Je s podivem, jak tak banální test úhybného manévr, kterému se přezdívá „losí test“, dokáže potrápit i jinak opravdu hodně schopná auta. Vypadá to, že je úplně jedno, kolik jízdních asistentů má, jak moc sportovními geny disponuje nebo jaký je jeho výkon. Papírové rozdíly velké většiny současných modelů umí šmahem smazat jeden jediný pokus o vyhnutí se překážce.

Dokazují to videa a testy španělských specialistů na losí testy, které už jistě znáte pod označením km77. Tahle parta má pro každé testované auto totožnou trať, totožné podmínky a má na něj tytéž nároky. Ačkoliv bychom čekali, že současná moderní auta zvládnou úhybný manévr s naprostou jistotou a v pohodě, opak je pravdou. V rychlostech přesahujících 70 km/h, což je stále méně, než je povoleno třeba na našich okreskách, má problémy drtivá většina současných modelů.

Abychom byli objektivní, samozřejmě existuje možnost, že je chyba u řidiče. Nicméně španělská redakce testovací jezdce střídá. A to i v rámci jednoho auta. Tam tedy takzvané „jádro pudla“ asi nebude. Nejaktuálnějším vozem, který u losího testu příliš nepřesvědčil, je Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+. Nejvýkonnější hot-hatch německé automobilky, který sice disponuje pohonem všech kol 4Matic+, ale zároveň umí díky elektronice driftovat jako pravověrná zadokolka.

Nový Mercedes-AMG A45 S je na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší než Lamborghini Murcielago

Ale ani to všechno mu nepomohlo k tomu, aby losí test zvládl bez ztráty kytičky. Problémy nastaly už v rychlosti 77 km/h, což je pro španělskou redakci pomyslná hranice toho, co by auta měla zvládnout. Proto redakce ubrala na 75 a následně 76 km/h, což už mercedes zvládal o mnoho lépe.

První verze testování probíhala v komfortním režimu, druhá pak v režimu Sport. Ovšem ani to nepomohlo. Auto se s rychlostí 77 km/h trošku pralo, ale skončilo to jen lehkým vybočením ze zvolené jízdní dráhy. Nutno dodat že vyhýbání překážce probíhá při brzdění, kdy auto přenáší hmotnost na předek.