Losí test, tedy simulace nenadálého vyhýbacího manévru, je pro spoustu značek a modelů obrovský problém. Jsou auta, která test vůbec nedokončí, protože jim dělá problém i opravdu nízká rychlost. Jsou i auta, od kterých čekáte fenomenální výsledek a ten nepřijde. Ale na druhou stranu jsou modely, do kterých by to jeden na první pohled neřekl, a losí test zvládnou na výbornou. Jde o těžkou disciplínu, která názorně ukáže, jak má vůz nastavený podvozek a řízení, ale je potřeba pamatovat i na to, že velmi důležitým faktorem je v něm i samotný řidič.

V případě redakce km77.com, která se na losí testy specializuje, o schopnostech řidiče nijak výrazně nepochybujeme. Samozřejmě i on může udělat chybu, ale jsme od nich zvyklí, že chybu šoféra přiznají a naopak ji vyzdvihnou jako varování toho, co za volantem nedělat. V případě nového Hyundai Tucson k žádnému zádrhelu ze strany řidiče nedošlo, přesto novinka korejské automobilky z testu neodešla s úplně vítězným hodnocením.

Přečtěte si také:  Test Hyundai Tucson 1,6 T-GDi Mild Hybrid 4x4 (2021)

Do testu přijela hybridní verze, na které se během deseti pokusů vystřídali dva profesionální jezdci. Rychlost 77 km/h a vyšší vůbec nebylo možno dokončit, už by šlo o příliš nebezpečný manévr. Tucsonu bylo lépe v nižších rychlostech, přičemž bez problému vyhýbací manévr zvládl jen v rychlosti 71 km/h.

To ve slalomu už Tucson ukázal, že taková disciplína je mu blízká. I redakce jej chválila, především pak reakce řízení i přenos hmotnosti. Pochvalu dostaly i obuté pneumatiky Michelin Primacy 4, které dobře držely.