve stylu „R“. Exteriér modelu Golf R Variant, vybaveného 18“ koly z lehké slitiny „Cadiz“, odpovídá suverénnímu designu hatchbacku Golf R až do úrovně střešních sloupků B. Od zadních dveří se Golf R Variant vyznačuje svébytným designem. Zadní partie se od ostatních verzí modelové řady Golf Variant odlišuje novým nárazníkem ve stylu „R“, leskle černým difuzorem, čtyřmi chromovanými koncovkami výfukové soustavy, aerodynamickými prvky na střešních sloupcích D a osvětlením registrační značky diodami LED.
Prostorný sportovní vůz. Golf R Variant je jedním z mála sportovních vozů, které nekapitulují ani před prostorově náročnými rekreačními aktivitami nebo cestováním s celou rodinou. S objemem zavazadlového prostoru 605 až 1620 litrů patří tento Volkswagen mezi sportovní vozy s nejvyšší mírou variability. Nový Golf R Variant zaujme v interiéru vrcholnými sportovními sedadly, čalouněnými kombinaci tkaniny a Alcantary, modrým dekoračním osvětlením a sportovně exkluzivní výbavou.
Golf GTD Variant – dál
První GTD jako Golf Variant. První Golf GTD byl uveden na trh před 33 lety. Stal se ikonou všech sportovních vozů se vznětovým motorem. GTD totiž fascinujícím způsobem spojuje výkony sportovního vozu se spotřebou malého vozu. Poprvé od debutu prvního modelu Golf GTD v roce 1982 je nejsportovnější kompaktní vůz se vznětovým motorem k dispozici také jako Variant. Agilní vznětové kombi je poháněno motorem 2.0 TDI s výkonem 135 kW/184 koní. Průměrná spotřeba paliva s šestistupňovou mechanickou převodovkou: 4,4 l/100 km (emise CO2 115 g/km). Na přání je Volkswagen Golf GTD Variant nabízen s dvouspojkovou převodovkou DSG, která vykazuje spotřebu paliva pouhých 4,8 l/100 km (emise CO2 125 g/km). Nízké hodnoty emisí NOx udržuje mimo jiné zásobníkový katalyzátor.
Pohon předních kol, XDS+, ESC Sport. Dvoulitrový turbodiesel s přímým vstřikováním common rail přenáší na přední kola modelu Golf GTD Variant extrémní hnací sílu. Již od 1750 min-1 poskytuje tento motor maximální točivý moment 380 Nm. Mimořádně účinná poháněcí jednotka umožňuje modelu Golf GTD Variant zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy bez ohledu na použitou převodovku. I díky nejvyšší rychlosti 231 km/h (DSG: 229 km/h) se řadí mezi sportovní kombi se vznětovým motorem. Zvláštní postavení v rámci modelové řady Golf Variant potvrzuje individualizovaný sportovní design ve stylu GT a sériová výbava, zahrnující funkci XDS+ pro podporu jízdní dynamiky, stabilizační systém ESC Sport, progresivní řízení, sportovní podvozek (snížení světlé výšky o 15 mm) a 17“ kola „Curitiba“ s pneumatikami širokými 225 mm.