Česko je poměrně hustě protkáno různými kamerami, přičemž ne každá měří rychlost. I tak je těch měřících rychlost opravdu hodně. A to jak v jednotlivých městech, tak už se objevují i na dálnicích.
Pozor na okruhu, ale hlavně na D4
Velké debaty koncem loňského roku rozpoutalo otevření nového úseku dálnice D4, přesněji řečeno hlavně měření rychlosti, které tam resort dopravy připravil. Celých 32 kilometrů nově otevřené dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem je doslova prošpikováno komplexním kamerovým systémem. Původně to vypadlo, že každý jeden kilometr bude pod neustálým dohledem radarů. Nakonec ale došlo ke změně, ale otázkou je, zda k lepšímu. „Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy, přičemž nejdelší měřený úsek je o délce 3350 metrů, nejkratší je v délce pouze 640 metrů. Délky měření odpovídají mezikřižovatkovým vzdálenostem. Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat, na aktuálně aktivní měřený úsek budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Radarový systém byl spuštěn hned 1. ledna a pokuty vybírají obce Příbram a Písek.
„Podobně je úsekové měření v běžném provozu instalováno na silnici I/3 kolem Benešova, ale také např. v tunelech na Pražském okruhu, na dálnicích D1, D5 nebo na D8. Měření rychlosti probíhá také v tunelovém komplexu Blanka. Smyslem je zklidnění dopravy v měřených úsecích, což přispívá k bezpečnosti silničního provozu. Navíc je zaměřeno především na ty, kteří vědomě a významněji překračují povolenou rychlost a ohrožují tím ostatní,“ upozorňuje na další dálniční radary ministerstvo dopravy.
Těmto mýtům řidiči pořád věří. Ten s kelímkem na palubní desce je asi nevětší hloupost
Velký pozor si dejte také na Pražském okruhu. Měřeny jsou standardně oba tunelové komplexy, tedy Cholupice i Lochkov. Ty ovšem doprovází další měření rychlosti – mezi kilometry 0,49 – 1,85 u Jesenice, ale také mezi kilometry 77,1 – 78,2 u Modletic.
Nohu z plynu byste měli sundat také na dálnici D5 mezi kilometry 77,5 – 77,8, tedy v tunelu Valík, ale také na dálnici D8 mezi kilometry 84,6 – 86,4 (tunel Panenská) a 58,3 – 59,4 (tunel Radejčín). Na dálnici D1 bývá měření vždy v opravovaných úsecích, kde je nezbytné, aby řidiči dodržovali sníženou rychlost. K tomu ale s radarem počítejte také v tunelu Klimkovice.
Byť kamer kolem dálnic (třeba na mýtných branách) je opravdu hodně, drtivá většina z nich především monitoruje provoz. Operátoři, kteří sedí na řídících střediscích, díky mohou nim upravovat proměnné dopravní značení, případně na potřebná místa posílat složky IZS nebo silničáře.
smyslem není zklidnění dopravy,ale naplnění obecních a městských kas!!