Značka CUPRA, byť zatím nemá v portfoliu moc modelů, rozhodně vzbuzuje zájem. Před několika málo týdny uvedla na trh model Formentor a v těchto dnech se k němu přidává model Leon. Pokud jste to ještě nezaznamenali, pak vězte, že model Leon je k dispozici jak u značky SEAT, tak u značky CUPRA. To nejjednodušší rozlišení je, že SEAT si ve svém portfoliu nechá „standardní“ verze Leonu a CUPRA si pod svá křídla vezme ty sportovnější kusy. Jenomže než se těch opravdu sportovnějších, tedy těch, které si zaslouží nosit označení CUPRA, dočkáme, musíme vzít za vděk plug-in hybridní verzí modelu CUPRA Leon. A ta na český trh přijíždí právě v těchto dnech, přičemž základní cena je 1 054 900 Kč, respektive 1 074 900 Kč za Leon Sportstourer, tedy kombi.

Jde o verzi s označením 1.4 TSi e-Hybrid, která spolupracuje výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Spalovací motor spolupracuje s elektromotorem o výkonu 85 kW a sadou lithium-iontových baterií s kapacitou 13 kWh. Výkon této jednotky je 245 koní a jak už správně tušíte, jde o totožnou jednotku, jakou má třeba Škoda Octavia RS iV. Točivý moment je 250 Nm.

Jde o plug-in hybrid, který má podle automobilky čistě elektrický dojezd až 52 kilometrů. V reálu ale počítejte s mnohem nižší hodnotou. Auto se dá samozřejmě nabíjet z domácí zásuvky, přičemž v tu chvíli dobíjení trvá necelých šest hodin. Z domácího wallboxu pak necelé čtyři hodiny. Tato doba se však může dle automobilky měnit v závislosti na teplotě, napětí nabíjecího systému, stavu akumulátoru a používání jiných elektrických zařízení během nabíjení.

První kilometry za volantem CUPRA Formentor 2.0 TSI 4Drive 228 kW

Už standardní výbava auta je vcelku bohatá. Za ten milion dostanete FullLED přední i zadní světlomety, 19“ kola, celou armádu bezpečnostních asistentů, ale třeba i zadní parkovací senzory. Ty už jsou dnes při parkování obzvlášť ve městě skoro nutnost. Nechybí ale ani navigace nebo třeba sportovní adaptivní podvozek. A co příplatky? Ty se liší v závislosti na tom, jakou motorizaci auta máte. Připlatit si můžete za jiný design kol, lepší audiosystém, ale třeba za 28 000 Kč za panoramatické okno nebo necelých 11 000 Kč za vyhřívaný volant a sedadla.

Nabíjení je to, oč tu jde

Kdo si ale pořídí hybrid, zajímá ho také možnosti dobíjení. I na to CUPRA myslela a nabízí trojici nabíjecích infrastruktur. První dostala označení MOON Wallbox Basic, její výkon je 11 kW a je kompatibilní se všemi elektromobily a plug-in hybridy, které mají konektor Mennekes, označovaný jako Typ 2. To vše vyjde na 20 990 Kč.

Druhá má označení Moon2Go a nabízí kromě kabelu, který utáhne až 22 kW také sadu adaptérů se čtyřmi typy konektorů, které jsou kompatibilní s unifikovanými zásuvkami na území ČR. K tomu je také přístup k monitoringu nabíjecího výkonu, aktuálního nabití a dojezdu pomocí aplikace Android nebo Apple. Tato verze vyjde na 30 990 Kč.

CUPRA nabídne spoustu modelů. Jedna ruka vám na jejich spočítání skoro stačit nebude

Třetí a nejdražší verze dostala označení MOON Wallbox Connect a krom toho, že nabízí dobíjení až dvou elektromobilů nebo plug-in hybridů současně, má výkon 22 kW (2×22 kW) a je kompatibilní se všemi plně elektrickými vozidly a plug-in hybridy s nabíjecím konektorem Typ 2. Na tuto variantu si musíte připravit 37 450 Kč.

Kompletní ceník je ke stažení na stránkách značky CUPRA.