Na silnici vás může překvapit nepříjemná situace, při které budete muset provést vyhýbací manévr. Některá auta to zvládají lépe, jiná hůře a vlastně nezáleží až tak úplně na značce auta. A jak vyhýbací manévr, tzv. losí test zvládne Dacia Sandero Stepway?
Jeden z nejnovějších modelů rumunské značky už jsme měli v testu a docela nás zaujal. Dacia Sandero Stepway je lépe vybavené, lépe vypadá, ale i lépe jezdí. Že se to mezigeneračně zlepšilo potvrzuje i magazín km77.com, který se na vyhýbací manévry specializuje.
Ten ve svém videu tvrdí, že řidič si nepřipadá nebezpečně ještě při rychlosti 73 km/h. I v této rychlosti Dacia trať projede, aniž by srazila jedinou kuželku. Auto je sice nervózní a stabilizační systém se do práce zapojil velmi výrazně. Ve zpomalených záběrech je vidět, že se pravé zadní kolo odlehčí.
V rychlosti 78 km/h už je vidět, že se přední část auta neovladatelně řídí ven ze zatáčky, kde nakonec zasáhl stabilizační systém. Do původního jízdního pruhu se už řidič s autem vrátit nedokázal. 80km/h už bylo příliš i na první otočení volantem.
I tak je to však oproti předchozí generaci výrazné zlepšení. Ta měla totiž hodně velké problémy už při 72 km/h, kdy na silnici poskakovala s koly ve vzduchu. Mimochodem třeba takové BMW M235i GranCoupé mělo problémy při 74 km/h a Hyundai Tucson už nad 71 km/h.