2021-Dacia_Bigster_Concept- (1)

Nová Dacia Duster by měla být odhalena ještě letos. K zákazníkům se dostane v příštím roce

Autor: Pavel Srp - Zdroj: carscoops.com - Foto: Dacia - 1. 6. 2023


Dacia Duster nové generace přijede v příštím roce. Jak se termín blíží, objevují se nové informace. O třetí generaci oblíbeného modelu už toho víme docela dost. Dostane vzhled inspirovaný konceptem Bigster, novou techniku i hybridní pohon. A na co dalšího se můžeme těšit?

Poprvé se Dacia Duster objevila v roce 2010 a od té se jí prodalo více než dva miliony kusů. V roce 2017 přišla druhá generace a v roce 2024 přijde třetí. Dacia má na co navazovat a moc dobře to ví. Třetí generace tak naváže na předchůdce, ale přesto přiveze moderní techniku i vzhled. Stále má jít o auto, které nebude mít problém s jízdou i mimo silnici, a bude praktické. Dostane také moderní výbavu.

Nová generace Dusteru bude stát na jiném podvozku, využije podvozkovou platformu CMF-B, kterou používají prakticky skoro všechna kompaktní auta značky Renault, ale také některé Nissany (Micra a Juke) či Mitsubishi (ASX, Colt). Stojí na ní už také všechny nové modely Dacia: Sandero, Jogger i Logan. Žádný z modelů, který na platformě CMF-B stojí, ovšem nemá pohon všech kol. Duster by jej ale dostat měl.

Z hlediska vnějšího vzhledu dostane nový Duster přední LED světlomety, trojúhelníkové zadní světlomety, nárazníky s ochrannými kryty, hranaté plastové lemy kol, ale i typický plastový nástavec na blatníky. Chybět nebude ani nové logo s maskou chladiče. Kliky už by neměly být vyklápěcí, ale „klasické“. Nacházet se ovšem budou pouze na předních dveřích, na zadních dveřích budou kliky skryté ve sloupcích ve dveřích.

Auto také naroste, očekává se délka na úrovní Joggeru (přes 4,5 metru). Díky tomu má být v kabině opět o něco více prostoru pro posádku. Mělo by jít o jedno z nejprostornějších aut segmentu B-SUV.

Uvnitř bude nová palubní deska s větším dotekovým displejem infotainmentu na vrchu, v současnosti je až pod výdechy klimatizace. Očekává se i digitální kaplička přístrojů. (Nejen) v kabině ovšem bude kladen důraz na cenu, takže neočekáváme měkčené plasty a podobně, naopak kontrastní prošívání sedadel a loga na sedadlech by zůstat měla – minimálně ve vyšších nebo nejvyšších výbavových stupních. 

Pohonné jednotky by se od těch současných příliš lišit neměly a měly by kopírovat nabídku Joggeru. A to i včetně nejnovějšího hybridního provedení, kombinujícího 1,6litrový benzinový motor, elektromotor a 1,2kWh baterii. Celkový výkon by měl být 103 kW/140 koní. Poháněna budou přední kola přes multimódovou převodovku, kterou používají i hybridní modely Renault. V nabídce také budou čistě benzinové motorizace, benzinové mild-hybridy a i jednotka kombinující benzin a LPG. Naftové motorizace už nový Duster nedostane.

Co by ale dostat měl, to je pohon všech kol. Navíc mechanický, nikoliv kombinací s elektromotory. To ovšem Dacia také zatím nepotvrdila. Hovoří o tom dobře informované zdroje a něco jako zadní diferenciál bylo možné zahlédnout i na nedávných špionážních fotkách. Dobrou průchodnost terénem má zajistit i vysoká světlá výška, která by se měla pohybovat na úrovni současného modelu (214-217 mm).

Spekulace hovoří také o tom, že by se měl objevit i čistě elektrický Duster, jehož základem by byla podvozková platforma CMF-BEV. To ovšem Dacia nepotvrdila a ani to nijak nekomentuje. V současnosti to ale rozhodně není priorita, protože cena by byla příliš vysoká.

Výroba třetí generace Dacii Duster bude opět probíhat v rumunské továrně v Mioveni. Některá média spekulují o tom, že auto bude odhaleno ještě v letošním roce a do prodeje přijde v příštím roce.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru