Nová generace BMW M5 se blíží, automobilka ji už testuje na německém okruhu Nürburgring. I podle zvuku, který maskovaný prototyp vydává, se potvrzuje, že půjde o plug-in hybrid s benzinovým motorem V8.
Nová generace BMW M5 má přijet jako sedan, ale i jako kombi M5 Touring. V obou případech má jít opět o vysoce výkonné modely, které ovšem nově budou kombinovat spalovací motor a elektromotor. Půjde o plug-in hybrid, přičemž pohonná jednotka by měla vycházet z nedávno představeného první samostatného modelu sportovní divize německého výrobce, modelu BMW XM. To sice na jedné straně znamená znatelný nárůst výkonu, ale na druhé straně i hmotnosti.
V případě spalovacího motoru půjde o dobře známý 4,4litrový motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který by sám o sobě měl nabídnout 360 kW/489 koní. Pomáhat by mu měly dva elektromotory se 145 kW/197 koňmi. Celkový výkon by – pokud bude stejný jako v případě BMW XM – měl být 480 kW/653 koní a točivý moment 800 Nm. Akcelerace z místa na stovku by tak měla zabrat kolem tří a půl sekundy a maximální rychlost by mohla překonat třístovku, standardně bude však omezena na 250 km/h.
Auto by mohlo být představeno ještě letos, ale do prodeje se nedostane dříve než v roce 2024. Na podrobnosti a detaily si tak budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Jisté je, že nedávno představené BMW M2 bylo však tím vůbec posledním ostrým modelem bavorského výrobce, který nedostal elektrickou pomoc. Všechna nová eMka už budou elektrifikovaná.