Úspěch elektromobility závisí na třech faktorech: dlouhém dojezdu elektromobilů, možnosti rychlého nabíjení vysokonapěťové sady akumulátorů a snadném přístupu k husté síti nabíjecích přípojek. Nabídka nové služby Audi charging umožní řidičům elektricky poháněných vozů s logem čtyř kruhů rychlé a komfortní nabíjení v téměř celé Evropě.
Nabíjecí služba Audi charging bude spuštěna 1. ledna 2023 ve 27 zemích včetně České republiky a v průběhu příštího roku bude rozšiřována. Díky tomu poskytne přístup k cca 400 000 nabíjecím přípojkám, které provozuje více než 800 poskytovatelů. Mezi ně patří také cca 1900 vysokovýkonných nabíječek v síti IONITY, které jsou rozmístěny především podél hlavních dopravních tahů a umožňují rychlé nabíjení výkonem až 350 kW.
Audi spolupracuje v rámci své nové nabídky nabíjení se společností Volkswagen Group Charging GmbH a její značkou Elli. Služba e-tron Charging Service, zavedená po zahájení prodeje prvního zcela elektrického modelu značky před cca čtyřmi roky, zůstane k dispozici pro stávající zákazníky do konce roku 2023 a bude po tuto dobu paralelně fungovat s novou nabíjecí službou Audi charging. Noví zákazníci nebo řidiči modelů Audi, kteří budou přecházet ze služby e-tron Charging Service na novou nabídku, se mohou rozhodnout pro jeden ze tří nabízených tarifů.
Při zakoupení nového zcela elektrického modelu převezme Audi v prvním roce základní poplatek za tarif pro.
Nové Audi Q8 e-tron: vyšší hospodárnost, delší dojezd, ostřejší design
Tarif pro osloví především řidiče elektricky poháněných modelů, kteří musejí častěji nabíjet na cestách. V České republice stojí základní poplatek 365 Kč/měsíc, ale na nabíjecích stojanech se střídavým proudem nabízí cenu 7,90 Kč za kilowatthodinu. Výhodné je s tímto tarifem také doplňování elektrické energie do vysokonapěťové sady akumulátorů na rychlonabíjecích stanicích IONITY. Elektrická energie z těchto vysokovýkonných nabíječek stojí v Česku pouhých 9,40 Kč za kilowatthodinu. V porovnání se standardními cenami na rychlonabíjecích stojanech v České republice to je velmi atraktivní nabídka.
Zákazníci, kteří si zakoupí nový elektromobil Audi, nabíjejí od prvního dne velmi výhodně, protože Audi převezme úhradu základního poplatku tarifu pro po dobu jednoho roku. Ale dokonce i se základním poplatkem se měsíční částka v porovnání s oběma ostatními tarify amortizuje po odběru necelých 32 kilowatthodin za měsíc v síti IONITY, což odpovídá jednomu jedinému průměrnému nabití na nabíječce IONITY.
Pro motoristy, kteří musejí na cestách nabíjet jen příležitostně, je určen tarif plus s poplatkem 170 Kč měsíčně. Tento tarif nabízí výhodné ceny na nabíjecích stanicích se střídavým a stejnosměrným proudem a vyplatí se při měsíčním odběru alespoň 52 kilowatthodin elektrické energie na stejnosměrných stanicích, resp. 35 kilowatthodin elektrické energie z veřejných nabíječek se střídavým proudem. Tarif basic nemá vůbec žádný základní poplatek. Ceny za kilowatthodinu jsou v jeho případě sice vyšší, ale tento tarif poskytuje kompletní přístup k celoevropské nabíjecí síti a umožňuje stejně jako u ostatních tarifů veškeré komfortní funkce, které jsou spjaty se službou Audi charging. Tarif basic je tak vhodný pro řidiče, kteří nabíjejí ponejvíce doma, ale příležitostně potřebují na cestách řešení pro snadné nabíjení, aniž by se zavazovali k pevným měsíčním platbám.
Podrobný přehled jednotlivých tarifů se sazbami platnými v České republice je uveden v tabulce na konci zprávy. Při nabíjení v zahraničí platí ceny stanovené pro příslušnou zemi. Řidiči elektromobilů si tak mohou již před odjezdem na zahraniční cestu udělat naprosto transparentní představu o nákladech na nabíjení, které mohou očekávat.
Komfortní správa smlouvy a vyúčtování
Mezi komfortní funkce patří integrace nabíjecích přípojek zahrnutých do služby Audi charging do plánování nabíjení navigačním systémem vozidla, a to jak v MMI, tak i v aplikaci, z níž lze předem naplánovanou trasu odeslat do vozu. Kromě toho lze prostřednictvím vystavené karty RFID (Radio-Frequency Identifivation) nebo aplikace myAudi App aktivovat nabíjecí stojany, a tím zahájit proces nabíjení.
Ještě komfortnější je funkce Plug & Charge, která je již dnes k dispozici na nabíjecích stojanech IONITY a Aral Pulse (v Německu) a v budoucnosti bude dostupná i u dalších poskytovatelů. V tomto případě stačí po jednorázové aktivaci ve vozidle pouze zasunout nabíjecí kabel do zásuvky. Vozidlo a nabíjecí stojan vzájemně komunikují prostřednictvím šifrovaného spojení. Nabíjecí proces se spustí automaticky a úhrada za odebranou elektrickou energii proběhne platební metodou uloženou v aplikaci myAudi App, například kreditní kartou. Plug & Charge bude v nové síti Audi charging k dispozici krátce po uvedení služby na trh.
Aplikace myAudi bude navíc zákazníkům nabízet ještě větší užitek. V budoucnosti nabídne uživateli nejen správu kompletní smlouvy s poskytovatelem služby Audi charging, ale několika kliknutími bude možný také přechod na jiný tarif. Aplikace zobrazuje rovněž ceny na vybrané nabíjecí stanici a sestavuje přehledy všech nabíjecích procesů. Audi charging bude k dispozici výhradně pro zákazníky značky Audi, kteří jezdí s akumulátorovým elektromobilem (BEV) nebo plug-in hybridním vozem (PHEV).
Vhodné řešení pro různé provozní profily: tři tarify Audi charging
Ceny Audi charging service | basic | plus | pro |
---|---|---|---|
Základní měsíční poplatek | 0 Kč | 170 Kč | 365 Kč |
Cena za kWh na AC (střídavý) | 13,20 Kč | 8,30 Kč | 7,90 Kč |
Cena za kWh na DC/HPC (stejnosměrný) | 16,50 Kč | 13,20 Kč | 12,60 Kč |
Cena za kWh na Ionity | 21,00 Kč | 21,00 Kč | 9,40 Kč |
Plug & Charge | ano | ano | ano |
Ceny platí na nabíjecích stojanech v České republice. Doba platnosti smlouvy je 12 měsíců bez automatického prodlužování. Blokovací poplatek (platný pro všechny tarify) při nabíjení střídavým proudem 1,37 Kč za minutu se účtuje pouze mezi 9 a 21 hodinou od 180. minuty. Blokovací poplatek při nabíjení stejnosměrným proudem včetně vysokovýkonných nabíječek 4,10 Kč za minutu se účtuje od 90. minuty.
*Akční nabídka pro elektromobily Audi: Měsíční poplatek 0 Kč za tarif pro po dobu prvního roku provozu. Nelze využít po předchozím čerpání obdobného benefitu v rámci služby e-tron Charging Service.