Losí test, tedy test nenadálého vyhýbacího manévru na první pohled možná vypadá jednoduše, ale v praxi se ukazuje, že jde o prubířský kámen většiny aut. Některá, byť jsou sportovně založená, jej nezvládnou ani v nepříliš vysokých rychlostech. Často ale může jít o přespříliš horlivé jízdní asistenty, které do řízení zasahují více, než by měly. Jak se ale ukázalo, nový CUPRA Leon mezi ně nepatří. V losím testu dopadl velmi dobře.

Účelem losího testu je vyhnout se nenadálé překážce na silnici, což je náročné jak pro řidiče, tak pro pneumatiky, ale i pro samotné auto a všechny jeho systémy. Španělská redakce webu km77.com se na losí testy specializuje, a i ona musela přiznat, že Cupra Leon u losího testu překvapil. Do testu přijela verze s motorem 1,4 TSI e-Hybrid o výkonu 245 koní s automatickou převodovkou DSG a s pohonem předních kol.

První rychlostí, kterou s Leonem zkoušeli, bylo 75 km/h. Ačkoliv už v této rychlosti má řada aut problémy, Leon se vyhýbacím manévrem propletl naprosto bez problému. Navíc pustil varovné blinkry, což také není u jiných vozidel standardem. Když to šlo Leonu tak dobře v 75 km/h, přeskočil test následně rovnou do 79 km/h. A ani v této rychlosti nemá řidič ani auto vůbec žádný problém. Naklání se jen minimálně, drží stopu a elektronické asistenty pomáhají přesně tak, jak se od nich čeká.

Přečtěte si také:  BMW 235i tak úplně nezvládlo losí test. Trápilo se stejně, jako většina současných aut

Při dalších zkouškách této rychlosti se auto párkrát dotklo kuželů, které vyznačují trať. Navíc šlo o chybu řidiče, který zkoušel prudší reakce a jinou stopu. V 80 km/h mělo auto dle záběrů problém udržet zvolenou stopu, ale z videa je patrné, že šlo hlavně o chybu řidiče, který si do vyhýbacího manévru špatně najel a auto pak neměl šanci srovnat. I to se však na silnicích stává, ostatně při náhlém vyhýbacím manévru nejde brát v potaz ideální stopu ani směr. Ideální podmínky na silnici neexistují. Přesto CUPRA Leon zvládl jedno vyhnutí a následně prudké zastavení.