2021-Nissan_Qashqai- (19)

Nissan představuje zcela nový model Qashqai třetí generace. Od roku 2007 už japonský výrobce prodal než tři miliony vozů Qashqai. Pro tuto novou iteraci si Nissan zachoval hlavní principy, které řídily koncept, design a vývoj dvou předchozích generací: elegantní design, vylepšené celkové balení a efektivní hnací ústrojí v kombinaci se zvýšenou kvalitou a zážitkem z řízení jako u vozů vyššího segmentu.

Díky nové alianční platformě CMF-C, ukázce pokročilého inženýrství, inovací a pokročilých technologií, nový Qashqai opět zvýší laťku v segmentu crossoverů a zákazníci si tyto atributy budou moci již brzy vychutnat.

Podobně jako u jeho předchůdců i design nového modelu Qashqai vedl tým společnosti Nissan Design Europe se sídlem v centru Londýna, zatímco jeho vývoj vedl tým Nissan Technical Center Europe se sídlem v Cranfield, Bedfordshire (Velká Británie).

Přečtěte si také:  Nový Lexus NX se představuje. Přijede i jako vůbec první plug-in hybrid značky

„Výchozím bodem pro design a vývoj zcela nového modelu Qashqai byla hloubková analýza vztahů, které jsme měli se všemi našimi zákazníky Qashqai za posledních 13 let. Umožnilo nám to pochopit jejich potřeby a zejména to, co si cení na crossoveru, který denně používají a na který se spoléhají,” řekl Marco Fioravanti, viceprezident pro plánování produktů společnosti Nissan Europe.

Svůdná přitažlivost, elegantní design

Stejně jako u předchozích dvou generací, také design zcela nového modelu Qashqai je výsledkem práce Nissan Design Studia v Londýně.

Ačkoli je to stále ve svém stylu nezaměnitelný Qashqai, je jeho třetí generace svalnatější, s ostřejšími linkami a více moderní.

Zvnějšku je vylepšený postoj karoserie modelu Qashqai účelnější, s výraznými liniemi, prodlouženým rozvorem a impozantními 20palcovými koly z lehké slitiny, které byly u modelu Qashqai představeny vůbec poprvé.

Rozvor vozu se zvětšil o 20 mm a celková délka se zvětšila o 31 mm. Došlo k nepatrnému zvýšení výšky (+ 35 mm) a rozšíření vozu o 29 mm pro lepší postoj a výsledný dojem celkového designu na silnici.

Přední část zcela nového modelu Qashqai má zvětšenou masku chladiče Nissan V-Motion v chromovaném provedení se sekundární linkou v matném chromu, který zdůrazňuje preciznost celkového designu. Doplněna štíhlými, pokročilými Full LED matrix světlomety s charakteristickým podpisem LED denního svícení ve tvaru bumerangu. Super úzké mezery mezi všemi těmito detaily vytvářejí prémiový dojem.

Přední světlomety byly oproti předchozí generaci vylepšeny a díky LED technologii jsou nyní štíhlejší a kopírují dynamické linie karoserie.

Z boku působí nový Qashqai sportovněji a dynamičtěji, s jedinou „rychlou linkou“, která prochází vozem zepředu dozadu, což vozu dodává velmi horizontální vzhled, ale také vyjadřuje pocit dynamiky.

Nová generace modelu Qashqai bude poprvé k dispozici s 20palcovými koly z lehkých slitin (předchozí generace nabídla až 19palcová kola). Tato kola s větším průměrem lépe vyplňují podběhy a dále přispívají k robustnímu vzezření vozu na silnici.

Zákazníci oceňují možnost osobní volby, takže nový Qashqai bude k dispozici v 11 barvách karoserie s pěti dvoubarevnými kombinacemi, což jim dává na výběr z 16 variant.

Vylepšená atmosféra interiéru

Kabina nového Nissanu Qashqai, propojená, pohodlná a impozantní, nastavuje nový standard segmentu díky prémiovému pocitu, osobitému designu a lepší použitelnosti.
Celý interiér působí harmonickým a uklidňujícím dojmem díky použití nového bílého ambientního osvětlení.

Velká pozornost byla věnována také ergonomické a estetické kvalitě tlačítek a spínačů s vysoce kvalitní hmatovou odezvou, která dává uživatelům pocit jistoty a propracovanosti.

Konektivita pod kontrolou

Nový Qashqai nabízí pokročilý informační a zábavní systém s širokým portfoliem připojených služeb, včetně snadné integrace chytrých telefonů, WiFi ve voze až pro sedm zařízení a NissanConnect Services, specializovanou aplikaci, která umožňuje interakci s vozidlem a jeho monitorování.

Přečtěte si také:  Nový Mercedes-AMG C 63 bude mít sice čtyřválec, ale má být výkonnější a rychlejší než teď

Větší 9palcová obrazovka systému NissanConnect s vyšším rozlišením je digitální bránou k navigaci, zábavě a nastavení vozidla a je kompatibilní jak s Android Auto, tak s Apple CarPlay a bezdrátovým Apple CarPlay.

Nová plně elektronická 12,3palcová TFT multi-informační obrazovka přístrojové desky s vysokým rozlišením nabízí výběr konfigurovatelných rozvržení pro zobrazení navigace, zábavy, informací o provozu nebo informací o vozidle, to vše ovládané novým dotykovým přepínačem na volantu. K digitálnímu pozadí TFT je přidána tradiční textura broušeného skla „Kiriko“ – přímý odkaz na japonskou DNA společnosti Nissan.

Inovativní nový 10,8palcový Head-Up displej (HUD) poskytuje největší úhlopříčku obrazu v segmentu. V zorném poli řidiče se promítají klíčové informace navigace, asistenčních systémů řidiče a informace o provozu.

Funcke Home-to-Car jsou kompatibilní se zařízeními Google Assistant a Amazon Alexa. Systém podporuje širokou škálu příkazů, a umožňuje majitelům například posílat vzdáleně cíle do navigace automobilu rozhovorem s jejich chytrým zařízením, čímž se minimalizuje čas potřebný k zadání cíle.

Aplikace pro smartphony NissanConnect Services přináší funkce dálkového ovládání vozidla, jako je dálkový klakson a světla, stejně jako dálkové zamykání a odemykání dveří. Aplikace také umožňuje nastavit inteligentní upozornění včetně upozornění na překročení nastavené rychlosti, času užívání a vyhrazené zóny pohybu, pokud vozidlo překročí nastavené parametry.

Přečtěte si také:  Nový Peugeot 308 se představuje. Je větší, chytřejší a designově zajímavější

Pokud nepoužívají navigaci svého telefonu, mají řidiči přístup ke 3D mapám a informacím o provozu v reálném čase, které zahrnují pokročilé navigační funkce, jako jsou bezdrátové aktualizace map, Google Street View a ceny pohonných hmot. Prostřednictvím aplikace je k dispozici také navigace Door-to-door, včetně funkce My Car Finder.

Konektivitu dále rozšiřuje pro všechny cestující přední a zadní USB nabíjení ve standardech USB-A a USB-C.

Pohodlné ovládání

Nový Qashqai nadále poskytuje řidičům dokonalou kontrolu nad situací díky lepší viditelnosti vpřed, do boku vzad. Mezi vylepšení patří větší sklon čelního skla, tenčí design předního sloupku a boční zrcátka namontovaná na dveřích, namísto sloupku A, čímž se omezují zóny zakrytého výhledu.

Delší rozvor nového modelu Qashqai v kombinaci s efektivní celkovou konstrukcí vytváří ještě větší prostor pro uživatele. Prostor pro kolena pro cestující vzadu se zvětšil o 28 mm na 608 mm, přičemž se mezi řidičem a spolujezdcem vytvořila větší vzdálenost. Vepředu i vzadu se zvýšil prostor nad hlavou cestujících o 15 mm díky malému zvětšení vnějších rozměrů.

Ztělesněná praktičnost

Díky elektricky ovládaným dveřím zavazadlového prostoru je přístup do něj snadný, i když má uživatel vozu plné ruce. Celková kapacita zavazadlového prostoru se oproti předchozí generaci modelu zvýšila o více než 50 litrů, částečně díky tomu, že byla o 20 mm snížena podlaha v důsledku vylepšené konstrukce zadního zavěšení.

Oblíbené prvky předchůdce, jako například boční úložné prostory nad podběhy kol a systém flexibilní organizace zavazadlového prostoru, jsou u nového modelu přeneseny a vylepšeny, stejně jako odolné čalounění na jedné straně a omyvatelný plast na straně druhé.

Vylepšení ergonomického designu dveří znamenají, že nastupování a vystupování je nyní snazší než u předchozí generace, což je patrné zejména v omezených prostorech, jako jsou parkovací domy s více podlažími. Tam, kde to prostor dovolí, rodiče ocení, že zadní dveře se nyní otevírají do úhlu 90 stupňů, což umožňuje snadnější přístup k dětem a batolatům na dětských sedačkách.

Elektrifikované pohony

Nový Nissan Qashqai tak podporuje cíl společnosti Nissan dosáhnout 50 % objemu prodeje elektrifikovaných verzí svých modelů v Evropě do roku 2024. Bude k dispozici nejen s benzinovým motorem 1,3 DIG-T vybaveným technologií mild hybridního pohonu, ale také pro Evropu představuje e-POWER, inovativní a oceňovanou technologii společnosti Nissan, které čerpá z průkopnického elektrického modelu Nissan LEAF.

S variantami 2WD a 4WD, šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou Xtronic a pohonem čistě elektrického motoru technologie e-POWER nabízí nový Qashqai vše k uspokojení každého požadavku zákazníka, přičemž radost z jízdy je srdcem všech konfigurací hnacího ústrojí.

Benzinový motor 1.3 DIG-T 138 k/156 k 12V MILD HYBRID

Mild hybridní systém, který je k dispozici u nového modelu Qashqai, je cenově dostupnější hybridní technologií, která poskytuje podporu točivého momentu, prodloužené vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé znovu nastartování a režim plachtění do zastavení (pouze Xtronic), se zlepšením úspory paliva i emisemi CO2 (-4 g / km).

Pozitivní dopad energetického managementu modelu mild hybrid na CO2 zajišťuje, že motor o objemu 1,3 litru poskytuje více výkonu a točivého momentu než klíčoví konkurenti, takže varianta se zážehovým motorem je přesvědčivou nabídkou pro zákazníky. Mild hybridní systém ALiS přidává k celkové hmotnosti vozidla pouhých 22 kg.

Přečtěte si také:  Elektromobily nemají dálnice zdarma automaticky. Musí mít speciální značky, jinak je potřeba je nahlásit na úřadu

Při zpomalování se energie získává rekuperací a ukládá se do lithium-iontové baterie. Tato energie se je poté využívána v režimu Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze verze Xtronic) a jako podpora točivého momentu benzinového motoru.

V režimu plachtění do zastavení, při rychlostech nižších než 18 km/h a při „aktivním brzdění”, se motor vypne a akumulovaná energie se použije k napájení elektrických zařízení vozidla. To umožňuje prodloužení zastavení motoru a snížení spotřeby paliva.

Mild Hybridní systém je spojen s osvědčeným a renomovaným zážehovým motorem 1.3 DIG-T, který byl představen v modelu Qashqai v roce 2018. Tento motor byl pro nový Qashqai dále vylepšen o 50 nově navržených komponentů a splňuje emisní normu Euro6-d Full.

Benzinový motor 1.3 DIG-T bude nabízen se dvěma výkony – 138 koní a 156 koní, a to buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou Xtronic (pouze 156 koní). Maximálního výkonu motor dosahuje při 5500 ot./min, s maximálním dostupným točivým momentem 270 Nm při praktických 1750 ot./min pro varianty Xtronic s výkonem 156 koní a výkonnější varianty s manuální převodovkou.

U manuálních verzí byla převodovka vylepšena pro rychlejší, přímější a sportovnější pocit z řazení. Převodovka Xtronic nové generace nabízí lepší spotřebu paliva a pocit zrychlení díky vylepšením včetně systému dvojitého olejového čerpadla s novým elektrickým olejovým čerpadlem.

Pohon předních kol je k dispozici u verzí s výkonem 138 i 156 koní, zatímco pohon všech kol bude k dispozici pouze u modelů s převodovkou Xtronic s výkonem 156 koní. Nový řídicí systém pohonu všech kol a volič jízdních režimů jsou intuitivnější a inteligentnější a přizpůsobují se vnějším podmínkám pomocí pěti jízdních režimů – Standard, ECO, Sport, Snow a Off-Road. V případě prokluzu kola se reakční doba systému pohonu všech kol snížila pětkrát na přibližně 0,2 sekundy.

E-POWER

Nový Qashqai přináší do Evropy premiéru inovativního systému pohonu e-POWER společnosti Nissan. Systém e-POWER, jedinečný pro společnost Nissan a klíčový prvek ve strategii Nissan Intelligent Mobility, představuje unikátní přístup k elektrifikaci a přináší vzrušení do každodenního používání automobilu.

Přečtěte si také:  Honda láká na nové HR-V. Představí ho za měsíc a bude to hybrid

Systém e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 koní s jedním z nejlepších variabilních kompresních poměrů v dané kategorii, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu, jaký lze najít v elektromobilech značky Nissan. Jedná se o jedinečné řešení, které kombinuje příjemné lineární zrychlení, které je charakteristické pro elektromobil, ale bez nutnosti nabíjení.

Pro splnění typických požadavků evropských spotřebitelů a jejich každodenního provozu byla instalace systému e-POWER pro nový Qashqai významně vylepšena. Oproti použití systému e-POWER v modelu Note – nejprodávanějším japonském automobilu za poslední roky – kde je využit benzinový motor 1,2 litru, který nabíjí bateriovou jednotku, a konečný výkon systému je 108 koní, byl e-POWER pro evropský trh upgradován použitím 1,5litrového zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW/187 koní.

Jedinečným prvkem systému e-POWER je to, že zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vynikající účinnosti a nižším emisím CO2 ve srovnání s tradičním spalovacím motorem.

Díky čistě elektrickému pohonu nedochází k žádné prodlevě jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu. Okamžitá reakce jako u elektromobilu přináší vzrušující pocit z vysokého točivého momentu a nejlepší úroveň zrychlení při různých rychlostech, což usnadňuje předjíždění nebo najíždění na dálnici a zvyšuje pocit jistoty za volantem.

Podobně jako model LEAF i nový Qashqai e-POWER těží ze zcela nového zážitku z jízdy díky možnosti ovládat vůz jedním pedálem, a to prostřednictvím systému e-Pedal. Řidič se tak může rozjíždět, zrychlovat a zpomalovat pouze pomocí plynového pedálu.

Platforma CMF-C

Nový Qashqai je prvním novým modelem v Evropě, který využívá platformu CMF-C, což představuje nejmodernější automobilovou a technologickou architekturu.
Ústředním bodem inženýrského konceptu bylo zachování současných proporcí modelu Qashqai, které jsou „správné“ a klíčové pro jeho úspěch, což znamená, že se pohodlně pohybuje v ulicích města a snadno se vejde na parkovací místa, a zároveň poskytuje vynikající vnitřní prostor.

Pokud jde o konstrukci, využity byly lehčí materiály a pokročilé lisovací a svařovací techniky ke zvýšení pevnosti, ale také ke snížení hmotnosti. Poprvé jsou dveře zavazadlového prostoru modelu Qashqai vyrobeny z kompozitního materiálu, který šetří 2,6 kg.

Přední a zadní dveře, přední blatníky a kapota jsou nyní vyrobeny z hliníku, což v součtu činí úsporu hmotnosti 21 kg v porovnání s konstrukcí aktuální generace modelu Qashqai.

Přečtěte si také:  Toyota představí zbrusu nové elektrické SUV na baterie

Přímá výhoda pro zákazníky díky pokročilým výrobním technikám spočívá v tom, že celkové je základní konstrukce vozu o 60 kg lehčí a o 41% tužší než původní model. To znamená kultivovanost, jízdní komfort a odezvu řízení jako u vozů vyššího segmentu plus výjimečnou úroveň bezpečnosti v případě nehody – a také výhody pro celkovou efektivitu vozu.

Nový design zavěšení a řízení

Nový Qashqai bude i nadále nabízet příjemný zážitek z jízdy – staví na své pověsti kultivované a komfortní jízdy, ale přesto zůstává zábavný, když se silnice začně vlnit.

Díky platformě CMF-C má nový Qashqai aktualizované nastavení vzpěry Macpherson vpředu i vzadu. U verze s pohonem dvou kol specifikovaných až po 19” kola je pro zadní zavěšení využita torzní příčka. U 20” kol a verzí s pohonem všech kol bude model vybaven pokročilým víceprvkovým zavěšením.

Vylepšeno bylo rovněž nastavení posilovače řízení, který nabízí lepší odezvu, lepší pocit kolem střední části rozsahu řízení a snížené tření.

