„Přeznačkování“ modelů není nic nového, ale v poslední době se to děje velmi často. Doba je zejména v Evropě velmi přísná na vypouštěné emise a vývoj je naopak velmi drahý. Pro automobilky je využití modelu konkurenční značky levnější i jednodušší. Nejnovějším takovým modelem, který spatřil světlo světa, je Mazda2.
Když se podíváte na fotku níže, na první pohled vidíte současnou generaci hatchbacku Toyota Yaris. Na ten druhý pohled si ale můžete všimnout přelepeného znaku. I tak jsou v jeho konturách jasně viditelné tvary znaku automobilky Mazda. Tohle totiž není Yaris, to je nová Mazda2.
https://www.facebook.com/motor1com/posts/10162559220415898?__cft__[0]=AZVWp8aupwTHYHeTOkqnD2Ng-3b_CB8rzXuIZleyXXNBfpnIkS2PY1gJnwKHrVsydvVZrGSChqgCB2Z585Pj2mZj4ZF4ps-HTBt2_8NYYqoYQKjBCqnutaDvu5rhM0Dx5okrOk1L4uY9P9hZ85MAcavAzt7D3NtXwFFiV1dNGuNKkheCicQR3eny4j5HTpRUAUk&__tn__=%2CO%2CP-R
Mazda2 by měla využít kompletní techniku Yarisu, včetně podvozkové platformy TNGA GA-B. O pohon dvojky by se ale měla starat pouze full hybridní pohonná jednotka. Ta kombinuje tříválcovou patnáctistovku spřaženou s planetovou převodovkou e-CVT. Karoserie má být pouze pětidveřová. Nová generace Mazdy2 by se měla vyrábět přímo po boku Toyoty Yaris v kolínské továrně automobilky, kterou letos převzala samostatně právě Toyota.
Další podrobnosti zatím známé nejsou.
V Evropě se podobné věci dějí poměrně často, vždyť aktuálně si můžete koupit třeba Suzuki Swace, které je původně kombík Toyotu Corolla, anebo Suzuki Across, které je Toyotou RAV4.