Test Dacia Sandero Stepway TCe 110 (2023)

Test Dacia Sandero Stepway TCe 110 (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 8. 2. 2023


Dacia v posledních letech pracovala na své nové identitě, která zahrnovala i nové logo. To se nejprve objevilo na propagačních materiálech, prodejnách a teď konečně i na autech. Doplňuje jej i nová zelená barva. My jsme otestovali nové Sandero Stepway s benzinovým motorem TCe 110.

Jen nové logo?

Všechny modely Dacia nyní z továrny teď vyjedou s novým logem. To už netvoří chromovaná „placička“ s černou grafikou, ale tvoří jej dvě písmena „D“ a „C“. To najdeme v masce chladiče a na středových krytkách kol. Logo v masce chladiče je společně s vodorovnými čárkami v bílé barvě, to má působit „jako by svítilo“. Na zádi, ale i na volantu je ovšem nápis „DACIA“, ovšem ve stejném fontu jako je samotné logo. V rámci této nejnovější modernizace rumunská automobilka také vyměnila plastický název modelu z pochromovaných písmenek na docela obyčejnou samolepku. Původně s tím přišel Jogger, teď se to dostává na všechny modely. Ještě jednu novinku si pro karoserii Dacia připravila. Je to nová nemetalická barva zelená Dusty, kterou má i testovaný kus. Podle samotné automobilky má vyzvednout dobrodružnou povahu jejích modelů. Jde o příplatkový lak karoserie, přičemž cena je stejná jako za metalické laky (15 700 Kč) s výjimkou metalízy oranžová Atacama, která je o tisícovku dražší (16 700 Kč).

Testovaný kus je navíc verze Stepway, která je určena pro větší dobrodruhy než obyčejné Sandero. Stepway se liší už na první pohled vzhledem, dostalo jiné nárazníky s mlhovkami i plastové nástavce kolem celého auta. Nechybí ani rozšíření blatníků. Také v interiéru je několik odlišností, přičemž ty největší jsou barevné rámečky kolem výdechů topení. Stepway má i vyšší světlou výšku (201 mm).

Test Dacia Sandero Stepway TCe 110 (2023)

Nový nejsilnější motor

Uvnitř žádné změny nejsou, těch se dočkal pouze Duster, ale na technice několik novinek proběhlo. Tou největší a zásadní je nový motor TCe 110, který se sem dostal z Joggeru. Je to tříválec s objemem jednoho litru s přeplňováním turbodmychadlem, jehož výkon je 81 kW/110 koní a točivý moment 200 Nm. Dacia Sandero Stepway s ním podle technických údajů dokáže zrychlit z místa na stovku za rovných 10 sekund a jede maximálně 183 km/h.

To, že jde o tříválec, poznáte. Na volnoběh se do interiéru dostávají drobné vibrace, ale odhlučnění je poměrně povedené. To při jízdě už vibrace téměř nepocítíte, ale na dálnici naopak pocítíte docela velký hluk. Motor totiž na šestku ve sto třiceti točí přes 2500 otáček a ani z pohledu aerodynamiky to není úplně prvotřídní práce. Že by to ale bylo nějaké neštěstí, to zase ne. Dynamika není špatná, ba právě naopak. Musíte ale více pracovat s řadicí pákou a měnit rychlostní stupně.

A co spotřeba paliva? Technické údaje slibují 5,5 litru benzinu na 100 ujetých kilometrů. Praxe ovšem ukázala, že je to spíše mezi 6 a 7 l/100 km, přičemž bude záležet na tom, jak moc těžkou nohu budete mít, ale i jak moc často budete jezdit po dálnici.

Test Dacia Sandero Stepway TCe 110 (2023)

Nová generace modelu Dacia Sandero přišla před dvěma lety (a pár týdny navíc), dostala tehdy jako první model Dacia novou podvozkovou platformu CMF-B, kteoru používá i spousta modelů Renault. Díky tomu je auto „chytřejší“, ale také mnohem lépe (ve srovnání s předchozí generací) jezdí. Naladění podvozku je spíše komfortní, přesto není na nerovnostech nervózní. V zatáčkách si sice řízení nebudete nijak užívat, protože se karoserie docela dost naklání, ale zároveň nebudete skoro muset řešit povrch, po kterém jedete. Od kol se totiž ani na rozbité nebo polní cestě neozývají žádné rány a podvozek působí robustním dojmem.

Závěr a cena

Dacia Sandero Stepway je auto, které je nenáročného majitele a řidiče potěší tím, jak funguje. Jeho podvozek je komfortní, ale do kabiny proniká více aerodynamického hluku a na volnoběh tříválec trochu vibruje. V interiéru je ale dostatek místa pro čtyři pasažéry i bohatá výbava, která může zahrnovat bezklíčový přístup a startování, automatickou klimatizaci či Android Auto a Apple CarPlay (ovšem nikoliv bezdrátově).

Pohled do ceníku prozradí, že nejlevněji se dá koupit Dacia Sandero Stepway ve výbavě Essential s motorem TCe 90. Vyjde na 360 900 Kč. V této výbavě se nabízí i verze na LPG, která nově nese označení TCe 100 Eco-G, přičemž za ni zaplatíte minimálně 375 900 Kč. Testovaná verze je naopak z druhého konce ceníku, je totiž druhá nejdražší. Dacia za ni v České republice požaduje minimálně 416 400 Kč, nejdražší je verze TCe 90 CVT s bezestupňovou převodovkou za 426 400 Kč.

Technické údaje:

Auto:

Dacia Sandero Stepway TCe 110 (2023)

Motor:

řadový tříválec

Objem válců:

999 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

81 kW/110 koní při 5000 – 5250 ot./min

Točivý moment:

200 Nm při 2900 – 3500 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

10.0 s

Maximální rychlost:

183 km/h

Převodovka:

šestistupňová manuální

Spotřeba paliva (kombinovaná):

5,5 l/100 km

Emise CO2:

125 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4099 mm

Šířka:

1848 mm

Výška:

1535 mm (1585 mm se střešními ližinami)

Rozvor:

2604 mm

Provozní hmotnost:

1173 – 1081 kg

Objem zavazadlového prostoru:

410 litrů

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru