Dacia redefinuje pojetí současného automobilu. Dacia se více než kdy jindy soustředí na skutečné potřeby svých zákazníků a nabízí vozy jednoduché, prostorné, spolehlivé, robustní, bez zbytečné výbavy a za nepřekonatelnou cenu. Nebývalé souvislosti posledních měsíců rovněž poněkud urychlily vývoj započatý již před několika lety: mnoho lidí bylo nuceno zamyslet se nad svou udržitelnou spotřebou a vrátit se k tomu podstatnému. Přitom se dále utvrzovali v potřebě mobility a volnosti. Stále více zákazníků přistupuje ke koupi automobilu pragmaticky. Na tuto potřebu odpovídá Dacia již více než 16 let nabídkou dostupných automobilů za odpovídající cenu.
Sandero, Sandero Stepway a Logan tuto DNA Dacie ztělesňují. Sandero se od roku 2017 stalo emblematickým modelem a bestsellerem jako nejprodávanější soukromý vůz v Evropě. Je také nejprodávanějším modelem Dacie s více než 2,1 miliony vozů celkem, čili 32 % prodejů značky od roku 2004. Sandero Stepway, městský crossover, představuje 65 % těchto vozů, tedy více než 1,3 miliony vozů.
S novým Sandero, Sandero Stepway a Logan inovuje Dacia svoji nabídku v segmentu vozidel do města a víceúčelových kompaktů, odpovídajících všem potřebám uživatelů. Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a víceúčelové, aniž by ustupovaly ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti a nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG.
Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou inovovaným ztělesněním ducha svých předchůdců. Při stále nízké ceně představují více než dříve nové dostupné modely s nejlepším poměrem hodnota/cena na trhu.
Test Dacia Sandero Stepway TCe 90 (2021) |
„Touto novou generací inovuje Dacia tři emblematické modely, tedy třetinu svého sortimentu a celou nabídku v segmentu B. S robustním a současně dynamickým designem, moderní výbavou, platformou CMF a účinnými inovovanými pohony vyvinutými v Allianci, nabízejí nové Sandero, Sandero Stepway a Logan více prostornosti, komfortu, bezpečnosti a potěšení. Odpovídají skutečným potřebám našich zákazníků a proto jsou ztělesněním DNA Dacie: dostupné vozy za správnou cenu,“ říká Mihai Bordeanu, ředitel Marketingu Dacia.
Inovace ikonického rodinného sedanu
Nový Logan, emblematický model Dacie, je historicky rodinným sedanem značky. V roce 2005 vnesl revoluci na automobilový trh, demokratizoval nový vůz. O 16 let později tato nová generace, stále věrná svým původním hodnotám, nabízí zvýšený komfort a rekordní prostornost.
Design exteriéru
Design nového modelu Dacia Logan je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u Nového Sandera.
Interiér
Nový Logan je rodinný vůz, který pečuje o svou posádku. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s lze dle libosti rozložit. Má nastavitelnou délku o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli.
Zavazadlový prostor
Zavazadlový prostor Loganu je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 dm³ (VDA) větší o 18 dm³. Pro srovnání: jeho objem je o 200 litrů větší než u Nového Sandera. Pro usnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů.
Nový Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo na handsfree kartě. Zavazadlový prostor se zavírá manuálně.
Zavazadlový prostor nového Loganu je novátorsky rozvržen: čtyři odnímatelné přepážky lze spolu spojit a rozdělit tak zavazadlový prostor na několik částí s proměnlivou velikostí podle potřeby. Tento doplněk ponechává všechny uložené předměty snadno dosažitelné a zároveň je udržuje v dané části zavazadlového prostoru při každodenních jízdách (například počítač při cestě do kanceláře). Tento organizátor je samozřejmě odnímatelný, aby bylo možno objem nového Loganu plně využít.
Cena
Nová generace sedanu Dacia Logan startuje na českém trhu s akční cenou 274 900 Kč ve verzi Essential, respektive 301 900 Kč ve výbavě Comfort. V obou případech se o jízdu stará motor TCe 100 LPG. Ceny jsou akční, platné v případě koupě na financování. V hotovosti je cena o 30 tisíc korun vyšší. Kompletní ceník najdete zde.
Škoda, že nenabízí automat+LPG jinak palec nahoru.
LPG? Kdyby tam radši dali nějakej pořádnej motor
Pořádný motor si můžete koupit ještě pořád u konkurence. Je to jedna z posledních automobilek, co vyrábí továrně auta na pohon LPG. S tím motorem se jezdí dobře a za minimální náklady. Už jen kvůli LPG bych o koupi nějaké z nových Dacii uvažoval už i proto, že jsou designově docela zdařilé.
Já do ní půjdu určitě. Ubezpečuji každého, že to není ostuda a není rozdíl proti tzv. renomovaným běžným automobilům.
Kolik km jste najezdil na LPG?