Vylepšený asistenční systém ProPILOT

Nový Qashqai bude vybaven novou generací asistenčního systému ProPILOT, která přináší větší podporu řidiče v širším spektru okolností. Systém nazvaný ProPILOT s funkcí Navi-link byl navržen tak, aby snižoval únavu a stres při řízení a jeho používání bylo velmi intuitivní. (Systém bude k dispozici pouze pro verze s převodovkou Xtronic).

ProPILOT s funkcí Navi-link dokáže zrychlit a zabrzdit vozidlo v jednom jízdním pruhu na dálnici. Systém dokáže vozidlo zrychlit na nastavenou rychlost a v hustém provozu a popojíždějících kolonách může vozidlo zabrzdit až na 0 km/h. Systém je schopen automaticky pokračovat, pokud vozidlo stojí méně než tři sekundy a provoz před vozidlem se pohybuje.

U zcela nového Nissanu Qashqai je nyní aktualizovaný systém schopen přizpůsobit rychlost vozu podle dalších vnějších okolností: když vůz přejede do nižší rychlostní zóny na dálnici, je schopen přečíst dopravní značky a vzít do úvahy údaje o rychlostním limitu z navigačního systému a zpomalí Qashqai na příslušnou rychlost, což znamená, že řidič nemusí ručně nastavovat rychlost tempomatu.

Systém může také použít data z navigačního systému k úpravě rychlosti pro blížící se zatáčky nebo dálniční sjezdy, které mají těsnější poloměr.

Kromě toho nyní může ProPILOT s Navi-link komunikovat s radary hlídání mrtvého úhlu, aby pomohl zasáhnout korekcí vstupu řízení, aby zabránil změně jízdního pruhu, pokud se v zóně slepého úhlu nachází další vozidlo.

Mezi další vylepšení patří varování tzv. „ochrany boků“ pro situace, které řidiče v městském provozu upozorní na riziko kontaktu s předmětem na boku vozidla, obvykle při odbočování na parkovací místo v supermarketu. A nový Qashqai může také zasáhnout, aby zabránil kolizi při couvání z parkovacího místa, a to díky upgradu stávajícího upozornění na detekci pohybujících se objektů, které pomocí brzd zastaví vozidlo, pokud je poblíž detekována pohybující se překážka.

Další bezpečnostní prvek přichází v podobě inteligentního předního nouzového brzdění společnosti Nissan s prediktivní funkcí. Díky pokročilé radarové technologii jsou senzory schopny číst silnici za vozidlem jedoucím vpředu a detekovat, zda vozidlo náhle zabrzdí. Systém aktivuje brzdy, aby snížil pravděpodobnost kolize.

Přečtěte si také:  Honda HR-V e:HEV nové generace detailněji. Hybrid se k nám dostane počátkem roku 2022

Novinkou v sadě bezpečnostních technologií na palubě nového modelu Qashqai je centrální airbag, který se aktivuje mezi dvěma předními sedadly, aby zabránil cestujícím v přední řadě v kontaktu v případě bočního nárazu. Centrální airbag doplňuje airbagy řidiče a spolujezdce, stejně jako boční a hlavové airbagy, které jsou standardem nového modelu Qashqai.

Inteligentní LED světlomety

Pro nový Qashqai vyvinuli inženýři společnosti Nissan pokročilý systém světlometů, který přizpůsobuje tvar paprsku podle podmínek na silnici a ostatních účastníků silničního provozu. Paprsek je rozdělen do 12 jednotlivých prvků, které se po detekci blížícího se vozidla selektivně deaktivují. Díky této inovaci může promítat světlejší paprsek dál a ve větší šířce, ale tvar se efektivně mění, takže protijedoucí účastníci silničního provozu nebudou oslněni.

„Nový Qashqai změní to, co mohou zákazníci od rodinného vozu očekávat. Komfort, kultivovanost a technologie budou srovnatelné s vozy vyššího segmentu, zatímco zážitek z jízdy uspokojí řidiče i cestující. Díky odvážné technologii Nissan e-POWER cítíme, že si zákazníci zamilují pocit elektrického hnacího ústrojí, a to bez obav z dojezdu,“ řekl Gianluca de Ficchy, Předseda představnestva, Nissan Africa, Middle East, India, Europe and Oceania (AMIEO) Region.